دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

بازدید مسئولان استانی از مرکز بازپروری معتادان متجاهر بند ۱۶ در بابل

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در مرکز بازپروری معتادان متجاهر بند۱۶ در بابل برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در بابل بیان کرد: دولت مصمم است با درمان افراد معتاد که یک نوع بیماری محسوب می‌شود و ایجاد زمینه اشتغال؛ اعتیاد را در مازندران به صفر برساند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، گفت: بهترین هدیه برای معتاد بهبود یافته، اشتغال است و با تحقق این امر زنجیره بهبود و ریشه کنی اعتیاد کامل خواهد شد.

استاندار مازندران با تاکید بر لزوم به کارگیری مجرب‌ترین پزشکان برای درمان افراد معتاد در مراکز بازپروری از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: ایجاد مرکز پژوهش و تحقیق برای ریشه یابی و درمان ریشه‌ای این معضل اجتماعی در مراکز باز پروری یک ضرورت است.

استاندار مازندران کاهش آمار اعتیاد را از هدفگذاری های اصلی در استان ذکر کرد و با بیان اینکه اقدامات چند بعدی و زنجیروار برای دستیابی به این هدف در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: تمامی گلوگاه‌های ورود مواد مخدر در مازندران تحت کنترل شدید قرار دارد و در سالجاری ۳۷ درصد، کشفیات مواد مخدر در مازندران نسبت به سال گذشته رشد داشت که این امر یک اقدام پیشگیرانه است.

حسینی پور، اضافه کرد: از تمامی ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد تا اجازه ندهیم مواد مخدر به دست جوانان برسد.

این مقام مسئول، اظهار داشت: با توزیع کنندگان مواد افیونی صنعتی به شدت برخورد خواهد شد.

استاندار مازندران در ادامه گفت: براساس توافقی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور انجام شد، مقرر گردید زمینی در اختیار این مجموعه قرار گیرد و مرکز بازپروری معتادان متجاهر بند ۱۶ مازندران در بابل راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی مازندران یک قطعه زمین ۱۶ هکتاری به این امر اختصاص یافت و احداث مرکز بازپروری معتادان متجاهر در بابل آغاز شد که این مرکز یکی از مراکز مهم بازپروری معتادان متجاهر است که در مرحله تجهیز قرار دارد.

استاندار، تصریح کرد: فاز نخست این مرکز که ظرفیت نگهداری و درمان یک هزار معتاد متجاهر را دارد به زودی با استفاده از ظرفیت اعتباری ملی، استانی و خیرین راه اندازی خواهد شد.

بر اساس این گزارش استاندار مازندران بعد از جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر مازندران از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد.

برای احداث مرکز بازپروری معتادان متهاجر ماده ۱۶ مازندران در بخش گتاب بابل تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *