دسته‌ها
آرشیو خبری

بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه علمی کاربردی فولادین ذوب آمل

همایش گرامیداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم در مجموعه آموزشی فولادین ذوب آمل برگزار شد.

عکاس(سمانه قلی پور) منبع: خزرنما

رضا حاجی پور، نماینده مردم آمل در مجلس و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همایش گرامیداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم که به همت مجموعه آموزشی فولادین ذوب آمل برگزار شد، گفت: آینده امروز در دستان معلمان و اساتید است، اگر بخواهیم ترسیمی از آینده کشور داشته باشیم از دوران پیش دبستانی تا دانشگاه تاثیر بسیار زیادی دارد.
وی با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری عنوان کرد:رهبری هر ساله تاکید زیادی در حوزه تولید و آموزش می کنند و امسال نیز شعار این چنینی مطرح کردند و تاکید داشتند امروز با چالش در آموزش مواجهه هستیم .
حاجی پور به۵۰ درصد صنعت مازندران در امل اشاره کرد و افزود: ابتدا نگاهم این بود که وارد کمیسیون صنعت شوم، اما ۴ وزارتخانه مستقیما زیر نظر کمیسیون اموزش است و هم در صنعت، هم فضاهای سیاسی، اقتصادی، صنعتی و دانش بنیان تمام این ها در کمیسیون اموزش باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی دانشگاه علمی کاربردی را دانشگاه جامع نسل سوم خواند و اظهار کرد: امروز مهارت محوری که در دانشگاه علمی کاربردی به خوبی به آن‌ پرداخته می‌شود دغدغه مسولین است و اگر دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای اهداف خود به درستی عمل کند، شاهد تحولی بزرگ در اشتغال خواهیم بود؛ چرا که هدف ان اماده کردن فضای برای آموزش مهارت در محیط اموزشی است و به تخصص گرایی در مشاغل کمک می کند.
حاجی پور با تاکید اینکه دانشگاه علمی کاربردی باید در جهت تجاری سازی و ایجاد مهارت و کاربردی کردن علم عمل کند، خاطرنشان کرد: اساس کار باید در جهت مهارت و دانش بنیان کردن اقتصاد باشد، موضوعی که به بیان مقام معظم رهبری جزء شعار سال است و ماحصل آن استفاده از آموزش و علم در افزایش تولید ناخالص ملی است.
وی با تاکید اینکه در مقابل تجمیع دانشگاهها ایستادیم، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های دولت قبل و این دولت تجمیع دانشگاهها بود که تمام قد ایستادیم و مقاومت کردیم تا دانشگاهها استقلال خود را داشته باشند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: در ۶ دوره لایحه رتبه بندی معلمان مطرح شد، اما اجرایی نشد، این دوره توانستیم ان را اجرایی کنیم، در رتبه بندی ۲۸ هزار میلیارد در مرحله اول دیدیم و در سال ۱۴۰۰ باید اجرا می شد، هرچند در حوزه رتبه بندی نگاه این بود که بار مالی وجود دارد و دولت بایستی هزینه کند .
حاجی پور خاطرنشان کرد: در حوزه علم و دانش هر چقدر هزینه شود، سرمایه گذاری است و بازدهی ان سالهای بعد برمی گردد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص همسان سازی حقوق فرهنگیان عنوان کرد: در حوزه اموزش و پرورش یک میلیون نفر همسان سازی در کمیسیون مصوب شد و باید در صحن بارگذاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *