دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

افتتاح نمایشگاه طرح‌های انتزاعی “سی سحر، سی اثر” در ساری

همزمان با افتتاح نمایشگاه طرح‌های انتزاعی «سی سحر، سی اثر»با حضور رئیس حوزه هنری مازندران، از کتاب «چشمانم به حرف آمد، چکه کرد روی لبم» رونمایی شد.

عکاس(هدا کاشی پور) منبع: خزرنما

به گزارش ایبنا، رئیس حوزه هنری مازندران در حاشیه افتتاح نمایشگاه طرح‌های انتزاعی «سی سحر، سی اثر» از آثار منیره شکرویان گفت: هنرمند اگر اهل حقیقت باشد آثار حقیقی تولید می‌کند و دارای مخاطب است.

مهدی معصومی گرجی با اشاره به اینکه آثار انتزاعی، انعکاس احساسات درونی هنرمند است، اظهار کرد: نگاه و زندگی متعهدانه در آثار این نمایشگاه مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه حامی بانوان هنرمندی هستیم که هنر اصیل انقلابی را اشاعه می‌دهند، افزود: جامعه امروز پذیرای هنر برآمده از دل انقلاب است.

 هنرمند مازندرانی درباره آثار ارائه شده در نمایشگاه «سی سحر، سی اثر» به ایبنا گفت: این آثار، برداشتی آزاد از مجموعه سخنان استاد الهی قمشه‌ای در ماه مبارک رمضان با محوریت خودشناسی و خداشناسی است که بر پایه محسوسات قلبی و ملموسات عینی با قوه ابتکار ذهنی‌ام بود که در سحرگاه‌های ماه مبارک رمضان خلق شدند.

منیره شکرویان اظهار کرد: هنر زبان مشترکی است که می‌توان با متصل شدن به آن، مفاهیم بسیاری را به جامعه منعکس کرد.

وی افزود: از هنر برای انعکاس معنویت بهره بردم و امیدوارم توانسته باشم در این مسیر آثار اثرگذار خلق کنم.

این نمایشگاه از امروز تا چهاردهم تیرماه در محل نمایشگاهی حوزه هنری مازندران دائر است.

همچنین در حاشیه این مراسم، از کتاب «چشمانم به حرف آمد، چکه کرد روی لبم» اثر منیره شکرویان هم رونمایی شد.

وی درباره این اثر گفت: «چشمانم به حرف آمد، چکه کرد روی لبم» کتابی پر از عاشقانه است و واژه‌های آن گاهی به رنگ لبخند و گاهی به رنگ اشک.

شکرویان با بیان اینکه نخستین کتابم را به یاد عاشقانه‌های مادربزرگم و دنیای رنگی خیالش است، اظهار کرد: در کنار این واژه‌های عاشقانه، تعدادی از طرح‌های انتزاعی هم چاپ رسیده است.

این نویسنده افزود: درس‌هایی که زندگی به من داده، سهم بزرگی در خلق این واژگان دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 500 اثر انتزاعی، با استفاده از خط و خودکار، آماده چاپ است و تعدادی از طرح‌های اولیه که در ابتدای راه کشیده شده در این کتاب آمده است.

شکرویان گفت: از آغاز راه تا به امروز هر طرح تازه‌ای که خلق می‌شود به بلوغ بهتر و تازه‌تری می‌رسد که امیدوارم در این عرصه بتوانم قدم بزرگی در آینده بردارم.

 کتاب «چشمانم به حرف آمد، چکه کرد روی لبم» در هزار نسخه توسط انتشارات هاوژین منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *