دسته‌ها
آرشیو خبری گردشگری مازندران

افتتاح پروژه منطقه گردشگری الیمالات شهرستان نور

فاز اول به مساحت ۵۰ هکتار از پروژه‌ی ۲۰۰ هکتاری گردشگری منطقه الیمالات واقع در شهرستان نور افتتاح شد.

عکاسان( حسین یاراحمدی) میزان (احمد بلباسی) صداو سیما

دریاچه الیمالات از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران محسوب می‌شود و در هشت کیلومتری مسیر نور به چمستان، در جنوب دو راهی منتهی به روستای کارگرکلا قرار دارد.

فاصله دریاچه با جاده حدود سه کیلومتر است. دریاچه الیمالات به‌دلیل قرارگیری در میان جنگل، مناطق استوایی را تداعی می‌کند.

بخشی از مسیر دسترسی به دریاچه از میان درختان سر به فلک کشیده می‌گذرد و چشم‌انداز‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

مازندران در آستانه تحول اقتصاد گردشگری است

استاندار با بیان این که مازندران در آستانه یک تحول بزرگ در حوزه اقتصادی به ویژه اقتصاد گردشگری است و آمایش سرزمینی مازندران در فعالیت های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری ترسیم شد، گفت: از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می خواهیم، گردشگری مازندران را ویژه ببیند. ‎

سید محمود حسینی پور در آیین افتتاح منطقه نمونه گردشگری آلیمالات افزود: آلیمالات گل گردشگری مازندران است و سرمایه گذاران این طرح یک منطقه ویژه و فوق العاده را انتخاب کرده اند که می تواند به مقصد گردشگری بین المللی تبدیل شود.

حسینی پور با بیان این که مازندران در آستانه یک تحول بزرگ در حوزه اقتصادی به ویژه اقتصاد گردشگری است و آمایش سرزمینی مازندران در فعالیت های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری ترسیم شد، افزود: قطار توسعه استان در حال حرکت است. تقارن بین این سه حوزه نشان می دهد گردشگری از دو حوزه دیگر ما بسیار عقب تر است.

وی تصریح کرد: ما به جای خدمات گردشگری، خدمات مسافری ارائه می دهیم و این هنر دستگاه های گردشگری است که مسافر را به گردشگر تبدیل کند تا از سالانه حدود ۴۰ میلیون مسافر نهایت استفاده را ببریم. مازندران امتیازات به مراتب بیشتری از دیگر کشورهای منطقه دارد اما از آن بهره ای برده نشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه طبیعت انسان با صنعت سازگاری ندارد و به دنبال موارد طبیعی است، گفت: اینجا از گذشته آب بندان محسوب می شده و امروز نیاز طبیعی به بازگشت به دامان طبیعت و چنین اماکنی داریم. مازندران ۹۰۰ آب بندان دارد و مردم متمدن مازندران در گذشته برای ذخیره سازی آب، آب بندان ایجاد کردند و امروز ما به همین آب بندان ها برگشتیم چون که ابتکاری بود که نه تنها طبیعت را خراب نکرد، بلکه با یک مهندسی بومی و محلی، موجب حفظ طبیعت شد.

حسینی پور بیان کرد: امروزه برخی کشورها برای جذب گردشگر اقدام به ایجاد رودخانه مصنوعی می کنند و مازندران تقریبا در تمامی شهرها رودخانه طبیعی، زیبا و خروشان دارد. از ظرفیت روستاهای مازندران برای توسعه صنعت بومگردی به عنوان یکی از اجزای گردشگری می توانیم استفاده نماییم.

وی با اشاره به این که باید گردشگری را در مازندران احیا کنیم، تاکید کرد: از منظر میراث اماکنی داریم که اگر به آن ها پرداخته شود، روند توسعه گردشگری شدت خواهد یافت. از وزارت میراث فرهنگی می خواهیم، گردشگری مازندران را ویژه ببینند. تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد و نیاز به مساعدت بیشتر است. در آینده نزدیک شاهد ایجاد و افتتاح مراکز مستقیم مسکو به مازندران خواهیم بود. متاسفانه یک عدد کشتی مسافری نداریم که مردم خودمان از آن بهره ببرند. این فقر مازندران برایم عجیب و غریب است و نمی توانم باور کنم که چرا در طول این سال ها اقدامی انجام نشده‌ است.

استاندار مازندران ادامه داد: در این دو سال تلاش کردیم و مجوز فعال کردن کروز دریایی را در آینده نزدیک خواهیم گرفت. اجزای گردشگری باید کامل شود و زنجیره گردشگری را فعال کند. هر شهری از مازندران باید هنر این را داشته باشد، گردشگران را ۲ روز در شهر خود نگه دارد. باید تورهای گردشگری راه بیفتد، با ایجاد تورهای گردشگری می توانیم با گردشگران داخلی و خارجی ارتباط برقرار کنیم.

یک پاسخ به «افتتاح پروژه منطقه گردشگری الیمالات شهرستان نور»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *