دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

اختتامیه جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت “کاسپین” در بابلسر

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور،روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، حامد اسماعیلی مشاور استاندار مازندران در امور افراد دارای معلولیت،فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان، هیات داوران ، جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی،کارکنان بهزیستی استان مازندران و با حضور پرشور هنرمندان و گروههای هنری دارای معلولیت استانهای مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و خراسان شمالی با اجرای برنامه های شاد و متنوع در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید عظیمی شهرستان بابلسر برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ علی‌محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌ای در این سطح کمی و کیفی ستودنی است.
وی افزود: از همه‌ی کسانی که موجبات برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره را فراهم کرده و به افراد دارای معلولیت فرصت ارائه‌ی توانمندی‌های هنری خود را دادند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هنر درمانی یکی از شاخه‌های حائز اهمیت در سازمان به شمار می‌رود افزود: امیدواریم بتوانیم جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت را در آینده نه‌چندان دور به‌صورت ملی برگزار نماییم.
وی یادآور شد: موضوع توانمندسازی، رشد و تعالی هنر در ذات افراد دارای معلولیت وجود دارد از این‌ رو مسائل مرتبط با حوزه‌ی هنر برای ما مهم و حائز اهمیت است و به دلیل حائز اهمیت بودن مسئله‌ی امیدآفرینی و خودباوری در جامعه‌ی معلولین ما قدردان افرادی هستیم که بتوانند مایه‌ی امیدآفرینی جامعه‌ی هدف سازمان بهزیستی شوند.
قادری گفت: همه در یک پیکره وظیفه‌داریم قدردان هنرمندان دارای معلولیت و توانمندی‌های آنان باشیم.
 وی ادامه داد: همسویی استراتژیک همه دستگاه‌ها موجب شد تا زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری چنین جشنواره‌ای در محلات، مدارس و محلات اقلیمی فراهم شود.
قادری افزود: در اعیاد شعبانیه قرار داریم و باید در ادامه راه مبتنی بر اعتقادات دینی و قلبی مسیر رشد و ترقی را طی نماییم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان بیان داشت: از سرکار خانم دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران و همکاران ایشان در مجموعه‌ی بهزیستی استان قدردانی می‌نمایم که نگاه توانمندسازی و توانبخشی دارند و امیدواریم در اعتلای جامعه افراد دارای معلولیت موفق و مؤید باشند.

روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امام حسین (ع) با شهادت خود و یارانش برای بشریت معیار حق و تمایز از باطل را مشخص کرد و در تاریخ درس عزت و آزادگی را به ودیعه گذاشت.

وی به پیوند ایرانیان با هنرنمایشی قبل و بعد از اسلام اشاره کرد و گفت: هنرمندانی که باوجود معلولیت در این جشنواره هنرنمایی و پیام جامعه بهزیستی را تبیین می‌کنند به‌راستی درس اراده و خودباوری را به جامعه منتقل می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: تئاتر، نمایش و هنر از گذشته با ایرانیان بوده و هنرمندانی که شادی، درد و رنج جامعه را در کنار بیان آداب‌ و رسوم با هنرنمایی خود به نمایش می‌گذارند، برای ما ارزشمند هستند.
سلگی خاطرنشان کرد: هنر تعزیه پیام عدالت‌خواهانه امام حسین (ع) را در قالب نمایش نشان داده است و ایرانیان از گذشته‌ی دور تمام هنر خود را در قالب تعزیه به نمایش گذاشته و پیام رسای عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه اباعبدالله الحسین (ع) را با نمایش تبیین و ماندگار کرده‌اند.
وی افزود: هنر نمایش و تئاتر بسیار ارزشمند است و پیام شما هنرمندان دارای معلولیت این است که معلولیت، محدودیت نیست و ما توان رسیدن به پیچیده‌ترین حرفه‌ها را داریم که تئاتر سمبل هنر است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان دارای معلولیت در چنین گردهمایی‌هایی این پیام را به مسئولان می‌رساند که باید بسترهای تعالی، رشد و حضور درخشان شما در جامعه را فراهم کنند.
سلگی یادآور شد: خوشحالیم که در استان مازندران میزبان هنرمندان دارای معلولیت بودیم و مفتخریم که زمینه‌های رشد و تعالی برای افراد دارای معلولیت توسط مسئولان فراهم شود و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: با تمام قوت در خدمت جامعه‌ی بزرگ بهزیستی خواهیم بود و تلاش برای رفع دغدغه‌های این خانواده‌ی بزرگ در دستور کار است.

فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین اظهار کرد: این جشنواره به میزبانی مازندران و با حضور ۵ استان در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد.

وی با قدردانی از شرکت‌کنندگان این جشنواره که از استان‌های ‌گیلان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و مازندران گرد هم جمع شدند اظهار امیدواری کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی  موجبات توانمندی و خودباوری افراد دارای معلولیت را فراهم می آورد.
وی در خصوص آثار به نمایش درآمده در این جشنواره گفت: ۱۶۰ اثر به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی و بازبینی ۱۳ اثر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت.

بریمانی با بیان اینکه هنر ابزاری برای رشد و تعالی جامعه است که کیفیت زندگی را افزایش و حال و حس خوب را به جامعه منتقل می‌کند افزود: با ابزار هنر خودباوری تقویت و اعتماد به‌ نفس افزایش می‌یابد و خانواده و جامعه افراد دارای معلولیت را باور می‌کنند.
 مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: افراد دارای معلولیت با استفاده از هنر می‌توانند توانمندی‌های خود را به جامعه نشان داده و خود را وارد جامعه کنند.
بریمانی با اشاره به این مطلب که تمامی دست‌اندرکاران و متولیان سازمان برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره تمام تلاش خود را به کار بستند افزود: استقبال خوب مردم برای حضور در این جشنواره نشان از کیفیت بالای نمایش‌های به اجرا درآمده در ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین دارد.
مدیرکل بهزیستی مازندران داوران این جشنواره را از بهترین داوران عرصه‌ی فرهنگ و هنر کشور خواند و افزود: امیدواریم با برگزاری موفق این جشنواره، افتخار میزبانی جشنواره‌های دیگر نیز به دیار علویان ‌مازندران سرسبز داده شود.
اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین مازندران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر پنج‌شنبه ۴ اسفندماه با حضور علی‌محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران و مسئولان کشوری و استانی در بابلسر برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *