دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان تعزیه در روستای جامخانه میاندورود

همزمان با هفتم ماه محرم مراسم تعزیه و تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان تعزیه در حسینیه اعظم روستای جامخانه میاندورود برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: خزرنما

تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان تعزیه شهرستان میاندورود . به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندورود ، با حضور فرماندار شهرستان ، امام جمعه موقت ، بخشدار و سایر روسای ادارات شهرستان میاندورود ، از پیشکسوتان و پیرغلامان تعزیه میاندورود در روستای جامخانه تجلیل بعمل آمد ، حر رشیدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندرود ضمن تسلیت ماه محرم ، تعزیه را برگرفته از اعتقادات و آرمانهای دینی و مذهبی شیعیان دانست و گفت : هنرمندان شبیه خوان که نقش های مختلف هنر بی بدیل کربلا را نقش آفرینی می‌کنند بدون هیچ چشم داشتی در تلاشند فرهنگ عاشورایی را سینه به سینه نقل کنند تا این هنر زنده بماند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی میاندورود ، تعزیه را در زنده نگاه داشتن قیام عاشورا بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : تعزیه خوان ها میراث هنر آیینی تعزیه را برای گذشتگان به یادگار میگذارند و قابل تقدیر و تحسین هستند .

طالبی فرماندار شهرستان میاندورود نیز در این آیین ضمن تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان هنر تعزیه ، این هنر را از جمله هنرهایی دانست که در طول زمانهای گذشته تا کنون توسط عاشقان امام حسین و شیعیان دلباخته اهل بیت علیه السلام سینه به سینه انتقال یافت و انشالله نیز باقی خواهد ماند ، شایان ذکر است در این مراسم از پیشکسوتان و پیرغلام امام حسین تقدیر و تجلیل بعمل آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *