دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

بازدید مسئولان از روند احداث پروژه میدان میوه و تره بار جدید ساری

نوبخت فرماندار شهرستان ساری با همراهی بابایی کارنامی از آخرین روند عملیات اجرایی تکمیل پروژه احداث و اجرای میدان میوه و تره بار شهرستان ساری بازدید بعمل آورد و مقرر شد تا برخی اقدامات جهت تسریع در اتمام این پروژه با مشارکت مجدانه دستگاه‌های اجرایی مربوطه صورت گیرد.

‎عکاس(ارسالی) منبع: پایگاه اطلاعرسانی فرمانداری ساری

لازم به ذکر است فرماندار مرکز استان در راستای تعیین و تکلیف نهایی این پروژه با استقرار دفتر کارش در محل میدان میوه و تره بار از نزدیک در روند نهایی اجرای این پروژه قرار گرفت.

فرماندار ساری گفت: بعد از کشمکش‌های ۱۴ ساله، با پیگیری‌های مکرر دستگاه قضایی، نظارتی، امنیتی و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی، زمینه جابه‌جایی میدان تره‌بار ساری فراهم شد؛ دیگر اجازه اهمال کاری و جولان افراد سودجو در به تعویق انداختن افتتاح پروژه را نمی‌دهیم.

به گزارش ایسنا؛ فرماندار ساری که به منظور رفع مشکلات جابه‌جایی میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران میز کار خود را در محل جدید این میدان مستقر کرد، یادآور شد: بعد از کشمکش‌های ۱۴ ساله، با پیگیری‌های مکرر دستگاه قضایی، نظارتی، امنیتی و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی، دیگر اجازه اهمال کاری و جولان افراد سودجو در به تعویق انداختن احداث و افتتاح پروژه میدان میوه و تره‌بار ساری را نمی‌دهیم.

محمدعلی نوبخت با تاکید براینکه پروژه میدان میوه و تره‌بار ساری باید در دهه فجر افتتاح شود، افزود: پیشرفت فیزیکی طرح میدان میوه و تره‌بار ساری در یک سال گذشته نسبت به یک دهه گذشته کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته با برگزاری حداقل ۱۵ جلسه و حضور مستمر و میدانی گام موثری در روند احداث پروژه میدان میوه و تره‌بار جدید برداشته شد، گفت: دیگر اجازه به تاخیر افتادن زمان افتتاح این پروژه ممکن نیست.

فرماندار ساری، با ابراز عقیده مبنی بر اینکه کوچک‌ترین خدشه‌ای به آرامش روانی مردم مرکز مازندران شوخی بردار نیست، تصریح کرد: تأمین امنیت و حفظ آسایش روانی، حق اساسی مردم است در این مسیر  با تمام تلاش در قبال تعهدات خود نسبت به مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، میدان میوه و تره‌بار ساری که در کمربندی غربی مرکز مازندران قرار دارد سال‌هاست مشکل ترافیکی را در این کنار گذر ایجاد کرده است و بزرگترین گره ترافیکی ساری محسوب می‌شود. بعداز حدود دو دهه استانداران و فرمانداران متعددی تلاش کردند تا این جابه‌جایی انجام شود اما اراده محکمی وجود نداشت.

البته بحث مکان جدید برای احداث میدان میوه و تره‌بار طرحی بود که سال‌ها زمانبر شده بود تا اینکه در دو دولت گذشته مصوب شد در کیلومتر ۷ ساری قائم‌شهر این پایانه احداث شد. بعد از گذشت سال‌ها کلنگ‌زنی و بازدیدهای متعدد که توسط دولتمردان کشوری، استانی و شهرستانی حتی بخشداری صورت گرفت موجب شد این مرکز تجاری احداث شود.

قابل ذکر است که احداث این میدان از ابتدا داستان خودش را داشت که هیات امنای میدان میوه و تره‌بار قبلی و برخی سهام‌داران جدید در بعضی موارد تعامل نداشتند و سر موضوعات مختلف مانند مترای حجره و تعداد و برخی موارد دیگر به توافق نمی‌رسیدند همین عاملی شد تا هر چند وقت یک‌بار این طرح بر زمین بماند.

آنچه بیشتراز همه خودش را در نداشتن پیشرفت و جابه‌جایی این طرح اقتصادی و تجاری در مرکز مازندران، بنا به اظهارات صاحبنظران و حجره‌دارن میدان میوه و تره‌بار خودش را نشان می‌داد منفعت طلبی‌های پشت پرده برخی عوامل اثرگذار بود.

حال، در دولت سیزدهم فرماندار مرکز مازندران ساختار شکنی کرد و دفتر کارش را در محل میدان میوه و تره بار ساری مستقر کرد تا برای همیشه مشکلات این پایانه تجاری به سود مردم و سرمایه‌گذاران حل شود.

البته به اذعان محمدعلی نوبخت در یک‌سال گذشته با برخی عوامل که موجب می‌شد برای جابه‌جایی میدان میوه و تره بار مشکل ایجاد شود با تعامل سازنده حل شد و امروز برای مقابله با اخلال‌گران و سودجویان شمشیر را از رو بست تا با عزم راسخ دهه فجرامسال این طرح اقتصادی به سود دو طرف (مردم و سرمایه‌گذار) به بهره‌برداری برسد و پرونده چندین ساله میدان تره‌بار ساری برای همیشه بسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *