دسته‌ها
آرشیو

تجلیل رئیس اتاق بازرگانی مازندران از خبرنگاران استان

نشست خبری عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران و تجلیل از خبرنگاران استان در ساری برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: پایگاه خبری آوای خزر

به گزارش ایرنا، عبدالله مهاجر دارابی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اتاق بازرگانی مازندران در ساری افزود: برای تحقق شعار سال و رشد اقتصادی هشت درصد در مازندران باید حمایت‌های همه‌جانبه‌ای ‌از بخش خصوصی صورت گیرد و در این راستا اجرای طرح مدیریت پنجره واحد سرمایه گذاری در استان اجتناب ناپذیر است.
وی با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری، گفت: تفکر جزیره ای و تصمیم گیری های انحصاری امان فعالان اقتصادی مازندران را بریده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان این که، تحقق صادرات یک میلیارد دلاری از این استان به نقاط مختلف جهان شدنی است، ادامه داد: دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و پیگیری های استاندار مازندران زمینه صادرات مرکبات و لبنیات استان را به چین فراهم کرد و با پیگری های وزارت امور خارجه پرتقال مازندران در راه چین است.
وی اضافه کرد: نقطه قوت در تجارت و صادرات حضور در کشورهای هدف است و به طور حتم برای توسعه اقتصادی استان ، اتاق بازرگانی تمام قد در خدمت فعالان اقتصادی است.
رییس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: راه‌اندازی دانشکده های تخصصی بازرگانی از سوی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با اجرای این طرح روند فعالیت بازرگان اندیشمند و کاردان در مازندران جهش قابل توجهی خواهد یافت.
مهاجر دارابی گفت: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در جلسات اقتصادی کشور کمتر حق رای دارند که این امر باعث می شود که مسیر اجرای طرح‌های اقتصادی و صادراتی با موانعی همراه باشد که با اصلاح قانون و رفع این چالش به طور حتم روند توسعه اقتصادی ایران اسلامی هموارتر خواهد شد.
رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به لزوم افزایش تعداد رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف جهان افزود: در زمان حاضر تعداد ظرفیت های تولیدی و صادراتی کشور با رایزنان اقتصادی فعال در سفارت های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف همخوانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *