دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی

اختتامیه دومین جشنواره ادبی”مادرانه در ساری

آیین اختتامیه دومین جشنواره ادبی«مادرانه» با محوریت نامه ای به بانو فاطمه زهرا(س) روز با حضور امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، جواد طالبی شهردار ساری، سید حسین یوسفی، شهرام ایرجی، سید افشین راسخ، سید رحمان میرشجاعی اعضای شورای اسلامی شهر و مرادی فر رئیس سازمان فرهنگی شهرداری در سالن همایش حوزه هنری مازندران برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری،امید محبی در این آیین به مقام شامخ حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در تعریف و تمجید این بانوی بزرگوار گفتند که فاطمه، فاطمه نامیده شد زیرا که خلق از شناخت و معرفت او بریده شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران همچنین به جایگاه رفیع «ام ابیها» در روایات مختلف اشاره کرد و گفت: ابعاد وجودی این بزرگ بانوی اسلام می تواند به عنوان محوری برای برنامه ریزی های کلان فرهنگی جامعه باشد.

سید حسین یوسفی رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری به نقش رفیع مادران در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: هر گونه رشد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فرزندان جامعه نشات گرفته از تربیت درست مادران است.

وی افزود: نقش تربیتی مادران در سعادتمندی فرزندان و انتخاب راه درست بسیار مهم و غیر قابل انکار است.

راحله حاجیان در ادامه این مراسم با بیان اینکه زنان در تمام عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی پیش قدم بوده و خوب درخشیدند، گفت: باید تلاش کنیم تا سیره و روش بانوی آب و آیینه حضرت زهرا (س) را در زندگی خودمان ساری و جاری کنیم.

مسئول امور بانوان و خانواده شهرداری ساری به نقش فعال هزار زن شاغل در شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: اگر چه زنان در شهرداری نقش مهمی را در حوزه های مختلف ایفا می کنند اما در زمان تصدی آقای جواد طالبی شهردار ساری بر تعداد مدیران زن افزوده شد که این نشان از نگاه ویژه مدیریت شهری به جایگاه زنان در توسعه شهری است.

حاجیان به ارتقای فعالیت های فرهنگی در حوزه بانوان شهرداری اشاره کرد و خود مراقبتی و مهارت اجتماعی را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که در خانه های شهروندی شهرداری ساری برگزار می شود.

وی به برگزاری جشنواره مادرانه اشاره کرد و گفت: جشنواره مادرانه در سه رده سنی 7-10 سال، 11-17سال و بزرگسالان در سطح استان برگزار شد.

همچنین جواد طالبی شهردار ساری در حاشیه این مراسم در گفتگویی با بیان اینکه جامعه امروز به فرهنگ فاطمی نیازمند است، گفت: حضرت زهرا(س) الگوی یک زن به تمام معنا بود و در کنار ولایت مداری، همسری نمونه و مادری ارزشمند، یک زن به تمام معنایی که تمامی مسئولیت های فردی و اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کردند.

وی برگزاری جشنواره مادرانه را فرصت و مجالی برای تبیین سیره و روش حضرت زهرا(س) دانست بر ادامه این جشنواره در سال های آتی تاکید کرد و گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها باید فرصتی برای حرکت دقیق به سمت پیشرفت باشد.

طالبی با بیان اینکه بیش از 1000 اثر به جشنواره استانی مادرانه ارسال شد که نشان از استقبال از این حرکت فرهنگی دارد، گفت: از زحمات همکارانم در مجموعه امور بانوان و سازمان فرهنگی و اجتماعی برای برگزاری این مراسم سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *