دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

بازدید عضو شورای قضایی مازندران از دادسرا و مراجع انتظامی نکا و بهشهر

درراستای نظارت بر صحت اجرای حفظ حقوق شهروندی حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و عضو شورای قضایی دادگستری استان مازندران، از دادگستری شهرستان های نکا و بهشهر را مورد بازرسی قرار داد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

جت الاسلام محمد اسماعیل زارعی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران به اتفاق جمعی از مقامات قضایی استان از برخی مراکز انتظامی شهرستان نکا بازدید کرد.

حجت الاسلام زارعی در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه مردم از پلیس رفتاری حکیمانه و پاسخگو ست افزود: پلیس باید طوری رفتار کند که در رسیدن به اهداف،که همان بهبود کیفیت خدمات، انجام وظایف، افزایش سطح اعتماد عمومی، افزایش سطح رضایتمندی از عملکرد پلیس و کاهش مراجعات مردمی است، بیش از پیش موفق باشیم.

این مقام قضایی تصریح کرد: پیشگیری از جرایم و رضایت مردم در مراجعات، وظیفه اصلی کلانتری‌ها است که رؤسا باید در این خصوص اقدامات مؤثر و مفیدی انجام دهند و در تحقق این مهم تلاش کنند.

گفتنی است مقامات قضایی بازدید کننده با حضور در واحدهای مختلف از نزدیک در جریان فعالیت ها و خدمات برای مراجعین قرار گرفته و پس از بازبینی اقدامات قضایی در چند پرونده جاری ، برخی تذکرات مورد تاکید قانون آئین دادرسی کیفری به مسوولین پرونده ها ارائه نمودند.

لازم بذکر است در این بازدید محمودی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا ، میثم ناصحی رئیس دادگستری شهرستان بهشهر و سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا نیز ، حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران را همراهی نمودند.

همچنین حجت الاسلام زارعی را که در این بازدید دکتر میثم ناصحی رئیس دادگستری شهرستان بهشهر همراهی میکرد ضمن سرکشی از شعب مختلف دادیاری، بازپرسی، اجرای احکام و واحد ارجاع، در دادسرا و دفاتر شعب، بایگانی‌ها و بخش‌های اداری دادسرا ، وضع رسیدگی‌ها و اوقات رسیدگی، تصمیمات و دستورات قضایی صادر شده را بررسی و روند رسیدگی به پرونده های زندانی دار را مورد نظارت وارزیابی قرار دادند.

عضو شورای قضائی دادگستری استان مازندران در دیدار و گفتگو با قضات و کارکنان بر تکریم ارباب رجوع، رفع موانع اطاله دادرسی، جلب رضایت مردم، رعایت موازین قانونی و حفظ حقوق شاکی و متهم در رسیدگی‌های قضایی اظهار داشت: رسالت دستگاه قضایی پاسخگویی به موقع و جلب رضایتمندی مردم در رسیدگی‌های قضایی است.

گفتنی است در ادامه چندین پرونده از شعبات مختلف به صورت اتفاقی انتخاب و از لحاظ تشریفات رسیدگی مطابق قانون آئین دادرسی کیفری مورد بررسی قرار گرفت و ضمن گوشزد نمودن تذکراتی، یکی از شعب دادیاری بدلیل جدیت در امورات محوله پیشنهاد گردید که مورد تشویق قرا گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *