دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی کانتینربر

مراسم افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر یخچال دار «کشتی سازی صدرا» برای اولین بار در دریای خزر برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در آیین افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر «کشتی سازی صدرا»، اظهار کرد: امروز افتخار داریم که در خدمت شما بزرگواران افتتاح دفترکشتیرانی خزر در مازندران و نتیجه فعالیت های تحول گرایانه شرکت صدرا که در طول یکسال اخیر تحولات خوبی را شاهد بودیم و اتفاقات مهمی رقم خورد را شاهد باشیم و بتوانیم در مسیر توسعه مازندران با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه دریایی دل مردم را شاد کنیم.

وی افزود: تقارن این‌مراسم و سیاست های راهبردی امور دریایی توسط رهبری را به فال نیک می گیریم و شاکریم که در طول مسیر سیاست های رهبری و نظام‌حرکت می کنیم.

استاندار مازندران گفت: مازندران به دلیل موقعیت، با فعال کردن کریدور شمال جنوب با سه بندر امیرآباد و نوشهر و فریدونکنار و سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر مهمترین بستر فعالیت های اقتصادی شمال کشور را در اختیار دارد.

حسینی پور یادآور شد: ظرفیت بالای نیروی انسانی، دانش و فن آوری بومی، تولیدات محصولات کشاورزی، ظرفیت های بالا و نهفته گردشگری که نیازمند احیا است و توسعه مراودات تجاری با کشورهای همسایه در دستور کار است و با توجه به سیاست های قطعی مردمی سیزدهم با قوت دنبال می شود تا همگان به صورت متوازن برخوردار شوند.

وی بیان کرد: دیپلماسی موفق مازندران با کشورهای همسایه در راستای توسعه اقتصادی مازندران می تواند به قطب تجارت ایران تبدیل شود اگر بستر فراهم و آماده شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه با استانداران کشورهای همسایه توافقاتی انجام شد و حمل و نقل و ترانسفر بین قاره ای با محوریت سه بندر مازندران، خاطرنشان کرد: این مهم‌می تواند تحولات عظیمی ایجاد کند که ۲۴۶ میلیون دلار در سفر اخیر بین روسیه و ایران قرارداد بسته شد و عقد قرارداد بین‌ پایانه محصولات کشاورزی مازندران برای سه فروشگاه غذایی روسیه با ۲۷ هزار شعبه در ۸۵ استان روسیه تاریخ مراودات ما و روسیه را در مسیر جدیدی قرار داد.

وی افزود: در منطقه ای هستیم‌که بازار ۳۰۰ میلیارد دلاری در اختیار ماست.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با بیان این که در سال های گذشته محصولات تولیدی مازندران با طی کردن چند هفته ای مسافت به مقصد می‌رسید، گفت: اکنون کیوی و مرکبات استان در کمتر از ۶۵ ساعت به روسیه صادر می شود و این مهم با پیگیری و جدیت استاندار مازندران محقق شد. ‎

کامبیز جهان‌بانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی بزرگ کانتینربر در شرق مازندران، اظهار کرد: ظرفیت دریایی سهم ۸۰ درصدی در تبادلات بین المللی دارد و استفاده از ظرفیت دریایی مهم است و ایران در شمال و جنوب با سواحل سه هزار و ۵۰۰ کیلومتری ظرفیت ممتاز ماست و کشور ما همواره سعی کرد در راهبردهای خود از ظرفیت دریایی استفاده کند.

وی افزود: سیاست کلی در حوزه سیاست دریامحور توسط رهبری معظم انقلاب ابلاغ شد و نقطه عطف و چرخش در استفاده از ظرفیت دریایی برای اقتصاد کشور و اقتدار دریایی در منطقه که اجرای آن کارگشاست.

جهانبانی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دریایی در مازندران برای رشد صادرات و توسعه استان مهم بود، خاطرنشان کرد: با قوت در این بخش وارد و اولین کانتینر صادرات مرکبات و کیوی به روسیه و داغستان با ۶۵ ساعت صادر شد و موجب پویایی شد.

استاندار، گفت: این‌ مژده برای صادرات است و مسیر دریایی مدت زمان مناسبی است که می تواند منجر به گشایش خوب برای اقتصاد استان و تولیدکنندگان و باغداران باشد.

3 دیدگاه دربارهٔ «افتتاح شرکت کشتیرانی خزر در مازندران و به آب اندازی کشتی کانتینربر»

سلام
خزر نام خوبی نیست و شایسته نام های مازندران و گلستان و گیلان و ایران نیست ، شما که رسانه ای هستی کمی درباره این نام جستجو کنید.
با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *