دسته‌ها
آرشیو ساری

تجلیل از دست اندرکاران کنگره بین‌الملی غدیر و نهج البلاغه در ساری

مراسم تجلیل از دست اندرکاران کنگره بین‌الملی غدیر و نهج البلاغه با حضور آیت الله “محمدی لائینی” نماینده ولی فقیه در استان و “روح الله سلگی” معاون سیاسی استاندار مازندران برگزار شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران امشب در مراسم تجلیل از دست اندرکاران نخستین کنگره بین‌المللی راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه در جهان با تشکر از دست اندرکاران کنگره، مقاله نویسان، دبیران اجرایی، رسانه‌ها و دبیر کنگره و بیان اینکه کنگره باید خروجی مناسبت خود را داشته باشد و راهکار ارائه کند، اظهار داشت: یکی از بهترین راهکار‌ها این است که دنیا را به منابع اصلی غدیر و شناخت غدیر ارجاع بدهیم.

به گزارش دفاع‌پرس،محمدی لائینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند به منابع اصیل شناخت مراجعه کنیم، گفت: حفظ و  نگهداری فرهنگ غدیر از راهکارهاست و باید داشته‌ها و یافته‌های خود را بر مبنای غدیر حفظ کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه نظام و انقلاب اسلامی برگرفته از غدیر است و باید حفظ شود، عنوان کرد: واجب‌ترین واجب، حرم انقلاب اسلامی است و به گفته شهید سلیمانی اگر این حرم حفظ شود بقیه حرم‌ها حفظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهمترین واجب برای ما حفظ غدیر است، ادامه داد: نظام ولایت فقیه ولایت غدیری است و باید خوب حفظ کنیم و بر گسترش آن توجه داشته باشیم.

وی تاسیس اندیشکده غدیر و ایجاد هیات‌های اندیشه ورز را مهم دانست و بیان کرد: باید به دنبال راهکار مناسب برای عملیاتی شدن فرهنگ غدیر در جامعه باشیم و برای تبیین فرهنگ غدیر از مدارس و دانشگاه‌ها شروع کنیم و در عمل به فرهنگ غدیر بپردازیم.

مسیر انقلاب اسلامی روشن و برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است

«سلگی» گفت: مسیر انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است و روشنایی‌اش به جهان خواهد رسید.

«روح الله سلگی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران امشب در مراسم تجلیل از دست اندرکاران نخستین کنگره بین‌المللی راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و نهج‌البلاغه در جهان با بیان اینکه قدم برداشتن در راه مکتب علوی ارزشمند است، اظهار داشت: استان مازندران در این مسیر و مکتب نقش آفرین است.

وب با بیان اینکه مولا علی (ع) شخصیت متضلع جامع الاطراف و بی‌نظیر است، افزود: سیره علی (ع) نیاز به بازخوانی و تعریف دارد.

سلگی ادامه داد: حضرت علی (ع) عارف، نویسنده، کشاورز، عدالت‌خواه و شخصیت ممتاز برای همه عصر‌ها و نسل هاست و این کنگره در مازندران در مسیر تکامل این حرکت بوده است.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، مردم استان عدالتخواه هستند و نهال تأسیس حکومت علوی در استان به درخت تناور در ایران تبدیل شده است.

وی گفت: دیار علویان یک مکتب و جریان است و پیام آن مکتب غدیر است و مردم این استان در خان‌طومان بیشترین شهید را تقدیم کرده است و در ورزش پهلوانی و کشتی که یادگار امام علی (ع) بود پیشتاز است و به زنجیره عشق به اهل بیت (ع) نباید خدشه‌ای وارد شود و ما وظیفه سنگینی داریم.

این مسئول با اشاره به اغتشاشات اخیر خاطرنشان کرد: کسانی که با نام دموکراسی، تصاویر رهبر معظم انقلاب و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را به آتش میکشند و به نیروهای بسیجی و امنیتی اهانت و آنهارا به شهادت می رسانند، خفاشانی هستند که تلاش دارند مسیر روشنایی را سد کنند، اما مسیر انقلاب برگرفته از اهل بیت (ع) است و روشنایی اش به همه جهان رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *