دسته‌ها
آرشیو

افتتاح پروژه های مازندران باحضور معاون رئیس جمهور

در هفته گرامیداشت دولت، آئین بهره برداری از ۹۳۵ پروژه عمرانی استان مازندران با اعتبار ۴۴۷۳ میلیارد تومان با حضور مهندس مخبر معاون اول رئیس جمهور و مسئولین استانی برگزار شد. معاون اول رئیس جمهور پس از افتتاح ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و حضور در کنار تماشاگران، از بندر امیر آباد حضورا بازدید به عمل آوردند.

عکاس(محمد سلطانی مجاوری) منبع: خبرگزاری صداو سیما

روز پرکار معاون اول رئیس جمهور در سفر به دیار علویان

معاون اول رئیس جمهور همزمان با دومین روز هفته گرامیداشت دولت، علاوه بر افتتاح چندین طرح عمرانی و زیرساختی با بازدیدهای میدانی در جریان ظرفیت و موانع موجود اقتصادی استان مازندران قرار گرفت و دستورات لازم را برای رفع بخشی از مشکلات مردم صادر کرد.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور مهمان مردم مازندران بود که وی علاوه بر افتتاح ۹۳۵ طرح عمرانی و اقتصادی با چهار هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان اعتبار بازدیدهای میدانی از سواحل خزری مازندران و بندر امیرآباد داشت.
مخبر در بدو ورود به مازندران در فرودگاه بین المللی شهدای ساری مورد استقبال گرم سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران قرار گرفت و در گفت و گو با خبرنگاران گفت که تمام اراده و تمرکز دولت سیزدهم بر این است تا طرح های نیمه تمام موجود در کشور را به بهره برداری برساند.

وی همچنین با اظهار این که، در مدت فعالیت دولت سیزدهم به ندرت طرح عمرانی جدیدی کلید خورده است اضافه کرد: دولت تمام توان و تمرکز خود را برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام معطوف کرده است.

معاون اول رئیس جمهور در این گفت و گوی خبری هدف از سفر به مازندران را نیز در راستای همین سیاست و رویکرد دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: امروز طرح های خوبی در مازندران به بهره برداری می رسد و طرح های عمرانی مهمی دیگری هم در دست اقدام است و در آینده به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از این طرح ها مردم این استان از خدمات خوبی بهره مند خواهند شد.

بعد از این مصاحبه کوتاه مخبر بدون تلف کردن وقت به بابلسر رفت و طرح آب رسانی به شهرستان بابلسر افتتاح کرد.

آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران 
طرحی ملی آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران با اهتمام ویژه دولت سیزدهم طبق برنامه تکمیل ‌شد تا انتظار ۱۳ساله برای تامین آب شرب کافی شهرهای بابل، امیرکلا، هادی‌شهر و بابلسر به پایان برسد.

طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران با حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرهای بابل، امیرکلا، هادی‌شهر، بابلسر با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان شاخص ترین طرح های قابل افتتاح هفته دولت مازندران است. این طرح یکهزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه انتقال آب دارد و امکانات تعبیه شده در آن شامل تصفیه خانه و خطوط انتقال آب و مخازن ذخیره آب است.

در ادامه سفر یک روزه، مخبر در آیین افتتاح همزمان طرح های عمرانی و زیرساختی مازندران در سالن همایشی در بابلسر شرکت کرد و با دستور وی ۹۳۵ طرح عمرانی و اقتصادی مازندران بهره‌برداری رسید.

معاون اول رییس جمهور در این آیین گفت که کشور برای خروج از رانت و فساد به جراحی اقتصادی نیاز داشت.
بازدید هوایی از طرح آزاد سازی سواحل مازندران از دیگر برنامه های کاری مخبر بود و معاون اول رئیس جمهور با بالگرد از طرح آزاد سازی حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر مازندران بازدید کرد.

از افتتاح ورزشگاه تا تشویق هواداران 
در ادامه مخبر در ورزشگاه وطنی قائمشهر حضور یافت و این ورزشگاه پس از یک سال جدا ماندن از فضای فوتبالی ایران با پایان یافتن عملیات نوسازی و کاشت چمن طبیعی با حضور وی، وزیر ورزش و جوانان و استاندار مازندران بازگشایی شد و یک بار دیگر به مدار فوتبال ایران بازگشت.

این ورزشگاه که عملیات بهسازی و نوسازی آن از ۱۹ مرداد آغاز شده بود، طی یک سال اخیر با صرف هزینه‌ حدود ۷۰ میلیارد تومانی بخش دولتی به شرایط مناسب زیرساختی و تجهیزاتی رسید و اکنون به عنوان یک ورزشگاه مجهز و با کیفیت برای برگزاری مسابقات خانگی نساجی در اختیار این باشگاه قرار گرفت.

تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر از چمن مصنوعی به چمن طبیعی یکی از مهم‌ترین مطالبات کادر فنی و مدیریتی و هواداران این تیم طی سال‌های اخیر بود که اکنون این مطالبه محقق شده و نساجی از این پس روی چمن با کیفیت ورزشگاه شهید وطنی از حریفان میزبانی خواهد کرد.

قدیمی‌ترین ورزشگاه مازندران که طی سال‌های اخیر به دلیل فرسوده بودن امکانات و زیرساخت‌ها همواره با چالش‌هایی مواجه بود، همزمان با دومین روز هفته دولت پس از تکمیل عملیات بهسازی و نوسازی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و حضور تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی، چهره‌های ملی و هزاران هوادار نساجی یک بار دیگر به فضای فوتبالی کشور برگشت. آخرین باری که تیم فوتبال نساجی در ورزشگاه شهید وطنی حضور یافت روز سوم مرداد ۱۴۰۰ بود که دیدار هفته بیست‌ونهم لیگ بیستم با استقلال تهران برگزار شده بود.

معاون اول رئیس جمهور پس از ورود به ورزشگاه وطنی قائم شهر و افتتاح رسمی آن، در سکوهای تماشاچیان حضور یافت و برای دقایقی بازی دو تیم نساجی مازندران و ملوان بندرانزلی را از نزدیک تماشا کرد.

در حالی که دقایقی بیشتر به زمان بازی باقی نمانده بود، حمید استیلی و علی اصغر مدیرروستا نیز که به دعوت استاندار مازندران برای شرکت در آیین افتتاح ورزشگاه وطنی قائم شهر دعوت شده بودند خود را به جایگاه تماشاچیان رساندند و در کنار استاندار بر روی سکوها نشستند.

بهداد سلیمی نیز با حضور در جایگاه تماشاچیان برای دقایقی با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان و استاندار مازندران دیدار و گفت و گو کرد.

طرفداران نساجی به محض ورود استاندار مازندران به داخل ورزشگاه با سردادان شعار “استاندار با غیرت” به شدت او را مورد تشویق قرار دادند و نماینده عالی دولت در مازندران نیز با تکان دادن دست به ابراز احساسات آنان پاسخ داد.

پایان سفر با بازدید از بندر امیرآباد 
بازدید از بندر امیرآباد پایان بخش سفر مخبر به مازندران بود و معاون اول رئیس جمهور از نزدیک در جریان ظرفیت های تجاری این گذرگاه مهم اقتصادی منطقه قرار گرفت.
بندری که به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند باشکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت افزون بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

بندر امیرآباد در کنار آنکه یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان،    آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

معاون اول رئیس‌جمهور که از مسیر جاده گهرباران به سمت بندر امیرآباد رفت، پس از مشاهده وضعیت این جاده و تعریض نشدن مسیر در برخی نقاط و مشکلاتی که برای اهالی ایجاد کرده بود، در تماس با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور از وی خواست مسیر جاده گهرباران تا بندر امیرآباد توسط این سازمان تعریض، آسفالت و مرمت شود.

مخبر در جریان بازدید از بندر امیرآباد از پروژه در دست احداث اسکله “رو رو ریلی” در این بندر بازدید و از برنامه زمانبندی اجرای این پروژه و جزئیات فنی مربوطه مطلع و دستورات لازم برای تسریع در تکمیل این پروژه را صادر کرد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان این سفر با حضور در فرودگاه بین المللی شهدای ساری، مازندران را به مقصد تهران ترک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *