دسته‌ها
آرشیو خبری گردشگری مازندران

افتتاح ششمین جشنواره گل نرگس در روستای کردکلای جویبار

ششمین جشنواره گل نرگس شهرستان جویبار باحضور بابک مومنی سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در روستای کردکلای این شهرستان افتتاح شد.

عکاس(معصومه مریخ) منبع: خزرنما

جشنواره گل نرگس از امروز به مدت یک هفته در روستای کردکلای جویبار برپا می باشد.
در این جشنواره علاوه بر غرفه های فروش گل نرگس و پیاز گل، آثار متنوعی از صنایع دستی که مربوط به هنرمندان این شهرستان می باشد نیز به نمایش گذاشته شد.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از ۱۰۰هکتار از مزارع مازندران به کشت گل نرگس اختصاص دارد که گل دهی این گل خوش عطر وبو در ابتدای زمستان فضای منازل مردم را خوش عطر و بو می‌کند.

بابک مومنی افزود: با توجه به اینکه رویکرد چتر حمایتی این سازمان به این محصول افزایش پیدا کرده است با قراردادی که با صندوق کارآفرینی امید منعقد کردیم با اعطای تسهیلات از این کشاورزان حمایت می‌کنیم و با تشکیل صندوق تعاونی کشاورزی توسط کشاورز آن چتر حمایتی ما بیشتر خواهد شد تا این محصول بیشتر تجاری سازی شود.

وی روستای کردکلا را روستای شاخص استان در تولید این محصول دانست که بیشتر کشت گل نرگس در این روستای تاریخی است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار جشنواره گل نرگس در روستای کردکلا به عنوان یک روستای پایلوت و هدف گردشگری معرفی کردو گفت: در این جشنواره صنایع وابسته به گل نرگس، صنایع دستی وبرخی ازمشکلات دستی کشاورزی عرضه می‌شود.

عبداله رحیمی، خاطرنشان کرد: این جشنواره به مدت یک هفته تا ۸دی در ۳۰ غرفه در کنار مزارع گل نرگس در کردکلا برپا شد.

وی سطح زیر کشت گل نرگس شهرستان را بیش از ۶۶ هکتار بیان کرد و گفت: میانگین تولید در هر متر مربع ۲۵ شاخه گل نرگس است که ۱۷۰ کشاورز در این شهرستان به کشت گل نرگس مشغول به فعالیت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *