دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی مازندران

اجرای نمایش “پیش از صبحانه” در سالن بلک باکس ساری

نمایش” پیش از صبحانه ” کاری از گروه آکادمی به کارگردانی علیرضا قنبری در سالن بلک باکس مجتمع فرهنگی ارشاد ساری به روی صحنه رفت و تا 15 اسفند ،هرشب اجرا خواهد داشت .

عکاسان (رضا رادجوخلیل دردانه) منبع: خزرنما

خلاصه نمایش :

زنی عاشق پیشه و زجر کشیده از طبقه پائین جامعه با مرد سرمایه داری وارد رابطه زناشوهری می شود و در طول ایام زندگی مشترک همه تنها و بار مسئولیت خانه بر دوش اوست ،تا شبی که خیانت همسرش برایش محرز می‌شود و طی دعوای شدیدی آن شب را سر بر بالین می‌گذارد ، کابوس می‌بیند و در کابوس خود به انتخاب طرح و توطئه می کند تا شوهر دائم الخمر  و خیانت کارخود را به قتل برساند.

کارگردان : علیرضا قنبری

طراحی و اجرا گریم :  علی پاک ، مریم منتظر بار فروش
کارگردان تصویری: پیمان حمیدی
مدیر صحنه: فائزه البرزی

3 دیدگاه دربارهٔ «اجرای نمایش “پیش از صبحانه” در سالن بلک باکس ساری»

کجای این تئاتر و برنامه با فرهنگ عامه مردم ونیاز روز جامعه سنخیت دره؟!! جز ترویج بدن نمایی و..

وقتی به دیدن این نمایش می رفتم تردیدها و پرسش های متعددی در ذهنم نقش می بست.نمایشنامه یوجین اونیل را خوانده بود.نمایشی کوتاه اما پیچیده و تک پرسوناژ.
اما به محض شروع نمایش تمام سوالات ذهنی ام پاک شدند.آقای علی رضا قنبری ، کارگردان نمایش پیش از صبحانه ، با تسلط کامل – که نشان از دانش و تجربه ای گرانبها می داد – نمایشنامه را تبدیل به نمایش کرد.او با ابزار و عوامل نمایش روایت ساده ولی عمیق متن را ترجمه هنرمندانه ای کرد.عواملی نظیر : طراحی صحنه ، لباس ، نور ، افکت صدا و موسیقی، گریم و بازی ها.
قنبری با هوشمندی از عوامل فوق برای آفرینش یک نمایش تحسین برانگیز استفاده خلاقانه کرد.
او به درستی عمق متن و حرف یوجین اونیل را درک و با زبان نمایش به مخاطب ارائه نمود.فروپاشی خانواده در یک جامعه ی مدرن تهی از عواطف.
بازیگر نمایش علی رغم سن کم ، لایه به لایه ی این روایت از ذهن یک روانپریش زخم خورده را به مخاطب ارائه کرد و باعث تاثر و همدلی مخاطب شد.در این مسیر او به درستی از تمامی امکانات صدا و حنجره و جسمش استفاده کرد تا یک بازی فوق العاده را به تماشاگران هدیه نماید.
علی رضا قنبری پیش از این با نمایش ” شازده کوچولو ” توانایی خود را نشان داد و با این اثر خود را تثبیت کرد.دست مریزاد و خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *