دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

تجلیل از رابطین روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران

گردهمایی توجیهی آموزشی و تقدیر از رابطین روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران باحضور “کهنسال” مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و “نوربخش” مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح)منبع: خزرنما

سعید کهن سال در کارگاه آموزشی رابطین روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران که در موسسه فرهنگی ورزشی ایثار در ساری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، نقش روابط عمومی را در جهت تولید محتوای برنامه های فرهنگی از قبیل موشن، اینفوگرافیک، تیزر و کلیپ در حوزه ایثار و شهادت مهم دانست و گفت: اگر امروز می خواهیم بر غول رسانه ای مقابله کنیم باید خودمان در این حوزه محتوا ایجاد کنیم، اطلاعات و عملکرد سازمان خود را در چارچوب سیاست ها و رویکردها بیان کنیم.
کهن سال، ظرفیت یابی و ظرفیت سازی را در راستای اجرای قوانین و مقررات مهم دانست و اظهار کرد: یک روابط عمومی تا زمانی که به قوانین مسلط نباشد نمی تواند عملکرد درستی از دستگاه خود ارائه دهد، نقش روابط عمومی به عنوان کمک به مدیریت می تواند منجر به پویایی و بالندگی سازمان شود و امروز این توانمندی و مهارت در میان این نیروی جوان و پا به کار در بنیاد وجود دارد.
این مسئول ارتباط معنادار با اصحاب رسانه را یکی از وظائف مهم روابط عمومی عنوان کرد و یادآور شد: امروز شما می توانید در دیدار با والدین معظم شهدا خاطرات و ناگفته های این عزیزان را در فضای مجازی برای نسل های آینده تبیین کنید، این امر می تواند منشا تحولات فکری و رفتاری در فضای رسانه ای شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با تاکید بر گفتمان سازی در حوزه روابط عمومی، گفت: باید به سمت و سوی تشکل ها برویم و با ایجاد شبکه، کار علمی با نگاه دینی داشته باشیم، با برجسته کردن نهاد اجتماعی، نمادسازی کنیم.
کهن سال با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت برای تمامی دستگاه های اجرایی مرجع بوده و اولویت اول باشد، عنوان کرد: روابط عمومی ها باید نقش خود را در این ارتباط پر رنگ ببینند و با حس مسئولیت پذیری و نگاه دلی در حوزه ایثار و شهادت و همچنین در اجرای قوانین جامعه ایثارگری نقش خود را ایفا کنند، چرا که فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ فضیلت ها است.
این مسئول ادعان داشت: ما قرارگاه رسانه ای را با همکاری صدا و سیما تا دل کربلا بردیم، در اربعین امسال در کربلا مستقر خواهیم شد و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شاهد اقدامات فرهنگی اثرگدار خواهیم بود، در جهت اشاعه این فرهنگ غنی با مشارکت صدا و سیما گروه تلویزیونی اینترنتی و شاهد را راه اندازی هستیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اضافه کرد: از تمامی ظرفیت های استانی به ویژه ظرفیت روابط عمومی استانداری مازندران در رابطه با یک درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه ها استفاده خواهیم کرد، ما به دنبال این هستیم که مشکل ایثارگر حل شود، تحولات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت زمانی محقق می شود که مهندسی پیام و انتشار را در دست بگیریم و پس از آن به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم.
کهن سال در بخشی از سخنان به مقایسه جوامع سنتی و مدرن پرداخت و افزود: در جوامع سنتی بر خلاف جوامع مدرن، محور و ملاک دین و ارزش های اسلامی است، اگر امروز جوامع مدرن در زمینه آزادی، فرهنگ، عدالت و امنیت با چالش های عظیمی روبرو است به دلیل نداشتن هویت دینی و اسلامی است، اگر نتوانیم بین آن ها تمیز قائل شویم، واقعیت ها را درک نکنیم و با رویکرد خودمان تطبیق ندهیم چه بسا دچار تزلزل خواهیم شد.
مدیرکل بنیاد مازندران با بیان اینکه روابط عمومی در خوشنامی سازمان نقش مهمی به عهده دارد، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در امر برنامه های عملیاتی نسبت به سایر دستگاه ها جلوتر است، لذا فعالیت هایی که در قالب برنامه عملیاتی انجام گرفته است باید معرفی و برجسته شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از نگاه دلی استاندار مازندران نسبت به پیگیری مشکلات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران قدردانی کرد و گفت: حضور هفتگی استاندار مازندران در منازل شهدا و دیدار با والدین عزیز آنان و همچنین ایثارگران عزیز، بیانگر ارادت ایشان به خاندان معزز شهدا و جامعه ایثارگری است.
این مسئول افزود: با تأکید استاندار مازندران، سامانه ای از وصیت نامه شهدا در فضای مجازی ایجاد کردیم تا در جهت ترویج، اشاعه و انتقال این فرهنگ نقش بسزایی ایفا کرده باشیم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با جهاد تبیین افزود: جهاد تبیین در سایه سرعت عمل در اطلاع رسانی و تصمیم گیری به موقع محقق خواهد شد، روابط عمومی ها در حوزه اطلاع رسانی باید هنرمندانه عمل کنند. فضای مجازی را به طور صحیح رصد کرده و عملکرد درستی ارائه دهند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران با بیان اینکه روابط عمومی ها مشاورانی امین برای مدیران محسوب می شوند، اظهار کرد: باید به جزئیات مسائل سازمانی دقت و اشرافیت بیشتری داشته باشیم تا آسیب ها را خوب بشناسیم و بانگاه پیشگیرانه، به موقع اقدام کنیم.
نوربخش گفت: امروز دشمن در پی کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت و اعتقادات مردم است، باید ارتباط خود با رسانه ها را بیشتر کنیم تا نقشه های شوم دشمنان به ناامیدی تبدیل شود، امروز دشمن از اسلام هراس دارد و به قدرت واقعی اسلام پی برده است.
وی ضمن ابلاغ سلام حسینی پور استاندار مازندران به جمع حاضر، عنوان کرد: کهن سال مدیری توانمند، پیگیر و با برنامه است و با جدیت مشکلات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را از طریق دستگاه های اجرایی و غیره پیگیری می کند و این نگاه مطالبه گری باید در وجود همه ما نهادینه شود.
نوربخش از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به دلیل برگزاری این کارگاه آموزشی قدردانی کرد و گفت: این قبیل کارهای آموزشی که منجر به هم اندیشی و هم افزایی در جهت ارتقای سطح علمی در حوزه روابط عمومی می شود، در روند پیشرفت برنامه های حوزه اطلاع رسانی و رسانه ای اثرگذار خواهد بود.
گفتنی است در این کارگاه آموزشی علاوه بر آموزش شیوه های خبرنویسی و تهیه گزارش، موضوعات مهم رسانه ای، فضای مجازی و غیره مطرح و مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، همچنین از تلاش ها و زحمات رابطین روابط عمومی بنیاد مازندران در عرصه اطلاع رسانی و … قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *