دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

 تجلیل از برگزیدگان جشنواره عکس “برای کشورم ایران” در بهشهر

اختتامیه رویداد های رقابتی عکس شهدای گمنام و « برای کشورم ایران » در شهرستان بهشهر و خانه پدری شهید مدافع حرم « سید سجاد خلیلی » برگزار شد.

عکاس(ابراهیم فلاح) منبع: پایگاه خبری آوای خزر

با حضور تنی چند از عکاسان، اختتامیه و اهدای جوایز منتخبین سوگواره عکس شهدای گمنام ( ویژه تشییع پیکر شهدای گمنام )  و مسابقه عکاسی«برای کشورم ایران » ( ویژه راهپیمایی 22 بهمن سال جاری) برگزار شد.

گفتنی است در این برنامه متفاوت که در منزل پدری جوان ترین شهید مدافع حرم مازندران  « سید سجاد خلیلی »  ( شهید 24 ساله) صورت گرفت، رییس حوزه هنری مازندران و معاون فرهنگی هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان نیز حضور داشتند.

مهدی معصومی گرجی ضمن قدردانی از والدین شهید خلیلی جهت میزبانی رویداد یاد شده گفت: از آنجا که این روزها مزین به نام شهدا است تصمیم بر آن شد که برگزاری اختتامیه دو ویژه برنامه خانه عکاسان حوزه هنری مازندران در منزل شهید صورت پذیرد.

وی با اشاره به ارزش فداکاری در زندگی افزود: از جان گذشتگی والا ترین درجه ایثار است و این نتیجه یک تربیت متعالی می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد:  نام شهید در واقع یاداوری دلاوری، سلحشوری و عشق و ایمان است و ما باید قدردان شهدا و خانواده آنان باشیم. ( قدردانی از سربازان وطن چیزی است که در بسیاری از کشورها مرسوم می باشد).

رییس حوزه هنری مازندران تاکید کرد: ما امروز به اتفاق جمعی از هنرمندان و اعضای خانه عکاسان در اینجا هستیم تا بگوییم هرگز ارزش کار شهدا و بویژه خانواده ها و والدین آنان را قراموش نخواهیم کرد.

معصومی گرجی در پایان سخنان خود هدف از برگزاری رویدادهای مشابه را علاوه بر تولید آثار تاثیر گذار مبتنی بر زیست بوم و فرهنگ مردم مازندران؛ کشف، جذب، پرورش و حمایت از هنرمندان متعهد عنوان کرد. در ادامه منتخبین دو رویداد هنری جوایز خود را از دستان پدر و مادر شهید سید سجاد خلیلی دریافت کردند.

همچنین برگزیدگان مسابقه عکس« شهدای گمنام » در بخش حرفه ای: محمد سلطانی، مهدی رجب پور و حوا احمدی و در بخش موبایلی علیرضا حیدری فرد، ثنا فاضلی و مریم هدایتی بنیادآباد بوده اند و  منتخبین مسابقه عکس « برای کشورم ایران » در بخش حرفه ای:  ابراهیم فلاح، داریوش منصوری و حوا احمدی و تقدیری بخش حرفه ای: مهدی رجب پور و مانیلی محمدعلی کلاکی و بخش موبایلی: امیرحسین عالیشاه، شهلا فرهادی فر و علیرضا حیدری فرد بوده اند.

شایان ذکر است که اختتامیه سوگواره عکس شهدای گمنام ( ویژه تشییع پیکر شهدای گمنام )  و مسابقه عکاسی« برای کشورم ایران » ( ویژه راهپیمایی 22 بهمن سال جاری) توسط خانه عکاسان حوزه هنری مازندران با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران صورت گرفت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *