دسته‌ها
آرشیو خبری گرگان گلستان

اختتامیه نخستین جشنواره ملی تقریب مذاهبی اسلامی در گرگان

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی رسانه ای تقریب مذاهب اسلامی به میزبانی خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه گلستان در گرگان برگزار شد.

عکاس( رامین بشرویه) منبع: خبرگزاری ایسنا

رئیس جهاددانشگاهی گلستان لازمه پیشرفت و توسعه را در وحدت و اتحاد دانست و گفت: جشنواره رسانه‌ای تقریب مذاهب اسلامی اقدامی وحدت‌بخش است.

ابراهیم شهبازی امروز یکشنبه ۱۱ دی در جشنواره ملی رسانه‌ای تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: وحدت عامل توسعه است و از سویی دیگر توسعه نیز عامل وحدت است در واقع این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی به جشنواره ملی رسانه‌ای تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و افزود: امیدوارم جشنواره رسانه‌ای تقریب مذاهب اسلامی مقدمه‌ای برای اجرای سایر اقدامات در حوزه تقریب و وحدت باشد چراکه وحدت لازمه توسعه و پیشرفت است.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته با اهتمام ویژه استاندار گلستان مفاهیم و گفتمان توسعه را در استان به راه انداختیم، بیان کرد: هدف نهایی استاندار گلستان نیز رسیدن درآمد سرانه خانوار به میانگین کشوری است چراکه در حال حاضر درآمد سرانه خانوار در استان نصف میانگین کشوری است و این وضعیت باید تغییر یابد.

شهبازی با بیان اینکه همه اتفاقات اعم از فرهنگی و اقتصادی برای رسیدن به وحدت و توسعه است، تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه پنج حوزه به طور ویژه در دستور کار ما قرار گرفت که یکی از حوزه‌ها فرهنگی است و هدف نهایی ما در این حوزه، تربیتِ جوانِ مومنِ انقلابی است‌.

وی با اشاره به اینکه هنوز گفتمان انقلاب اسلامی به نحو شایسته در دانشگاه‌ها جا نیفتاده است، تصریح کرد: متأسفانه این مهم در دانشگاه‌ها مغفول مانده است، یکی از برنامه‌ریزی‌های ما این است که حداقل ۵۰ درصد از دانشجویان استان گلستان زیر پوشش فعالیت‌های جهاددانشگاهی قرار بگیرند.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با بیان اینکه جهاددانشگاهی می‌خواهد در حوزه آموزش و کارآفرینی یک درصد جمعیت استان گلستان را تحت پوشش قرار دهد، یادآور شد: در حال حاضر سالانه چهار هزار نفر از مردم گلستان در دوره‌های آموزش کوتاه مدت و بلندمدت جهاددانشگاهی آموزش می‌بینند که با تحقق هدف یک درصد این میزان به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

شهبازی در ادامه به ظرفیت‌های بی‌شمار گلستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و توضیح داد: اسب یکی از گنجینه‌هایی است که در استان گلستان مغفول مانده است حال آنکه می تواند عامل توسعه باشد، در پروژه اصلاح ژنتیک اسب اصیل ترکمن هدف نهایی افزایش سطح رفاه مردم گلستان و هدف عینی ما ارزآوری پنج‌ میلیون دلاری است.

وی با بیان اینکه حجم تجارت اسب در دنیا ۳۰۰ میلیارد دلار است، گفت: سهم‌ ما از این ۳۰۰ میلیارد دلار تقریبا هیچ است، اسب گنجینه‌ای است که در استان مانده و مغفول مانده است.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با بیان اینکه حوزه دیگری که جهاددانشگاهی به آن ورود کرده سلامت است، خاطرنشان کرد: انواع سرطان در گلستان بیداد می‌کند و یکی از سرطان هایی که رشد قابل توجهی دارد سرطان پستان است در همین راستا جهاددانشگاهی گلستان با راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان پستان در مسیر آگاهی‌بخشی، پیشگیری، تشخیص، غربالگری و درمان سرطان پستان گام برداشته است. 

شهبازی با بیان اینکه زنگ خطر شیوع سرطان پستان در گلستان به صدا در آمده است، خاطرنشان کرد: سرطان پستان آسیب‌ها و تبعات اجتماعی خطرناکی دارد و جهاددانشگاهی با راه‌اندازی مرکز غرالگری سرطان پستان قبل از آنکه شیوع بیماری فزاینده و به مرحله غیرقابل درمان برسد برای شناسایی، پیشگیری و درمان اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی از دیگر مزیت‌های استان گلستان است که مغفول مانده است، بیان کرد: جهاددانشگاهی گلستان اقدام به راه‌اندازی نخستین دهکده گیاهان دارویی گلستان در شهرستان گالیکش کرده تا طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده سالانه ۴۸۰ هکتار گیاه دارویی در گلستان کشت شود، با کشت گیاهان دارویی درآمد کشاورزان، یک و نیم تا دو برابر افزایش می یابد.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان گفت: دهکده گیاهان دارویی گلستان در زمینی به مساحت ۹ هکتار زمین راه‌اندازی شده که عملیات عمرانی آن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و در پنج سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *