دسته‌ها
آرشیو خبری

بازدید استاندار از کشتی سازی صدرا و سد گلورد در شرق مازندران

استاندار مازندران از شرکت کشتی‌سازی ایران صدرا و عملیات اجرایی پل قوسی سد گلورد بازدید کرد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در حاشیه بازدید از شرکت کشتی‌سازی ایران صدرا، با بیان این که از افتخارات بزرگ دانشمندان داخلی و دریایی ایران اسلامی است که برای نخستین‌بار چهار فروند شناور که توسط سازمان کشتیرانی کشور سفارش داده شد را در دست کار دارد، گفت: از این تعداد؛ دو کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی و دو کشتی رورو با تمام تجهیزات و امکانات داخلی در حال ساخت است.

وی گفت: امیدواریم این مجموعه به‌عنوان تنها مجموعه صنعت دریایی کریدور شمال ـ جنوب مورد توجه قرار گیرد‌ که با توجه به این موضوع، طرح توسعه‌ای در دستور کار است.

استاندار مازندران با بیان اینکه نیازمندی‌های دریای خزر به تولید شناورها جدی است، افزود: هر چه در این مجموعه سرمایه‌گذاری شود به نفع ماست و طرح توسعه‌ای آن دنبال می‌شود.

حسینی‌پور گفت: یکی از خصوصیات این مجموعه کشتی‌سازی نه تنها در تولید شناور داخلی فعال است، بلکه کار بازسازی کشتی‌های کشورهای همسایه نظیر روسیه را به دلی شرایط مناسب هزینه‌ای نیز انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در مجموعه ایران صدرا علاوه بر تولید شناور، به دلیل شرایط مناسب توسط مهندسی دریایی کشور ما، شناورهای روسی نیز بازسازی می‌شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه به شدت نیازمند شناورهای متناسب با صادرات و کانتینر و یخچال‌دار هستیم، گفت: با توجه به تجارت دریایی مازندران با کشورهای همسایه، شرکت ایران صدرا یک شرکت استراتژیک است که حدود ۵۰۰ نفر جوان با توان جهادی در این مجتمع مشغول هستند و با توسعه تجهیزات تعداد نیروهای آن به هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

حسینی‌پور اظهار داشت: مقرر شد دبیرستان متناسب با نیازهای مجتمع ایجاد و دانش‌آموزان آموزش ببینند و با دو دانشگاه نوشیروانی بابل و علم و فناوری مازندران قرارداد بسته شود تا رشته‌های متناسب با نیازمندی‌های ایجاد شود.

در این بازدید معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس و فرماندار بهشهر؛ استاندار مازندران را در این بازدید همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *