دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

مراسم بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به روستای اروست ساری

همزمان با بیست و هشتمین سالروز سفر مقام معظم رهبری به روستای اروست ،نخستین یادواره شهدای این روستا با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان و محمدعلی نوبخت فرماندار ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اگر مسئولان جهادی کار کنند پروژه‌ای روی زمین نمی‌ماند، گفت: در بافت سنتی روستاها نباید بی‌فرهنگی گسترش پیدا کند نباید اجازه بدهید.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در بیست و هشتمین سالروز سفر مقام معظم رهبری به روستای اروست و نخستین یادواره شهدای این روستا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پنج شهید روستای اروست و ۲۲۰ شهید بخش چهاردانگه ساری، اظهار کرد: پل روستا که در تابستان و هفته دولت امسال افتتاح شد، این یادگار سفر رهبر که ۲۷سال بر زمین افتاده بود به ثمر نشست.

وی افزود: در سال گذشته که به این روستا آمدیم از مشاهده این پل رها شده ناراحت شده و از استاندار درخواست تکمیل آن را داشتیم که پس از حدود یک سال افتتاح و آسفالت شده است، پلی به این کوچکی چیزی نبود که ۲۷سال مایه آبروریزی شود و خوشبختانه الان مایه آبرومندی شده است.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: فرماندار جهادی استان همچنین میدان بار ساری را با حضور میدانی ۲۸روزه به اتمام رساند؛ از این رو اگر مسئولان جهادی کار کنند پروژه‌ای روی زمین نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه پیشنهاد احداث آب بندان در بالادست این چند روستا پیشنهاد خوبی است، عنوان کرد: مسئله آب این روستاها مشکلی جدی است که باید پیگیری شود.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن برای آحاد بشر دو عاقبت (عاقبت به‌خیر یا فوز عظیم و عاقبت به‌شر یا خزی عظیم) و برای کل تاریخ بشر یک عاقبت بیان می‌کند، آن هم عاقبت خوش و نیک است.

این مسئول با اشاره به فرموده خداوند، بیان کرد: در این دنیا چنانچه همه ثروت‌ها را داشته باشیم متاعی قلیل است و فوز عظیم بهشت است، قرآن تاکید دارد که شهدا قطعا وارد بهشت می‌شوند و جزو انسان‌های عاقبت به خیر هستند، البته بهشت اختصاص به شهدا ندارد بلکه هر کسی خدا و پیامبر خدا (ص) را اطاعت کند به بهشت خواهد رفت.

وی تاکید کرد: مال حرام بدست آوردن، بی حجاب بیرون رفتن، دزدی، کلاهبرداری، فساد مالی و رانت درست نیست، در حالی که به خدا باید گفت “چشم” توجه به صلح، خدمت به مردم، ایجاد انسجام بین مردم و غیره فوز عظیم است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه عملیات موفقیت‌آمیز طوفان الاقصی طوفان به پا کرده، گفت: نباید گوش داد به شیطان، به فضای مجازی، آنطرف آبی‌ها، تیم‌های وابسته به رژیم صهیونستی که این روزها در مواجهه با شکست ننگین خود هستند و می‌گویند فلان جا جمع شوید و آشوب و اغتشاشات به راه بی‌اندازید، البته آنها از مردم تودهنی خوردند و آبرویشان با شکست اطلاعاتی و نظامی رفته است، فجایع غیرانسانی شهید و کشته شدن هزاران نفر که نیمی از اینها زنان و کودکان هستند از اقداماتی حیوانی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: علی وردی، عجمیان، الداغی‌ها و غیره را به شهادت رساندند، اصلا فهمیدند چه کسانی را شهید کردند؟ در حال بدبخت کردن خودشان هستند حرف چه کسانی را گوش می‌کنند؟ باید به سمت خدا بروند، بی معرفتی و بی آبرویی و چاقوکشی و غیره به چه قیمتی؟ آنها راه خزی عظیم یا راه شمر، یزید و معاویه را رفتند.

این مسئول اعلام کرد: راه ایثارگران جانبازان، علما، متدینین، مومنین و غیره را راه فوز عظیم و رذالت، بی‌نمازی بی‌اعتقادی و حرام‌خوری و غیره راه خزی عظیم است.

امام جمعه ساری در پایان با بیان اینکه یک روزی صالحان وارث تاریخ بشریت خواهند شد که به رهبری امام زمان (عج) خواهد بود، آینده تاریخ بشر آیندهای لیبرالی، کمونیستی و غیره نیست بلکه پایان دیانت، امانت، عدل و نور، صفا و سعادت و رستگاری است.

وی با بیان اینکه شهدای ما زمینه‌ساز عاقبت به خیری بشریت شدند، اذعان داشت: این منطقه میزبان خوش‌نشینان است، اکثرا افراد خوبی هستند اما یک سری مرفهان بی دردی هستند که علاوه بر خوردن و بردن و پاشیدن، فرهنگ بی‌بندوباری را هم گسترش می‌دهند اینکه شلوارک بپوشند، سگ دست بگیرند یا روسری از سر بردارند درست نیست، اجازه ندارند، دیار، دیار مومنین و بافت، بافتی سنتی است، نباید اینجا بی‌فرهنگی را ترویج بدهند.

4 دیدگاه دربارهٔ «مراسم بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به روستای اروست ساری»

مراسم بزرگداشت واسه چی
انشاالله آقا جانم تا صدوبیست سال دیگه بارها به آنجا سفر کنند
کوهنوردی کنند
ورزش کنند سروحال باشند
ببینیم وکیف کنیم ولذت ببریم
فدای قد و قامت استوارشان بشم من.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *