دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

بازدید مدیرعامل هلدینگ آینده پویا از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران

افشار فتح‌الهی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ طرح و توسعه آینده پویا با همراهی امید نیک ‌نژاد مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران از این شرکت بازدید و در جلسه شورای اداری این مجموعه حضور پیدا کردند.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

افشار فتح الهی بهمراه اعضا هیات مدیره این هلدینگ از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید و از نزدیک در جریان تولید در این مجموعه بزرگ صنعتی قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی شرکت چوب و کاغذ مازندران در این بازدید که دکتر نیک نژاد مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز حضور داشت ، از بخشهای مختلف این مجتمع صنعتی بازدید و سپس در جلسه شورای اداری این شرکت حضور یافت .   

نیک‌نژاد مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به مدیرعامل شرکت طرح و توسعه آینده پویا و هیات همراه گفت: خوشحال هستیم که برای دومین بار میزبان جناب دکتر فتح‌الهی هستیم و همین حضور نشانه اهمیت و استراتژیک بودن این واحد تولیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه مزیت اصلی این واحد تولیدی تولید کاغذ چاپ و تحریر است گفت: از ابتدای سال تا امروز بیست هزار تن کاغذ تحریر تولید کردیم و امیدواریم همین مسیر را با قوت ادامه دهیم.

نیک‌نژاد با اشاره به مشکلات مجموعه گفت: سال گذشته از ۱۵ خرداد تا ۱۶ شهریور محدودیت مصرف برق داشتیم و امسال هم محدودیت ورود چوب آلات در ایام تعطیل را داشتیم که بر تولید اثر منفی دارد.

وی گفت: ظرفیت اصلی ما ۱۸۰هزار تن است اما وقتی ۷۵ درصد مواد اصلی ما که چوب است قابل استفاده نیست و با توجه به اجرای طرح تنفس جنگل، چوب لازم برای فعالیت مجموعه را نداریم، از ظرفیت اصلی تولید عقب می‌مانیم. 

نیک‌نژاد در همین زمینه افزود: خوشبختانه به‌رغم این مشکلات، تولید کاغذ چاپ و تحریر ما بیشتر شد و موفق شدیم بزرگترین قراداد تاریخ شرکت چوب و کاغذ مازندران را شامل تولید ۳۵ هزارتن کاغذ تحریر با آموزش و پرورش برای کتب درسی امضا کنیم که اتفاق خوبی بود.

وی افزود: کسب عنوان واحد نمونه صنعتی صنایع سلولزی و همچنین واحد برتر سلامت محور کشور در سالجاری ازجمله افتخاراتی بود که با تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه به دست آمد و احداث شهرک صنعتی غیردولتی با محوریت صنایع سلولزی در مجاورت این شرکت هم از دیگر دستاوردهای ما بود که کلنگ آن بزودی بر زمین زده خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید کاغذ چاپ و تحریر داخلی گفت: علاوه بر تامین کاغذ برای کتب درسی و بخشی از کاغذ مورد نیاز برای روزنامه، ۱۳ ناشر در کشور از کاغذ این مجموعه استفاده می‌کنند و تا پایان سال هم برنامه داریم ۳ هزار تن کاغذ برای تنظیم بازار تولید و عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران در خصوص وضعیت پرداخت حقوق این مجموعه نیز گفت: شرکت چوب و کاغذ مازندران که سنوات گذشته مشکلات متعدد ناشی از تعویق در پرداخت حقوق پرسنل داشت طی ۲۲ ماهی که از مدیریت بنده گذشته است تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل نداشت.

نیک‌نژاد گفت: ۶۰ نیروی متخصص با مجوز شرکت آینده پویا در سال گذشته جذب شدند و جذب نیروی جدید هم با دستور همین هلدینگ در دست اجرا است و بابت این همراهی شرکت آینده پویا قدردانی می‌کنم. 

وی ادامه داد: حفاظت بر ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان برعهده همکاران ماست و خوشحال هستیم که طرح ممنوعیت برداشت از جنگل هم در برنامه هفتم قرار دارد و با صدور مجوز نهایی در این بخش همکاران ما علاوه بر صیانت از عرصه‌های جنگلی، با هدف افزایش تولید به بهره‌برداری مطلوب از جنگل هم اقدام خواهند کرد. 

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران به وضعیت بدهی معوق اشاره و تاکید کرد: ما در دوره خودمان بدهی نداریم و اگر بدهی بر گردن ما سنگینی می‌کند بدهی مانده از گذشته است.

امید نیک‌نژاد همچنین گفت: با توجه به تلاش پرسنل و حمایت و همراهی سهامداران، من آینده این مجموعه را روشن می‌بینم و تنها محدودیتی که وجود دارد محدودیت در انرژی و چوب است که باید با همکاری و همفکری حل و تدبیر شود.

در ادامه این جلسه دکتر فتح الهی مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با بیان اینکه برنامه ای برای واگذاری شرکت چوب و کاغذ مازندران نداریم، گفت: ایجاد شهرک صنعتی، نوسازی خطوط تولید و تکمیل زیرساخت‌ها، پروژه‌های مهمی است که در شرکت چوب و کاغذ باید پیگیری شود.

 دکتر فتح الهی در جلسه شورای اداری شرکت چوب و کاغذ مازندران اظهار داشت: خوشبختانه و در مقایسه با روندی که در گذشته برقرار بود، امروز شرکت چوب و کاغذ مازندران در مسیر رشد قرار دارد و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره رشد تولید، وظیفه خطیر تولید کاغذ ملی بر عهده شماست . 

دکتر فتح‌الهی ادامه داد: برنامه ای برای واگذاری شرکت چوب و کاغذ مازندران وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *