دسته‌ها
آرشیو خبری ساری مازندران

افتتاح طرح آبرسانی به روستای ورکی و بهسازی چاههای شهرستان ساری

طرح آبرسانی به روستاهای ورکی ، لارما ، شکتا و نیز بهسازی چاهها در شهرستان ساری با صرف ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار و برخورداری بیش از ۱۰۴ هزار نفر با حضور “بابایی کارنامی” و “زارعی” نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس،”برارزاده “مدیرعامل آبفا مازندران ، مدیران استانی ، شهرستانی و محلی ، خانواده معظم شهدا و اهالی منطقه در نهمین روز از دهه مبارک فجر افتتاح شد.

عکاس(خلیل دردانه) منبع: خزرنما

بهزاد برارزاده مدیرعامل آبفای مازندران در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی به روستاهای شهرستان ساری طی نهمین روز دهه مبارک فجر، بیش از ۱۰۴ هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی و افزایش ظرفیت تامین و ذخیره آب برخوردار شدند.
به گزارش بلاغ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به طرح محرومیت‌زدایی و آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور افزود: ۲۰۰ روستای مازندران در گام اول در این طرح قرار گرفتند که در حال حاضر عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها با تخصیص اعتبارات لازم در حال اجراست.

وی از تدوین ۲ هزار و ۳۶۰ برنامه و ارسال برای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای عملیاتی شدن طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: پس از تدوین کتابچه تنش آبی کسی باور نداشت که مازندران دچار این دغدغه مهم باشد در همین راستا با پیگیری‌های فراوان توانستیم اعتبارات تنش آبی را از ۳ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

برارزاده در خصوص مشخصات عملیات اجرایی طرحهای آبرسانی به روستاهای ورکی، لارما،شکتا و بهسازی چاههای شهرستان ساری گفت: در این طرح عملیاتی شامل حفر یک حلقه چاه با دبی پنج لیتر در ثانیه، بهسازی پنج حلقه چاه با آبدهی ۳۱۵ لیتر در ثانیه،احداث و بازسازی پنج باب مخازن ذخیره به حجم ۹۷۰ متر مکعب همچنین اجرای خط انتقال به طول ۹ هزار متر و ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال اجراء شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *