دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

اردوی سالیانه کانون‌های کارگران بازنشسته مازندران

دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران در هتل پارسیان استان کرمانشاه با حضور نایب رئیس مجلس و تعدادی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد و در آن به مسایل مهم کارگری و بازنشستگی مانند افزایش سن و سابقه و همچنین همسان سازی پرداخته شد.

عکاس(سید مصطفی جعفری) منبع: خبرگزاری ایلنا

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید برای حضور افراد پای صندوق‌های رای را تشویق کنیم، اگر قهر کنیم قهر ما وضعیت را بدتر می‌کند، اگر آن را جنگ فرض کنیم برنده خواهیم شد و به همین دلیل باید دلخوری‌ها را کنار بگذاریم.

حضور در انتخابات حمله نرم‌افزای ما به دشمنان خواهد بود

به گزارش ایلنا، نخستین روز از دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران صبح امروز در کرمانشاه برگزار شد.   

عبدالرضا مصری در این مراسم گفت: در جلساتی که تریبونی نیست و منعکس نمی‌شود و درددل‌ها و واقعیت‌ها مطرح می‌شود، جلسه‌ای نداریم که مباحث بازنشستگان مطرح نشود و دهه‌ها پیشنهاد طرح نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازنشستگان ذخایر ارزشمند توسعه انسانی در هر کشوری هستند، هیچ کشوری ذخایر خود را ارزان فروشی نمی‌کند، تبلور یک نسل در بازنشستگان آن نسل هویدا می‌شود، این بازنشسته نباید دغدغه‌ای جر تربیت نسل بعدی داشته باشد.

مشکلات معیشتی بازنشستگان را احاطه کرده است

وی ادامه داد: اگر بازنشسته دغدغه‌مند بود و مشکلات زیادی داشته باشد، نمی‌تواند به دغدغه دیگران رسیدگی کند و اگر هم جایی ورود پیدا کند و جوانی به او بگوید اگر بلد بودید مشکل خود را حل می‌کردید، جوابی برای گفتن نخواهد داشت و این باعث شده این ثروت ملی به چشم نیاید و تنها دغدغه، مسایل معیشتی باشد که حق هم است، شکم گرسنه دین و ایمان سرش نمی‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اضافه کرد: بازنشسته حرمت و جایگاه اجتماعی داشته، وقتی بازنشسته شده انتهای راه در مسیر شغلی خود بوده و همه به او به عنوان فردی که کار بلد است مراجعه می‌کردند؛ اما بعد از بازنشستگی مشکلات معیشتی او را احاطه کرده است.

دریافتی روزانه مددجوی کمیته امداد به اندازه یک تخم مرغ و نصف سنگگ است

وی تصریح کرد: معیشت و اجاره خانه یک واقعیت است، اینکه حقوق بازنشستگان 10 تا 15 روز بیشتر دوام یک زندگی عادی را نمی‌دهد واقعیت است و نمی‌توان آن را انکار کرد.

این عضو مجلس ادامه داد: وضعیت معیشت نه تنها برای بازنشستگان بلکه برای بقیه هم سخت است، هر نفر از یک خانواده مددجوی کمیته امداد به اندازه یک تخم مرغ و یک نصفه نان سنگگ دریافتی دارد، او چطور می‌تواند زندگی کند.

ارزش پول ملی هر روز در حال کاهش است

وی با بیان اینکه بعد از هدفمندی برخی نمایندگان در مجلس می‌گفتند، دیگر چوپان نخواهیم داشت، گفت: این موضوع به خاطر این بود با یارانه‌ای که می‌گرفتند حاضر نبودند چوپانی کنند که هزینه کمی داشت؛ در آن زمان راست هم می‌گفتند، وقتی به یک خانواده 5 نفری 200 هزار تومان می‌دادند، معادل 2000 دلار بود و فرد احساس بی نیازی می‌کرد، چون قدرت خرید و ارزش پول بالا بود.

مصری ادامه داد: ارزش پول ملی ما به تدریج درحال کاهش است، اگر تناسب بین حقوق و ارزش پول داشته باشیم، مشکلی نخواهیم داشت، اما اگر اینطور نشد قدرت خرید کاهش پیدا می‌کند و امروز در این موقعیت قرار گرفته‌ایم و باید بپذیریم.

وی بیان کرد: نباید دلیل و چرایی رسیدن به این موضعیت را گم کرد، همه تقصیر تحریم نیست و خود ما هم مقصر هستیم اما کسی تا امروز سهم هر کدام را مشخص نکرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه قبل از انقلاب صادرات نفت 5 میلیون بشکه بود، تصریح کرد: آن زمان 30 تا 35 میلیون نفر جمعیت داشتیم، اما با این میزان صادرات  از 800 روستای شهرستان کرمانشاه 4 روستای دارای برق داشتیم، از نظر جاده هم یک جاده آسفالت روستایی نداشتیم، ابتدای پیروزی انقلاب این پول‌ها در قالب جهاد سازندگی و سایر موارد تزریق شد.

وی ادامه داد: اگر امروز هم 5 میلیون بشکه صادرات داشته باشیم و پولش به دست ما برسد عدد آن 3.5 برابر کل بودجه خواهد بود.

اصلاح سریع معیشت کاری ندارد، فقط باید پول داشت

مصری گفت: امروز قیمت گوشت 700 تا 750 هزار تومان است؛ آیا فکر می‌کنید گوشت را به 100 هزار تومان رساندن کار خیلی سختی است، در یک مقطعی با هواپیما گوسفند زنده وارد می‌کردند، اگر پول باشد اینکه معیشت را سریع اصلاح کنیم کاری نددارد.

وی ادامه داد: البته احتیاط‌هایی در کشور داریم، با این دید که اگر یک روز دشمن روش دیگری را پیش بگیرد، درصدی از منابع را حفظ می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر مانعی برای صادرات نداشتیم گول نفت را که می‌گرفتیم فردا آن را خرج می‌کردیم، اما امروز بدبختانه بنزین وارد می‌کنیم چون بنزین از نصف قیمت یک بطری آب کمتر است و اگر بگوییم قیت آن واقعی یا نصف و ثلث واقعی شود در کشور وامصیبتا است چون ضدانقلاب نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر درست مصرف کنیم اشکالی ندارد، اما از 70 میلون لیتر در روز به 120 میلیون لیتر مصرف بنزین در روز می‌سیم که دو برابر است و ماشین‌ها هم بی‌کیفیت تولید می‌شوند که دوبرابر استاندارد بنزین مصرف می‌کنند.

به خاطر طرحی که برای تامین اجتماعی دادم برخی نمایندگان جواب سلامم را نمی‌دادند

مصری با بیان اینکه در اوایل دولت گذشته وزیر بهداشت و درمان گفت تمام واحدهای درمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت واگذار شود، گفت: این درحالی است که این حق الناس و وابسته به بازنشستگان است، آن زمان آقای محجوب شب با من تماس گرفت و صبح مقابل وزارت خانه تجمع کردیم، خوشبختانه بسیار موثر واقع شد و با تلاش صورت گرفته مساله بزرگی حل شد.

وی ادامه داد: در قانون بودجه دو سال گذشته هم اگر برای 90 هزار میلیارد تومان همجمه وارد نمی‌کردیم هیچ کاری قابل اجرا نبود، وقتی پیشنهاد دادم که از 90 هزار میلیارد برای تامین اجتماعی استفاده شود و نمایندگان به آن رای دادند، از فردای آن روز خیلی‌ها در مجلس جواب سلام من را نمی‌دادند، می‌گفتند همه پول را بردی و برای کشوری و لشگری پولی نداریم.

این عضو مجلس بیان کرد: همه نمایندگان مازندران هر وقت مساله کارگری باشد پای کار هستند، بابایی کارنامی هم به دلیل تسلطی که دارد بیشتر فعالیت می‌کند.

حضور در انتخابات حمله نرم‌افزای ما به دشمنان خواهد بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: هم می‌تواند به سرعت گشایش در کشور ایجاد شود و هم شرایط می‌تواند تنگ‌تر شود، ما با استکبار جنگ تن به تن داریم، قبلا فقط می‌خوردیم اما امروز ضربه می‌زنیم، این جنگ جنبه‌های مختلف سیاسی و نظامی دارد، اغتشاشات آخرین برگ آن‌ها بود که به زعم خود پیروز شدند و توانستند چند روزی اوضاع کشور را به هم بزنند.

وی ادامه داد: در سالگرد اغتشاشات با همه سرمایه‌گذاری‌هایی که کردند موفق نشدند، چرا که در سال پیش فقط بوق تبلیغاتی یک طرفه روی جوانان و نوجوان بود، اما وقتی ایام گذشت و مردم اطلاعات کسب کردند، آگاهانه در سالگرد اتفاقی نیفتاد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اظهار کرد: مناسبتی که در ارزیابی‌های بین‌الملی به آن توجه شود، انتخابات پیش رو است، انتخابات عدد و رقم است و قابلیت این را ندارد که آن‌ها را وارونه جلوه دهند، بعد از اغتشاشات حمله بعدی که نرم افزای خواهد بود، نوبت ما است که در انتخابات و با حضور ما خواهد بود.

وی ادامه داد: همه دلخوری‌ها و مشکلاتی که وجود دارد را می‌دانیم اما حضور جدی ما باعث می‌شود گشایش صورت گیرد؛ به جای اینگه بین خودمان دعوا راه بیندازیم که به چه کسی رای بدهیم به چه کسی رای ندهیم، اصل رای دادن مهم است، ما باید در سطح بین‌المللی عدد داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر عدد ما بالا رفت پایبندی به آرمان‌ها را نشان می‌دهد؛ ما از امام، انقلاب و قرآن دست برنمی‌داریم، یک کشور در کل این دنیا است که صدای یا حسین و یاعلی از آن بلند می‌شود، این را از دست نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: اگر عدد بالا رفت یقین می‌دهم مذاکرت با گشایش بالا آغاز می‌شود، اما اگر دلخوری‌ها را پای صندوق رای خالی کنیم و بگوییم اقدام درستی نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بیان کرد: اگر پدری پول داشته باشد و ببیند فرزندش با کفش سوراخ در زمستان بیرون می‌رود، برای او کفش می‌خرد و پولش را در جیبش نگه نمی‌دارد؛ دولت‌ها هم پدر هستند، اگر داشته باشند خرج می‌کنند و انجام می‌دهند.

دولت در مبارزه با فساد لاپوشانی نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه دولت در مبارزه با فساد لاپوشانی نمی‌کند، تصریح کرد: اگر دولت می‌خواست لاپوشانی کند تا امروز این کار را می‌کرد، اما شاهد هستیم که دستگیر و زندانی می‌کند؛ یک درخت که میوه خوب می‌دهد ممکن است چند میوه گندیده و کرم‌زده هم داشته باشد، اما از باغبان انتظار داریم آن‌ها را بچیند و کنار بگذرد، این درخواست درست و به جا است.

 مطرح شدن استفاده چای ماده در انبارها به جای کود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته پیچیدگی‌های نوع کلاهبرداری‌ها بالا است که چای یک نمونه از آن است، در استان‌های شمالی؛ چای‌ها، چندین سال بود که در انبارها مانده بود و حتی این موضوع مطرح شد که به جای کود از آن‌ها استفاده شود، در این شرایط یک نفر پیشنهاد می‌دهد که همه این‌ها را می‌خرم و صادر می‌کند، به‌عنوان مثال این چای‌ها به هندوستان صادر می‌شود، در آنجا هم یک شرکت ایجاد می‌شود که این چای‌ها را فرآوری می‌کند یا با مقداری چای هدی مخطوط می‌کند.

مصری ادامه داد: در مقابل یکی هم پیدا می‌شود و می‌گوید چای وارد می‌کنم، این شرایط پیچیده است و برای همین کشف آن هم زمان می‌برد.

وی اظهار کرد: با حضور و گشایشی که ایجاد می‌شود، فساد و نیاز به امضاهای طلایی هم کاهش پیدا خواهد کرد، چقدر چک برگشتی داشتیم، با یک طرح مجلس زندانی‌های چک به حداقل ممکن در 100 سال گذشته رسیده که بزودی آن هم حذف می‌شود.

مصری ادامه داد: مجوزهای کسب و کارها جزء امضاهای طلایی بود؛ اما از زمانی که مجوزها را به درگاه ملی کسب و کار بردیم تا امروز یک میلون و  200 هزار نفر بدون امضای طلایی مجوز کار را کردند؛ درواقع وقتی سیستم ایجاد می‌شود فساد از بین می‌رود، شرکت‌های عظیمی در تهران شهر خر بودند که دفترشان از دفتر رئیس جمهور هم شیک‌تر بود، همه آن‌ها با یک سیستم تعطیل شد.

برخورد با فساد متناسب با جرم است

وی با بیان اینکه امنیت از ارکان مهم کشور است، اظهار کرد: گاهی ممکن است امنیت را از مرزهای خود فراتر ببریم، ما نمی‌نشینیم که مانند دوره قاجار دشمن بیاید و بگوییم تهران را که داریم، یک سوم کشور ما با دو قرارداد گلستان و ترکمانچای از دست رفت، دوبرابر ایران بدون جنگ خونریزی از بین رفت.

مصری بیان کرد: میزان برخوردها باید متناسب با جرم باشد، گاهی افراد فقط به فکر این هستند که اولین نفر یک خبر را منتشر کنند، خبری منتشر می‌شود که 10 هزار میلیارد اختلاس شده، اما با بازپرس پرونده که صحبت کردم می‌گفت بعد از 4 سال بررسی دیدم که مجموع اختلاس خیلی کمتر از این بوده، حالا اگر حکم متناسب با واقعیت بدهم می‌گویند لاپوشانی شده و اگر متناسب با خبر اول حکم دهم هم وجدانم قبول نمی‌کند به خاطر یک خبر یک فرد دیگر مجازات شود.

حضور حداکثری در انتخابات عامل گشایش خواهد شد

مصری گفت: اگر 5 میلیون بشکه نفت صادر کنیم،با توجه به اینکه هر بشکه 80 دلار و هر دلار حدود 50 هزار تومان است، مبلغ زیادی خواهیم داشت که کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: من معمولا بدبین هستم، اما هیچ وقت انقدر خوش بین نبودم که امروز هستم، گشایش بسیار نزدیک است ناآگاه نیستم، در برجام جزء دو نماینده‌ای بودم که پرونده‌ها را بررسی کردم، امروز با یقین می‌گویم، حضور حداکثری پای صندوق‌های رای باعث گشایش می‌شود.

دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران به مدت 2 روز در هتل پارسیان استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *