دسته‌ها
آرشیو مازندران ورزشی

تساوی تیم فوتبال نساجی قائم شهر مقابل سپاهان

در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال تیم‌های نساجی و سپاهان در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند. در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

عکاس(مصطفی شانچی – مصطفی کاظمی) منبع: خبرگزاری ایسنا

نوار بردهای پیاپی سپاهان اصفهان پس از پنج پیروزی بالاخره در قائمشهر و مقابل نساجی مازندران قطع شد و تساوی ۲ تیم در دیداری تقریبا پرسرعت، نساجی را تا حدودی از بحران شکست‌های پیاپی بیرون آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تقابل تیم‌های نساجی مازندران و سپاهان اصفهان از سری مسابقات هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور که از ساعت ۱۵ امروز -یکشنبه هفتم آبان- در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد، برنده نداشت و سهم هر تیم یک گل و کسب یک امتیاز از این دیدار بود.

نساجی که طی هفته‌های گذشته چه در لیگ قهرمانان و چه در لیگ برتر نتایج ناامیدکننده‌ای به دست آورده بود، در مسابقه امروز مقابل یکی از مدعیان اصلی و جدی قهرمانی لیگ برتر باید با امتیاز از زمین خارج می‌شد. قرار داشتن نساجی در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی شرایط این تیم را بسیار دشوار و نگران‌کننده کرده و کسب حتی یک امتیاز از این مسابقه دشوار پس از چند باخت پیاپی برای نساجی ارزشمند بود.

سید مهدی رحمتی نساجی را با ترکیب اولیه محمدرشید مظاهری، امیرمهدی جان‌ملکی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، سعید غلامعلی‌بیگی، محمدرضا عباسی، مهرداد عبدی، اسماعیل بابایی، فرشید اسماعیلی، آریا برزگر و محمدرضا آزاد روانه زمین کرد.

ژوزه مورایس نیز پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد قربانی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی، رضا اسدی و عیسی آل‌کثیر را در ترکیب ثابت قرار داد و به مصاف نساجی فرستاد.

۲ تیم مسابقه را تقریبا تهاجمی آغاز کردند. تا جایی که در سه دقیقه نخست بازی ۲ موقعیت گل روی دروازه‌ها ایجاد شد. در نخستین دقیقه مسابقه زردپوشان اصفهانی روی پاس بلند رامین رضاییان صاحب موقعیت شد که ضربه آریا یوسفی دقت لازم را نداشت و پس از برخورد به مدافع نساجی به کرنر رفت.

در سومین دقیقه بازی نیز نزدیک بود آریا برزگر با ضربه سر روی ارسال از راست اسماعیل بابایی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که پیام نیازمند با یک واکنش زیبا اجازه باز شدن دروازه سپاهان را نداد و توپ را به کرنر فرستاد.

نساجی در ادامه نیمه نخست توانست برنامه‌های نفوذ و حمله سپاهان را با عملکردی مناسب در خط میانی و سازمان دفاعی خنثی کند. در نهایت نیز دو تیم نیمه نخست را با تساوی بدون گل به پایان رساندند و راهی رختکن شدند.

نساجی پس از یک نیمه بازی پایاپای، نیمه دوم را باز هم تهاجمی آغاز کرد و این بار توانست بر خلاف نیمه نخست موقعیت ایجاد شده در ابتدای نیمه را به گل تبدیل کند. محمدرضا آزادی در دقیقه ۴۸ روی ارسال کوتاه عباسی با یک ضربه نرم و فنی دروازه نیازمند و سپاهان را باز کند.

شاگردان رحمتی پس از باز کردن دروازه سپاهان، برای حفاظت از تک گل خود عقب‌نشینی کردند و سپاهانی‌ها نیز فشار روی دروازه نساجی را افزایش دادند. نتیجه چند حمله پیاپی سپاهان روی دروازه نساجی نهایتا در دقیقه ۶۶ به دست آمد و دروازه نساجی باز شد. شاگردان مورایس در دقیقه ۶۶ یک کرنر به دست آوردند که ارسال بلند و دقیق رامین رضاییان، با ضربه سر محمد دانشگر دروازه رشید مظاهری و نساجی را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

نساجی در نیمه دوم و به ویزه پس از گل بیشتر روی ضد حملات و ارسال‌های عمقی برای عبور از قلب دفاعی سپاهان برنامه‌ریزی کرد که چند موقعیت نیز از این روش به دست آورد. حتی در دقیقه ۷۸ چیزی نمانده بود با پاس زیبا و بلند اسماعیل بابایی و صاحب توپ شدن محمدرضا عباسی در موقعیت تک به تک با نیازمند، نساجی بتواند گل دوم را نیز وارد دروازه مهمان کند که با تکل نیلسون دروازه سپاهان بسته ماند.

دقایق پایانی بازی نیز سرعت مناسبی در جریان مسابقه دیده می‌شد. نساجی در دقیقه ۸۸ نیز فرصت خوبی برای گلزنی به دست آورد که با کم دقتی از دست رفت. دو دقیقه بعد نیز توپ سپاهانی‌ها به تیر دروازه نساجی برخورد کرد و خطر از بیخ گوش رحمتی و شاگردانش گذشت. تا پایان مسابقه حمله‌های نساجی و سپاهان نتیجه‌ای نداشت تا با رقم خوردن تساوی هم نوار بردهای سپاهان قطع شود و هم شکست‌های پیاپی نساجی متوقف شود.

نساجی با این یک امتیاز ۶ امتیازی شد و سپاهان نیز جمع امتیازاتش را به ۱۲ رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *