دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده غرب مازندران

احمد وحیدی وزیر کشور صبح پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ وارد مازندران شد و به همراه استاندار مازندران و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های عباس‌آباد و چالوس بازدید کرد.

عکاس(غلامرضا شمس ناتری) منبع: خبرگزاری فارس

 احتمال وقوع سیل در مازندران پرباران همواره وجود دارد به این دلیل که سیلاب با طبیعت استان عجین شده؛ به‌طوری‌که با هر بار بارش باران طی اطلاعیه‌های هواشناسی در ارتباط با وقوع سیل در استان هشدار داده می‌شود.

براساس گفته کارشناسان، در ارتباط با وقوع سیل به جای اینکه دنبال مقصد باشد که دلیلش طبیعت است و شرایط اقلیمی باید به دنبال راهکارهایی برای جبران کاهش خسارت باشیم.

ازجمله مواردی که در این زمینه کمک‌کننده است در کنار توجه به هشدارهایی ازجمله پرهیز از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و سایر بحث ساماندهی، لایروبی و همچنین ساخت‌و سازها در بستر رودخانه‌ها دنبال می‌شود تا بتواند التزامی بر زخم سیل در استان مازندران باشد.

بارش سنگین و سیل‌آسای ۱۳ آبان ماه امسال موجب طغیان رودخانه‌های پلنگ آبرود در کلارآباد، خرک آبرود در سلمان‌شهر و کاظم‌رود در عباس‌آباد در غرب استان شد و وجود درختان شکسته و افتادا در بستر و حریم رودخانه‌ها بر شدت خسارت افزود.

همچنین سیلاب غرب استان موجب آب‌گرفتگی و خسارت به واحدهای مسکونی، راه‌های ارتباطی، رودخانه‌ها، مزارع، پل‌هاو سایر شده و اکنون باحضور احمد وحیدی وزیر کشور موضوع جبران خسارت‌ها در دستور کار قرار دارد.

️احمد وحیدی و هیات همراه صبح امروز پنج‌شنبه ۱۸ آبان ماه در فرودگاه نوشهر مورد استقبال حسینی پور استاندار مازندران، توکلی معاون استاندار، محسنی بندپی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت، و جمعی از  مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی قرار گرفت.

هدف از حضور وزیر کشور بازدید از مناطق سیل زده مازندران و بررسی اوضاع مناطق است؛ چراکه سیل اخیر، خساراتی به چند شهرستان مازندران وارد کرد و نگرانی‌هایی به وجود آورد که نیاز به بررسی و اتخاذ تصمیماتی عاجل دارد.

وزیر کشور پس از ورود به مازندران بلافاصله به مناطق ‌سیل‌زده رفت و در ابتدا از پل سیل زده پلنگ آبرود کلارآباد بازدید کرد و پس از گفت و‌گو با مسئولان منطقه در جریان مسائل این پل قرار گرفت، سپس دستورات لازم جهت تقویت و بازسازی این پل داده شد.

بازدید از پل پرچور بخش مرکزی شهرستان عباس‌آباد و پل راه ارتباطی دهستان لنگارود شرقی و لنگارود غربی از دیگر نقاطی است که در دستور کار وزیر کشور برای بازدید قرار گرفت که در اثر سیل اخیر از وسط شکسته شد و راه عبوری دو دهستان را مسدود کرد.

همچنین وزیر کشور از سد سر شاخه‌گیر خرماچال عباس آباد که تاثیر بسیاری در کاهش سرعت سیل و جلوگیری از خسارات و تخریب بیشتر، بازدید کرد و دستور داد مشابه چنین سدهایی در نقاط دیگر شهرستان احداث شود.

این بازدید ادامه دارد و قرار است وزیر کشور به بازدید از دیگر بخش‌های آسیب‌دیده بر اثر سیل بپردازد.

مطمئنا اولین بار نیست که شاهد وقوع سیل در استان مازندران هستیم و آخرین باز هم نخواهد بود همواره شاهد زخم سیلاب بر طبیعت مازندران بودیم و هستیم، اما موضوع مهم راهکارها و تمهیداتی است که بتواند به به بحث خسارت‌های ناشی از سیل پایان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *