دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

افتتاح پردیس سینمایی مهر همافران نوشهر

مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی مهر همافران نوشهر با حضور علاقمندان سینما، مسئولان استانی و کشوری و اصحاب رسانه در مجتمع تجاری همافران نوشهر صورت گرفت.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما


رییس حوزه هنری مازندران در گفتگو یی از ساخت این پردیس سینمایی در نوشهر به مدت ۴ ماه و با صرف اعتباری نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان خبر داد.
مهدی معصومی گرجی اظهار کرد: یکی از برنامه های امور سینمایی حوزه هنری این است که سینماها را به‌روزرسانی کرده و درصدد توسعه فضاهای فرهنگی هنری باشد، (پردیس‌های سینمایی مجموعه ای بزرگ با چند سالن برای کاربردهای متفاوت از جمله نمایش فیلم برای کودکان و بزرگسالان و در صورت امکان گالری، فرشگاه محصولات فرهنگی، سالن اجتماعات و … است) و ما هم در مازندران تلاش میکنیم در راستای خدمت رسانی به شهروندان محترم، سینماهای ما به‌روز شوند.
وی افزود: بررسی های انجام شده نشان می دهد غرب مازندران از منظر فعالیت های فرهنگی و هنری مغفول مانده است، از این رو حوزه هنری استان طی انعقاد تفاهم نامه با شهرداری نوشهر با ورود موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز ( وابسته به معاونت سینمایی سوره حوزه هنری) در مدت چهار ماه اقدام به ساخت پردیس چهار سالنه، شامل سه سالن بزرگسال و یک سالن برای کودکان کرد.
معصومی گرجی با بیان اینکه مجتمع همافران از گذشته در میدان همافران توسط شهرداری ساخته شده بود، ادامه داد: با سنجیدن تمامی جوانب توسط امور سینمایی حوزه هنری، در طبقه سوم این مجموعه سالنهای تخصصی سینما را با استانداردهای روز به پایان رساند.
رییس حوزه هنری مازندران همچنین خاطرنشان کرد: در ساری و در محل سینما ایران سابق دو سالی است که طرح پردیس هفت طبقه سینمای ایران را به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی سینمایی مازندران آغاز کردیم، اما چالش‌هایی وجود دارد و اگر شهرداری ساری همکاری کامل را داشته باشد این چالش ها نیز برطرف و این پروژه اجرایی خواهد شد.

*یک سوم سالن‌های سینمایی کشور در اختیار حوزه هنری است
معاون سازمان سینمایی حوزه هنری کشور در این آئین با اشاره به اینکه شمار سالن‌ها و پرده‌های سینمایی وابسته به حوزه هنری از ۱۰۳ پرده در سه سال قبل به ۲۳۰ سالن و پرده تا پایان نیمه اول امسال خواهد رسید، اظهار داشت: بیش از یک سوم سالن‌های سینمایی کشور در اختیار حوزه هنری است.
وی افزود: در مجموع سالن‌های سینمایی ۲۲ استان کشور در اختیار حوزه هنری است و با جریان افتتاح سالن‌ها و پایان فاز دوم، شمار سالن‌ها در راستای عدالت فرهنگی توسعه می‌یابد.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با شروع فازهای سوم و چهارم توسعه، شماره سالن‌های سینمایی حوزه هنری به ۴۳۰ سالن برسد و در همه شهرهای دارای سینما، خدمات ارائه کنیم.
جعفریان با تقدیر از مسئولان شهری نوشهر برای همکاری در ساخت و افتتاح پروژه سالن سینمایی یادآور شد: سالن سینمایی نوشهر تنها پردیس چهار پرده و سالنی در شمال کشور است.
رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به اینکه حوزه هنری در چهار شهر مازندران دارای سالن سینما است، افزود: پروژه پردیس سینمایی ایران از سال قبل در ساری آغاز شد و امیدواریم با همراهی مسئولان شهری این پروژه تکمیل شود.

*رسالت حوزه هنری در توسعه فضاهای فرهنگی

معاون توسعه مدیریت حوزه هنری کشور نیز در این مراسم گفت: این سالن سینمایی با این سطح امکانات و تجهیزات جز اولین پردیس در نوار شمالی کشور است.
عبدالحمید قره‌داغی با بیان اینکه حوزه هنری رسالتی در بخش توسعه فضاهای فرهنگی و سینمایی دارد، گفت: در سه سال گذشته کار توسعه را به صورت جدی پیگیری کرده است.
وی به احداث ۱۰۰ پرده و سالن سینما در ۷ ماه گذشته اشاره کرد و بیان داشت: چهار پرده سهم شهروندان نوشهر بوده است.
معاون توسعه مدیریت حوزه هنری کشور با بیان اینکه مردم این شهر می‌توانند همزمان با تهران فیلم های روز سینمای ایران را ببینند،گفت: شهروندان نوشهری می‌توانند بیش از ۸ تا ۹ فیلم سینمایی را می‌توانند در این شهر به تماشا بنشینند و این در توسعه و سرانه فرهنگی بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه در استان مازندران چند پروژه شروع شده بود، اظهار کرد: در نوشهر با همراهی ویژه این پروژه زود به نتیجه رسید.
قره‌داغی افزود: این پردیس می‌تواند یک پایگاه و نقطه امید برای هنرمندان منطقه برای سایر فعالیت های فرهنگی و هنری باشد.
در پایان این ویژه برنامه که با استقبال شهروندان نوشهری همراه شد، با افتتاح مجموعه سینمایی مهر همافران نوشهر، همگی در سالنهای این پردیس به تماشای فیلم های سینمایی نشستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *