دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز درمان معتادان قاجارخیل ساری

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی استان و هیات همراه، فرماندار و شهردار ساری از مرکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر ماده 16 قاجارخیل ساری بازدید و از نزدیک روند ارایه خدمات در بخشهای اقامتی، درمانی و حرفه آموزی مرکز را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. در ادامه مدیر مرکز نگهداری معتادان ماده ۱۶ قاجارخیل گزارشی از روند پذیرش، غربالگری و اقدامات انجام شده پس از ترخیص بیماران ارایه کرد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

پیرو این بازدید و جلسه برگزار شده، مصوبات مهمی برای ارتقای وضعیت نگهداری، مراقبت ، درمان، آموزش، مددکاری، اشتغال و ترخیص مقیمان مرکز انجام و وظیفه هر یک از دستگاههای متولی در موارد مصوب مشخص گردید.

ریشه کنی اعتیاد در استان، نیازمند طرحی اساسی و عزم همگانی است 

 سید محمود حسینی پور عصر امروز در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان استان مازندران در روستای قاجارخیل ساری و در جمع اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: برای رفع معضل اعتیاد در استان، باید کار جهادی صورت دهیم.

وی افزود: باید با اقدامات فرهنگی بتوانیم زمینه ریشه کنی معضل اعتیاد در استان را فراهم کنیم. در این زمینه حضور خیران در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی امری ستودنی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران،از استان های گردشگری و فرهنگی است و باید برنامه‌ریزی مدونی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در این استان صورت گیرد، تصریح کرد: وجود حتی یک معتاد متجاهر در استان برای مازندران مطلوب نبوده و باید طرح مدونی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان جهت ریشه کنی اعتیاد در استان تدوین و برای اجرا به شهرستانها ابلاغ شود.

حسینی پور با بیان اینکه باید برنامه اساسی برای پس از آزادی معتادان بهبود یافته از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان خصوصاً سازمان بهزیستی طراحی شود، گفت: زمینه سازی برای جلوگیری از گرایش به مخدرهای صنعتی و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح مدارس و دانشگاه ها امری ضروری است که باید به آن توجه شود.

استاندار مازندران با تاکید بر ایجاد سالن های ورزشی در مراکز ترک اعتیاد استان، تصریح کرد: اقدام انقلابی برای رفع معضلات مراکز ترک اعتیاد استان باید صورت گیرد. افرادی که در این مراکز پذیرش شده‌اند در واقع بیمار بوده و همه باید برای پاک شدن و بازگشت آنان به آغوش جامعه و خانواده تلاش جهادی صورت دهیم.

در این جلسه مصوباتی جهت رفع مشکلات زیربنایی، فرهنگی و عمرانی مرکز ترک اعتیاد ساری صورت گرفت.

گفتنی است، در این جلسه که نوبخت، فرماندار مرکز استان، قبادی، شهرداری ساری و بریمانی، بخشدار رودپی شمالی نیز حضور داشتند، قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور، سلگی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، شیرازی، دبیر این شورا و حجت الاسلام موسوی، معاون دادگستری استان نیز در سخنانی به بیان عملکرد و دیدگاه‌های خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *