دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران

آئین توسعه و تکمیل طرح‌های زیرساختی و محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران امروز با حضور «داود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، «علی اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «سید حسین ستوده» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های شمالی و جمعی از مسئولان، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.

عکاس( محمد علی نظری) منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در مساحت ۱۴۵ هزار متر مربع شامل حسینیه وداع، بیمارستان صحرایی، مجموعه‌های نمایشگاهی و استقرار بخشی از تجهیزات نظامی با حضور داوود منظور، معاون رئیس جمهور، در ساری افتتاح شد.

معاون رئیس جمهور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس نماد فرهنگ ایثار و شهادت است و این اقدام بنیاد حفظ آثار کاری بسیار مقدس و ارزشمند است.

به گزارش ایلنا،داوود منظور این اقدام را دلدادگی مردم مازندران به دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این مکان یادآور تلاش‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه رزمندگان مازندرانی است.

رئیس برنامه و بودجه کشور گفت: طرح توسعه این مرکز فرهنگی با حمایت استاندار مازندران و سازمان برنامه و بودجه کشور به‌طور کامل انجام خواهد گرفت و قطعا یکی از نمادهای بسیار ارزشمند در این مکان جانمایی شد و با تکمیل این مرکز؛ بسیاری از زائران آن‌را بازدید روحیه خواهند گرفت و شور و اشتیاق زمان دفاع مقدس به نسل جوان منتقل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز اولویت فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را احداث تانک فارم و سالن آمفی تئاتر عنوان کرد و گفت: توسعه و تکمیل فاز دوم به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع از سال آینده آغاز خواهد شد.

سرهنگ پاسدار سلامی میزان پیشرفت فاز اول را ۹۳ درصد و همچنین فاز دوم را 65 درصد اعلام کرد.

معاون رئیس جمهور با همراهی دیگر مسئولان در بدو ورود به مرکز فرهنگی دفاع مقدس با حضور بر مزار هشت شهید گمنام به این شهدا والامقام ادای احترام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *