دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

بازدید نوروزی استاندار از اداره کل هواشناسی مازندران

همزمان با روز جهانی هواشناسی؛ سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران به اتفاق برخی مدیران از اداره کل هواشناسی بازدید کرد .

عکاس(ارسالی) منبع:پایگاه اطلاعرسانی استانداری مازندران

سید محمدرضا رضوی، مدیر کل هواشناسی مازندران در جریان این بازدید، روند فعالیت بخش های مختلف این مجموعه را برای مقام عالی دولت در مازندران تشریح کرد.

‎به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور در جمع کارکنان اداره کل هواشناسی مازندران در ساری، افزود : هواشناسی مازندران علاوه بر ارایه آمار نقطه ای وضعیت جوی که به صورت روزانه است می تواند با ارایه آمارها و تحلیل های در برنامه ریزی و چشم اندازهای استان وارد عمل شود.

وی ادامه داد: ارایه تحلیل های چندین ساله هواشناسی مازندران به طور مثال در حوزه بارندگی ها و میزان کاهش باران و آب در مناطق مختلف استان می تواند به مسوولان این کمک را بکند تا در برنامه ریزی های آینده این موضوعات را مورد نظر قرار دهند.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد :‌امروزه پایش های هواشناسی نقش مهمی در برنامه ریزی های هر جامعه دارد و فراتر از بحث های هواشناسی است

وی ادامه داد : زمانی اهمیت این سازمان کمتر در جامعه شناخته شده بود اما هر چقدر پیش می رویم اهمیت و جایگاه این سازمان بیشتر نمود پیدا می کند که بخشی از این ناشناخته بودن ناشی از عدم شناخت جامعه در خصوص عملکرد این سازمان است.

حسینی پور گفت:‌ کشور ایران در کنواسیون جهانی هواشناسی در جایگاه خوبی قرار دارد هرچند از نظر سخت افزاری با کمبود مواجه ایم اما در زمینه نرم افزاری با بکارگیری نیروهای مستعد و توانمند این خلا را پوشش داده است.

وی اظهار داشت : وضعیت مازندران با توجه به اینکه نخستین اولویت مازندران کشاورزی است رابطه گرایش های اقتصادی استان با هواشناسی تحلیل کنیم رابطه بسیار نزدیک و هدفمند باید تعریف کنیم.

به گفته استاندار مازندران در اولویت های بعدی مازندران همچون گردشگری یکی از ملزومات مسافران اطلاعات مربوط به اداره کل هواشناسی است ‌در انتخاب مقصد و مسیرهای سفر تاثیر دارد.

وی گفت :‌ مازندران نقش اساسی در پایش های سازمان هواشناسی دارد که این موضوع از نظر کارکردی بسیار حائز اهمیت است و باید این جایگاه را با ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری امکانات حفظ کنیم.

حسینی پور تقویت رابطه میان دانشگاه‌ها و هواشناسی را از نکات موثر برای ارتقای این سازمان تخصصی حائزاهمیت دانست و گفت : همچنین آگاه سازی جامعه نسبت به فعالیت های هواشناسی می تواند از گمنامی فعالیت آن بکاهد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت راهبردی یکی از ضروریات در اداره امور جامعه است گفت:‌مدیریت راهبردی یعنی اینکه برای یکصد سال آینده در خصوص تامین آب برنامه ریزی شود تا مشکلی بوجود نیاید.

استاندار مازندران یکی از مشکلاتی که در حوزه مدیریت ها وجود دارد استفاده نکردن از ابزارهای به طور لازم دانست و عنوان کرد: اداره کل هواشناسی یکی از آن ابزارهای لازم است که نشان می دهد هنوز آنگونه که باید و شاید از ظرفیت آن استفاده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هواشناسی مازندران می بایست در زمینه ارسال و انتشار اخبار در فضای مجازی فعال تر عمل کند گفت:‌ امروزه صدا و سیما تنها محل رجوع افراد برای دریافت اخبار نیست و فضای مجازی هم این محل ارجاع را پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *