دسته‌ها
آرشیو ساری فرهنگی مازندران

اجرای نمایش “ماه تینار” در سالن بلک باکس ساری

نمایش “ماه تینار” به نویسندگی “بهناز دوستی” و کارگردانی “امیرحسین مهدوی” با بازی “بهناز دوستی”، “مهسا امیری”،” فاطمه یعقوبی”، “حمیدرضا بختوه” و “میلاد مسعودی” در سالن بلک باکس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به روی صحنه رفت.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

دستیار کارگردان:حمید رضا علائی 

منشی صحنه:محمد امین رجبی

 موسیقی، نور:نگار ریش سفید

 طراح صحنه:بهناز دوستی 

دکور:رحیم حاجی تبار

 پوستر، بروشور:گلناز دوستی 

مدیر صحنه:علیرضا مسلمی

مدیر روابط عمومی:میکاییل مهدوی

خلاصه: 

ماه تینار دختری مازندرانی است که برای پیدا کردن نامزدش که مدتهاست از او بیخیر است راهی شهر دیگری میشود و ناچار سر از غسالخانه زنی به نام منیر در می‌آورد و در این بین درگیر اتفاقاتی میشوند که سرنوشت همه آنها را عوض میکند.

 سالن بلک‌باکس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران این شب‌ها محل اجرای نمایشی با نام “ماه‌تینار” است که در داستانی زنانه با به تصویر کشیدن دوراهی عاشقانه‌ای بین میهن‌دوستی و عشق، به روایت ازخودگذشتگی‌های زنان در دفاع مقدس می‌پردازد.

به گزارش ایرنا، “ماه‌تینار” عنوان نمایشی است که از ۲۵ دی با کارگردانی امیرحسین مهدوی در سالن بلک‌باکس ساری روی صحنه رفته و تا چهارشنبه این هفته -۴ بهمن- اجرای آن ادامه دارد و هر شب از ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

این نمایش که نویسندگی و طراحی صحنه آن را بهناز دوستی هنرمند و نویسنده تئاتر استان انجام داده، به شرح واقعه‌ای درباره دختری مازندرانی می‌پردازد که پس از ماه‌ها بی‌خبری از نامزدش با هدف پیدا کردن او راهی شهری دیگر می‌شود و پیگیری‌هایش او را به غسالخانه‌ای می‌رساند که زنی به نام منیر در آن کار می‌کند. حضور ماه‌تینار در غسالخانه منیر نیز اتفاقاتی را رقم می‌زند که روایتی زنانه از دوران دفاع مقدس و نقش بانوان در جنگ تحمیلی را ارائه می‌کند.

بهناز دوستی، مهسا امیری، فاطمه یعقوبی، حمیدرضا بختوه و میلاد مسعودی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و نیوشا عشریه، ملیسا مسعودی و ملینا یوسفی نیز به عنوان هنرور در “ماه‌تینار” روی صحنه می‌روند.

احمدرضا علایی(دستیار کارگردان)، محمدامین رجبی(منشی صحنه)، نگار ریش‌سفید(موسیقی و نور)، رحیم حاجی‌تبار (طراحی و ساخت دکور)، گلناز دوستی(طراح پوستر و بروشور)، علیرضا مسلمی(مدیر صحنه)، مبینا پاکدامن(عکاس)، مبینا پاکدامن و زهرا آهنگر (چهره‌پرداز)، امید محبوبی، پوریا بخشنده و مهرشاد ذبیحی(نوازندگان) هستی اکرمی، محمد میرشجاعی و محمد خلیل‌پور عوامل تولید این نمایش هستند.

کارگردان “ماه‌تینار” درباره این نمایش اظهار کرد: معمولا در آثاری که درباره دوران دفاع مقدس ساخته می‌شود عمده توجه و نگاه‌ها به رشادت‌های رزمندگانی است که در خط مقدم حضور داشتند و دلاورانه از این سرزمین دفاع کردند. اما نقش محوری و اثرگذار بانوان کمتر دیده شده است.

امیرحسین مهدوی افزود: نمایش “ماه‌تینار” با نگاهی متفاوت و در روایتی اثرگذار به همین موضوع می‌پردازد که بانوان این سرزمین نیز در پشت جبهه‌ها گاهی نقش‌های اثرگذاری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا در این نمایش ادای دینی به بانوان اثرگذار دوران جنگ تحمیلی شود و از منظری متفاوت گامی برای بیان نقش‌آفرینی‌های این قشر در به سرانجام رسیدن تلاش‌های رزمندگان برداریم.

به گزارش ایرنا، بهناز دوستی نویسنده نمایشنامه “ماه‌تینار” که تا کنون نمایشنامه‌های متعددی از او روی صحنه رفته، پارسال نیز نمایشنامه تک‌شخصیتی “صنم” را تالیف کرده بود که این اثر با کارگردانی ارسلان مهدوی و بازیگری بهناز دوستی به بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور راه یافت و در شیراز روی صحنه رفت.

نمایش “صنم” داستان زوج پزشکی را روایت می‌کرد که در دوران کرونا به ساکنان روستاهای بخش چهاردانگه شهرستان ساری خدمت‌رسانی می‌کردند و به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی، همسر صنم به کرونا مبتلا شد و جان خود را از دست داد. این نمایش نیز با استفاده از بن‌مایه‌های بومی مورد استقبال مخاطبان جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور قرار گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *