دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

برنامه های استاندار مازندران در ششمین از دهه فجر

همزمان با ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی استاندار مازندران در مراسم آغاز ساخت دومین کشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تنی مازندران در کشتی سازی صدرا بهشهر،آیین افتتاحیه ۴۱۲۳ واحدمسکونی طرح نهضت ملی استان مازندران و جشن سبز گاز رسانی شهرستان گلوگاه شرکت کرد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن نهضت ملی مازندران به صورت تجمیعی با حضور استاندار مازندران و شماری دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در بهشهر افتتاح و بهره برداری شد. ‎

استاندار مازندران روز سه شنبه در مراسم افتتاح این تعداد واحد مسکونی در بهشهر، اظهار داشت:‌ این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مهر، بافت فرسوده و خود مالک با استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن احداث و تکمیل شده است.

وی، خاطرنشان کرد: از مجموع چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن افتتاح شده، ۳۹۲ واحد مسکن مهر، ۲۲۸ واحد طرح حمایتی نهضت ملی مسکن، سه هزار و ۳۳۱ واحد خود مالک نهضت ملی مسکن و ۱۷۳ واحد نیز بافت فرسوده است که در ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تکمیل و به مالکان آنها واگذار شد.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: از چهار هزار و ۱۲۳ واحد مسکن استان که امروز به صورت تجمیعی در بهشهر افتتاح شد، ۱۲۳ واحد مسکن با زیربنای هر واحد ۸۰ و ۹۰ مترمربعی در ۱۳ هزار متر مربع از اراضی بهشهر افتتاح و تکمیل شده است.

حسینی پور، افزود: در این مجتمع مسکونی قرار است ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن احداث شود و علاوه بر ۱۳۲ واحدی که امروز افتتاح شد، ۴۳۲ واحد مسکن دیگر نیز در مرحله اسکلت و سفت کاری است که قرار است تا افق ۱۴۰۴ این واحدها نیز تکمیل و بهره برداری شود.

همچنین استاندار مازندران در آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تنی مازندران در کشتی سازی صدرا بهشهر، افزود: این کشتی یکی از طرح های ملی کشور است که با سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه اقتصاد دریامحور و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر فعالیت های دریامحور در خزر اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: ساخت و تجهیز این کشتی، مزیت بزرگی برای کشور و فعالیت های تجاری است که با ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی شد.

به گفته استاندار مازندران، عملیات اجرایی ۲ فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی در صدر آغاز شد و در آذرماه سال آینده اولین شناور تولید ساخت صدرا را در اختیار فعالیت بنادر قرار خواهیم داد و دومین شناور هم در ۲۲ بهمن سال آینده تحویل داده می شود.

حسینی پور گفت: تمام مجموعه های مرتبط با شناور در کشور در صدرا گرد هم آمدند تا به توسعه مورد نظر برسیم و باید تلاش شود تا در سال پنج فروند کشتی که نیازمندی های خزر بیش از این است، وارد دریا شود.

وی یادآور شد: تلاش داریم تا با ظرفیت سازی بتوانیم به سیاست های ابلاغی رهبری جامه عمل پوشانده و فعالیت تجارت با کشورهای همسایه و اوراسیا را گسترش دهیم.

استاندار مازندران، گفت: برای فعال کردن کریدور شمال – جنوب باید این زیرساخت ها اجرایی شود که باقوت در حال انجام است.

حسینی پور، افزود: برای تربیت کارکنان آینده این مجموعه رایزنی هایی با دانشگاه نوشیروانی و مجموعه دانش بنیان انجام شده تا به توسعه بیشتری در این بخش دست یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *