دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

بازدید اعضای شورای تامین مازندران از دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا

 اعضای شورای تامین استان مازندران از دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا بازدید کردند.

عکاس (ارسالی) منبع: پایگاه خبری بلاغ مازندران

سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از اعضای شورای تامین استان مازندران از دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا با اشاره به اینکه دهکده اقتصاد مقاومتی یکی از نیاز‌های اساسی روستا‌ها در توانمندسازی روستائیان است، گفت:  سپاه کربلا نیاز امروز روستا‌ها به آموزش و توانمندسازی را به خوبی تشخیص داده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در روستاها، اشتغال جوانان است، افزود: آموزش و توانمند سازی در  روستا، یک ضرورت است چرا که تولید در روستا‌ها به شکل سنتی صورت میگیرد که درآمدزایی برای روستائیان ندارد، اما در دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا نشان داده شد توانمندسازی در اشتغال  موجب احیای اقتصاد ، شغل، کسب و کار و افزایش ثروت در روستا می‌شود.

حسینی پور با بیان اینکه در مدل دهکده اقتصاد مقاومتی خرید تضمینی تولید هم وجود دارد، ادامه داد: یکی از بزرگترین دغدغه روستائیان فروش تولیدات است که در این دهکده مدل خرید تضمینی هم ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از شغل‌های روستایی از بین رفته در این دهکده دوباره احیا شده است، خاطرنشان کرد: با دانش بنیان شدن کشاورزی و دامپروری و باغداری، همراه با  توانمندی سازی در این دهکده، شاهد ارتقا و افزایش تولیدات سالم  هستیم.

حسینی پور با بیان اینکه ۱۵۰ روستا تحت پوشش دهکده اقتصاد مقاومتی سپاه کربلا هستند افزود: طرحی برای احیای اقتصاد ۵۰۰ روستا داریم که با توجه به پیشرفت‌های سپاه کربلا از آنان برای احیای روستاهاکمک خواهیم گرفت تا فعال شوند.

استاندار مازندران با اشاره به ۳۶۰۰ روستای مازندران، ادامه داد: برنامه پنج ساله برای احیای روستا‌های مولد داریم که به باعث کمک به تولید ملی و هم در امنیت غذایی نقش بسزایی دارند و نیز موجب اشتغال جوانان و برگشت به روستا و امید به آینده می‌شوند.

به گفته حسینی پور اگر طرح  احیای روستا‌ها با موفقیت انجام شود می‌تواند در سطح ملی  هم یک الگوی مناسب اجرایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *