دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

افتتاح مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش فنی و حرفه ای مازندران

مراسم افتتاح مجمع خیرین توسعه و ترویج اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران باحضور آیت الله محمدی لائینی برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر چه به حوزه مهارت در فنی و حرفه‌ای کمک کنیم به شکوفایی نیروی انسانی، خانواده‌ها و جوانان کمک کرده‌ایم گفت: یکی از آسیب‌های مهم عدم مهارت نیروهایی است که دنبال کار و شغل هستند، نیروی آچار به دستی که به درد کار بخورد نداریم.

به گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم افتتاح مجمع خیرین توسعه و ترویج اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، اظهار کرد: برای مصیبت بزرگی که به‌وسیله عمال صهیونیست‌ها در سالروز شهادت سردار بزرگوار سلیمانی در میان جمعیت زائر مرقد مطهر ایشان اتفاق افتاده و منجر به شهادت ۹۰ نفر و مجروحیت افراد دیگر مراتب نگرانی و انزجار خودمان را از این اقدام ضدبشری اعلام می‌کنیم.

وی افزود: اینها دست پروده همان کسانی هستند که نزدیک به ۱۰۰ روز کودکان و زنان را به شهادت رساندند، مازندران ما در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم کرد، غزه در طول سه ماه بیش از ۲۱ هزار نفر شهید داد و واقعا هم فاجعه بزرگی بود.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: در فاجعه کرمان چند نفر دانش آموز بودند و سر کلاس هنگام حضور و غیاب زمانی که معلم اسم این دانش‌آموز شهید را می‌خواند همه می‌گفتند حاضر، که حرکت بسیار خوبی بود، همه می‌گویند اگر کسی رفت ما همه هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اینکه احساسات پاک انسانی نمود و تجلی پیدا کرده جای خرسندی دارد، امروز هم حضور جمعی از خیرین در مرکز فنی و حرفه‌ای نمود دیگری از احساسات پاک انسانی است و جای تشکر دارد‌.

امام جمعه ساری بیان کرد: اینکه دومین استانی هستیم که خیرین عزیزمان در این راستا پیشگام شدند نشانه پیشتازی استان ما است، اگر امروز ما در حوزه کار و اشتغال آسیب‌شناسی کنیم یکی از آسیب‌های مهم عدم مهارت نیروهایی است که دنبال کار و شغل هستند.

این مسئول عنوان کرد: امروز ما در بخش نیروی آچار به دستی که به درد کار بخورد خلا داریم وگرنه نیروهایی که مدرک دارند و الفبای کار را بلد نیستند بی فایده است، کاری جوهره انسان است که خروجی داشته باشد پس همه ما باید باور کنیم که رشد و شکوفایی اقتصاد در این است که میدان عملی کار گرم و فعال باشد و این هم به برکت داشتن مهارت لازم ممکن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه فنی و حرفه‌ای خدمت و زحمت خود را انجام می‌دهد و از همه دانشگاه‌ها مهم‌تر است، چرا که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید اینجا چهار ماه آموزش ببینند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: پس همه قبول می‌کنیم که هر چه که به حوزه مهارت در فنی و حرفه‌ای کمک کنیم به تربیت نیروی انسانی، به شکوفایی اقتصاد خانواده‌ها، به جوانان از جهتی که اعتماد به نفس پیدا کرده عرضه و توانمندی خود را لمس کرده و استعدادهایشان به فعلیت برسد و خودشان هم لذت ببرند که کار انجام می‌دهند کمک کردیم، امیدواریم بازار مهارت‌افزایی و مهارت آموزشی رونق بیشتری پیدا کند و شاهد رشد در این حوزه نسبت به ۱۹ گروه جامعه هدف باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *