دسته‌ها
آرشیو ساری گردشگری

افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در پارک ملل ساری

نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات روز یکشنبه با حضور معاون عمرانی استاندار و سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران و مسئولان شهرستانی در پارک ملل ساری افتتاح شد .

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

به گزارش ایرنا،برپایی پنج نمایشگاه ملی سوغات و صنایع دستی در شهرهای رامسر ، نوشهر ، چالوس ، ساری و عباس آباد بهشهر از جمله برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر برای فراهم آوردن امکانات و خدمات لازم معرفی صنایع دستی استان ها و خرید آنهاست که امروز نمایشگاه ساری از جمله این نمایشگاههای ملی افتتاح شد .
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی ساری به خبرنگار ایرنا گفت : در 75 غرفه این نمایشگاه ، محصولات و صنایع دستی هنرمندان استان های کشور عرضه و به فروش می رسد .
حسین ایزدی افزود : نیمی از غرفه های این نمایشگاه به صنعتگران صنایع دستی استان های کشور اختصاص یافته و مابقی غرفه های در اختیار هنرمندان صنایع دستی استان مازندران است .
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال با عنوان ‘ حمایت از کالای ایرانی ‘ ، ادامه داد : داشتن مهر اصالت ملی تولیدات به عنوان ملاک و جواز حضور هنرمندان در نمایشگاه ملی بود .
نمایشگاه صنایع دستی ساری تا 17 فروردین ماه برپاست و علاقه مندان می توانند از 10 تا 23 این روزها از نمایشگاه بازدید کنند .
معاون صنایع دستی مازندران همچنین از برپایی 17 نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در شهرستان ها به عنوان بخش دیگری از فعالیت ها در این خصوص نام برد و گفت : این نمایشگاه ها نیز از 27 اسفند پارسال فعالیت خود را آغاز کردند و تا 17 فروردین امسال برپا هستند .
وی افزود : یکهزار و 200 غرفه نمایشگاه های ملی ، منطقه ای و شهرستانی صنایع دستی در مازندران تولیدات را عرضه می کنند .
ایزدی همچنین از هماهنگی با امور روستایی استانداری مازندران در برپایی صنایع دستی در مناطق روستایی استان خبرداد و گفت : نوروز امسال 32 بازارچه صنایع دستی در روستاهای مازندران برپا شد تا روستاییان از این طریق ، تولیدات خود راعرضه می کنند .
نوروز سال گذشته پنج نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مازندران فعال بود که در مدت برپایی این نمایشگاه ها 80 میلیارد ریال صنایع دستی به مسافران فروخته شد .
معاون صنایع دستی مازندران پیش بینی کرد که میزان فروش محصولات در نمایشگاه های امسال بیشتر از سال گذشته خواهد بود .
وی علت این امر را افزایش تعداد نمایشگاه ها ، حضور تعداد بیشتر صنعتگران و افزایش تعداد بیشتر مسافران در مازندران اعلام کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *