دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

اختتامیه همایش ملی جهاد تبیین با رودیکرد دفاعی در نوشهر

اولین همایش ملی “جهاد تبیین” در ارتش جمهوری اسلامی ایران با “رویکرد دفاعی” که به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد با حضور فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوری به کار خود پایان داد . در این همایش از مقالات برتر قدردانی شد .

عکاس(غلامرضا شمس ناتری)منبع:خبرگزاری فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم امروز در همایش ملی «جهاد تبیین» با رویکرد دفاعی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با اظهار اینکه امروز یکی از ابزار‌های قدرت و برای اینکه اهمیت ادراکی جامعه هدف را به خطر بیندازند، جنگ شناختی است، اظهار داشت: در این جنگ در پی آن هستند که اذهان را منحرف کنند و به سمت تفسیر‌های مطابق با طراحی دشمن پیش رویم.

به گزارش دفاع‌پرس ،وی با بیان اینکه جهان امروز جهان تفسیر‌ها و تحریف‌ها است، افزود: دنیای امروز دنیای فراواقعیت‌ها است و صاحبان رسانه و قدرت به هر طریقی بخواهند آن را برای ما رقم می‌زنند و کارگردانی جهان توسط صاحبان رسانه صورت می‌گیرد.

فلاحی با اظهار اینکه هالیوود بیشتر از ارتش آمریکا در حال خدمات رسانی و تأمین امنیت آمریکا است، گفت: جهانی که می‌خواهند بسازند از طریق هالیوود در حال خلق شدن است و در این جنگ، روایت‌ها بسیار مهم است و اگر ما بتوانیم این روایت‌ها را در اختیار بگیریم، موفق خواهیم بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی روایت اول را در اختیار گیریم، صحنه نبرد را از آن خود می‌کنیم، عنوان کرد: دشمن تلاش دارد جامعه ایران را عقب افتاده، عصبی معرفی کنند و مطابق این روایت شروع به ساختن می‌کنند و در مقابل از رژیم گذشته به عنوان بهشتی یاد می‌کنند تا جایی که بسیاری از جوانان را تحت تأثیر قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با تاکید بر این که راهکار رفع مشکلات بازگشت به گذشته و طاغوت نیست، گفت: در روایت دیگران جای جلاد و شهید عوض می‌شود و اگر در شرایط اخیر اولین و صحیح‌ترین روایت را انجام می‌دادیم، دچار چنین شرایطی نمی‌شدیم و محافظه کاری رسانه‌ای به ضرر ما تمام می‌شود.

وی روایت صحیح را اساس جنگ رسانه‌ای بیان کرد و ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا روایت صحیح ما را به حاشیه برد و امروز در حوزه فیلم سناریست‌های قوی نداریم و مروری بر نمایش‌های خانگی نشان می‌دهد بسیاری از فیلم‌ها در چارچوب گفتمان مورد نظر نیست و این نمایش خانگی نسخه باور و اعتقاد را می‌پیچد.

فلاحی با تاکید بر این که باید به دوقطبی‌های ایجاد شده پایان بخشیده شود، اضافه کرد: هر چقدر می‌توانیم باید بین لایه‌های مختلف هویتی آشتی برقرار کنیم، زیرا پیوند مبارکی بین ایرانیت و اسلامیت وجود دارد و با اسطوره‌ها می‌توان به جنگ اسطوره‌های پوشالی رفت و این قهرمانان را از طریق رسانه می‌توان معرفی کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شناخت کم جوانان و نوجوانان از شهدای گرانقدر اسلامی گفت: چند درصد از جوانان و نوجوانان شهید صفا که شکارچی تانک بود را می‌شناسند و در این زمینه برنامه ریزی نکردیم.

وی بیان کرد: در حوزه جنگ شناختی، اساس بر رسانه‌ها استوار است و یک کشوری که نمی‌داند دمکراسی و آزادی چیست و در آن زنان حق رأی ندارند و شناسنامه ندارند علیه ما هجمه رسانه‌ای می‌کند.

فلاحی با اظهار اینکه تحریف زیاد و مسائل را وارونه جلوه می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف به دنبال ایجاد شرایط معکوس در کشور هستند و یکی از ابزار‌های آنان رسانه است و جاسوسی صنعتی و … از دیگر روش‌های دشمنان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جاسوسی دشمنان گفت: هدف آنان این است که از همه طرق بخواهند به ما آسیب و ضربه بزنند.

۳۰۱ مقاله به اولین همایش ملی دو روزه جهاد تبیین با رویکرد دفاعی در نوشهر ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *