دسته‌ها
آرشیو حوادث خبری مازندران

بازدید استاندار مازندران از مناطق سیل زده شهرستان عباس آباد

استاندار مازندران وارد شهرستان عباس آباد شد و از خسارات ناشی از سیل در شهر کلارآباد بازدید کرد و در مقصد بعدی برای بررسی خسارات سیل به روستای پرچور رفت.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان عباس‌آباد که با حضور فرماندار، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، مدیرکل منابع طبیعی، راهداری، هلال‌احمر، بنیاد مسکن و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری شهرستان عباس‌آباد برگزار شد، با اشاره به کمبود آب در تابستان امسال؛ افزود: باید تلاش شود با اقدامات زیرساختی در استان از نعمت‌های الهی بهره‌مند شویم و با مدیریت آب ارزش اصلی آب در زنجیره فعالیت‌های انسانی، صنعتی و کشاورزی را کامل کنیم.

وی با اعلام اینکه در دو ماه گذشته بارش بارندگی خوبی در استان داشته‌ایم، افزود: راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از حوادث وجود دارد؛ با مدیریت صحیح و نظارت سختگیرانه باید مانع از خسارات ناشی از حوادث شد.

استاندار مازندران، گفت: برآورد اولیه خسارت سیلاب روز گذشته دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف بوده است.

حسینی‌پور ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده مشکلاتی در استان وجود دارد که همیشه نگرانی بعد از جاری‌شدن سیل هست.

این مسئول بر نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و رصد و ارزشیابی دقیق تأکید کرد و افزود: مدیران باید به‌صورت قاطع وظیفه‌شان را انجام دهند و کم‌کاری دستگاه‌ها در پروژه‌ها باید گزارش شود.

وی اظهار کرد: به ستاد مدیریت بحران این مأموریت داده می‌شود تا بدون چشم‌پوشی و اغماض مقصرین حوادث معرفی شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آسیب‌های امروز در حوادث نشان از عملکرد خودمان است، ادامه داد: مدیران باید پاسخگوی ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها باشند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه خسارت‌های وارد شده طی ۴۸ ساعت آینده با همکاری فرمانداران ارزیابی دقیق شود، تصریح کرد: فرمت‌های پانزده‌گانه تکمیل و تحویل ستاد مدیریت بحران شود.

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی استان در اسرع وقت نسبت به برداشت و خروج درختان شکسته افتاده در سطح رودخانه‌های کل استان تا یک ماه آینده اقدام کند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور نیز در حاشیه این جلسه در گفتگوی تلفنی با استاندار مازندران گفت: بر اساس داده‌های هواشناسی و نقشه‌شناسی در سال‌جاری میزان بارندگی ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

محمدحسن نامی با اشاره به مدیریت صورت‌گرفته و لایروبی رودخانه‌ها در مازندران، افزود: زمانی که نزولات افزایش می‌یابد برخی از سازه‌های پل و تقاطعی گنجایش لازم را ندارند؛ ازاین‌رو باید پیشگیری لازم برای جلوگیری از خسارت‌ها را داشته باشیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور یادآور شد: باید تمامی پل‌های واقع شده در غرب و شرق استان را مرمت کنیم تا از سایش خاک و سازه‌ها در سیلاب جلوگیری شود.

نامی یادآور شد: باید توجه ویژه به سازه‌های تقاطعی و پل‌ها داشته باشیم و نسبت به افزایش ارتفاع و شیب آن برای جلوگیری از خسارت‌ها اقدام کنیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور خواستار تسریع در مرمت و بازسازی پل آسیب‌دیده عباس‌آباد در سیلاب اخیر شد و گفت: اصلاح مسیر و دیواره سازی رودخانه‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: وزارت نیرو و آبفا و آب منطقه‌ای باید تمامی نقشه‌های رودخانه‌ها را شامل عرض و بستر حریم به ستاد مدیریت بحران در کشور و استان‌ها اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *