دسته‌ها
آرشیو خبری گیلان

اهدای خون گیلانی ها در شب قدر

پایگاه‌های انتقال خون در شب قدر میزبان مردمی هستند که آمده‌اند تا به همنوعانشان کمک کنند.

عکاس(مجتبی محمدی) منبع: خبرگزاری ایرنا

    پایگاه‌های انتقال خون گیلان همزمان با سراسر کشور آماده دریافت خون اهداکنندگان هستند و از مردم خواسته‌شده که علاوه بر شب‌های قدر، در دیگر زمان‌ها به اهدای خون برای کمک به بیماران و نیازمندان بپردازند.

    هزار و ۵۸۱ گیلانی در شب‌های قدر خون اهدا کردند

      مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: هزار و ۵۸۱ نفر در شب‌های قدر امسال با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان خون اهدا کردند.

    دکتر گیتی ایزدی پور روز اظهار کرد: هزار و ۷۵۲ نفر در شب‌های قدر امسال برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد هزار و ۵۸۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

    وی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان گیلان در ماه مبارک رمضان در ۲ شیفت کاری از عموم افراد واجد شرایط در کار انساندوستانه اهدای خون خواست تا در این ماه مبارک به این امر حیات بخش و به پویش فرشتگان رمضان بپیوندند.

    مدیر پزشکی انتقال خون گیلان اضافه کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی بوده و از طرفی روزه‌داری مانعی برای اهدای خون نیست، ماه مبارک رمضان فرصتی برای انجام کارهای نوعدوستانه از جمله مشارکت در امر اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است.

    استان گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

    حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *