دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

آمل مقصد هجدهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران

استاندار مازندران در هیجدهمین سفر شهرستانی خود به همراه ۸۰ مدیرکل دستگاه اجرایی به شهرستان آمل سفر کرد.

عکاس(فرشید سگار) منبع: پایگاه خبری بلاغ مازندران

 سیدمحمود حسینی‌پور در دیدار چهره به چهره و گفتگو با مردم مناطق روستایی بخش دشت سرآمل با بیان اینکه شهرستان آمل را به عنوان هجدهمین مقصد سفرهای شهرستانی انتخاب کردیم؛ اظهار کرد: هدف از این بازدید احصای نظام مسائل این شهرستان و بررسی و حل و فصل آنان است که بدین منظور گروه‌های مختلفی در حال رصد و امروز در حال بازدید میدانی هستند.

وی افزود: بدون استثنا در تمامی روستاهای آمل، مدیران دستگاه‌ها و نمایندگان ما حضور پیدا خواهند کرد و نظام مسائل روستاها را بر اساس اطلاعاتی که در اختیار آنان قرار داده شد از نزدیک بررسی و در جلسه شورای اداری شامگاه امروز مطرح و جمع بندی و در نهایت مصوب خواهد شد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: در خصوص واحدهای صنعتی که این شهرستان پایتخت فعالیت واحدهای صنعتی استان محسوب می‌شود باید بگویم که کار در برابر مردم سختکوش این شهرستان، تعظیم کرده است؛ لذا اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید تفکر سخت‌کوشی و کار جهادی را داشته باشیم.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: ما باید انسجام درونی پیدا کنیم تا این قدرت رها شود و همین شهرستان آمل که یک نقطه استراتژیک ما است، بخش اعظمی از گردشگران از مسیر هراز وارد این شهرستان شده و به سایر شهرستان‌ها تقسیم می‌شود.

حسینی‌پور اعلام کرد: باید دید سهم آمل در کریدور شمال به جنوب و جنوب به شمال چیست و باید در این موضوع بازنگری شود و باید بدانید که مسیرهای در کوه‌های این شهرستان جزو بهترین مقاصد گردشگری است و ما هنوز نتوانستیم مسافران را به گردشگر تبدیل کنند و تنها مسافر هستند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ما افتخارش آن است که روستاییان آمدند و با مسیری که امام راحل برایشان باز کرد وارد عرصه‌های مختلف و مهم شدند در حالیکه در دوران طاغوت، روستاییان سرکوب می‌شدند و امروز ایران در دنیا و منطقه، تعیین کننده است.

استاندار مازندران، تاکید کرد: مشکلات اقتصادی کنونی ما تحریم استکبار جهانی است و ما با اقتصاد مقاومتی، محاصره را شکستیم و تحریم‌ها را کنار زدیم و لذا ملت ایران با مقاومت و ایستادگی کار را تمام کرد.

مقام عالی دولت در استان، تاکید کرد: در دوسال دولت سیزدهم بر اساس مستندات موجود ما به اندازه ۱۰ سال گذشته، راهسازی و جاده سازی انجام شد و در حوزه آب رسانی شاهد انقلابی بودیم و ما امسال با قرار دادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ۱۵۰۰ روستای مازندران قراردادی را مصوب کردیم و طرح توانمدسازی روستاهای استان در حال اجرا است.

حسینی‌پور مطرح کرد: شبکه ارتباطی لازم امروز روستاها نیز در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است و لذا شبکه فیبر نوری به روستاها رسید.

وی بیان کرد: اگر ۱۰۰ هزار گردشگر هم به روستاهای ما بروند چه تحولی برای اقتصاد روستاها اتفاق خواهد افتاد و دیگر روستاها نیازی ندارند که برای کارهای عمرانی منتظر بودجه باشند و ما می‌توانیم در روستاها تولید ثروت کنیم.

استاندار مازندران، افزود: تمامی امکانات را جمهوری اسلامی به روستاها برد اما نتواستیم با هزار تا محدودیت‌ها و مشکلات و برخی سیاست‌ها و مانع تراشی‌ها، برای جوانان روستا شغل پایدار ایجاد کنیم و این کار شدنی است.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه اراده ها باید جمع شود تا به نقطه ایده آل برسیم؛ اشاره کرد: این مردمی که توانستند قدرت نخست صنعت شوند می‌توانند روستاها را نیز متحول کنند و لذا الویت دولت مردمی سیزدهم تعالی روستاها است؛ نه تنها از جنبه اقتصادی بلکه از جنبه فرهنگی و لذا باید ر.ستاهای ما باید مولد کادر این نظام باید شوند، چرا که پاک ترین انسان‌ها در همین روستاها هستند.

حسینی‌پور اذعان کرد: ما پنج بخش در آمل داریم که برای هر بخشی، ۲۵۰ میلیون اعتبار تخصیص خواهیم داد تا مشکلات‌شان را مرتفع کنند.

وی اظهار کرد: بیشترین مشکلی که از سوی شما روستاییان مطرح شده است به بافت روستایی باز می‌گردد و  باید با تسهیل برخی سختگیری‌ها و اصلاح برخی رویه‌ها،  بچه‌های روستا با وسعت نظر به روستاها برای تولید بازگردند.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: هر کسی که بخواهد در روستاهای آمل ساخت و ساز مسکونی داشته باشد، از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود پنج درصد به آنان اختصاص داده می‌شود.

مقام عالی دولت در استان، گفت: در حوزه راه حتما باید اقداماتی انجام گیرد و پل افتتاحی امروز نیز بدون ردیف بودجه برای حل مشکل مردم انجام شد که جا برای کار دارد و ستاد مدیریت بحران و آب منطقه‌ای باید مشکلات موجود را مرتفع کنند؛  چندین پل را در روستاهای مختلف هدفگذاری کردیم که با کمک شما مردم احداث خواهد شد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه  برق‌رسانی در روستاها در برنامه کاری قرار دارد، گفت: در همین راستا، استان مازندران نخستین فاینانس با دولت چین را به ارزش ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های برق در این دولت انجام داده است.

وی با بیان اینکه سند رسمی روستاها بحث مهمی است که محل بسیاری از دعواها است و باید این امر به سرعت دنبال شود تا این درگیری‌ها به حداقل ممکن برسد؛ گفت: تاکنون ۱۴۰۰ روستای مازندران را در جریان سفرهای شهرستانی از نزدیک بازدید کردیم که در هیچ دولتی این اتفاق رخ نداده است و تا پایان امسال سفرهای شهرستانی را کامل خواهیم کرد.

استاندار مازندران، تصریح کرد: روستاهای ما باید مولد شوند و این مهم با روش های سنتی ممکن نمی‌شود و لذا روستاها باید با ایجاد شهرک و دهکده‌های کشاورزی صنعتی، جوانان روستا را مشغول بکار کنند؛ باید دامداری‌های هزار رأسی در روستاها ایجاد شود تا هر کسی که به عنوان مسافر به آمل می‌آید روستاها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کند.

 مقام عالی دولت در استان، متذکر شد: جمعیت ما و نسل مازندرانی در حال تهدید است و بخشی به ازدواج و اشتغال باز می‌گردد که باید فرهنگ کار جمعی در روستاها با حمایت پیشکسوتان ترویج یابد.

حسینی‌پور یادآور شد: بنا داریم تا تمامی اختیارات جهاد کشاورزی در روستاها را به خود روستاییان واگذار کنیم و تنها جهاد، نظارت کند و کار را به خود مردم بسپاریم و بنابراین باغداری، کشاورزی و دامداری یک کار مردمی است تا روستاها خود مولد شوند.

یک پاسخ به «آمل مقصد هجدهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران»

سید بزرگوار
پیش ما هم بیا .
ما نکایی هستم روستایی .شما وهمکاران تان همش غرب مازندران میروید البته خودت هم انوری هستی .
بیا ولی نرو فرمانداری وجهاد وبانکها .بیا توی دل مردم در مساجد .با ۴ال۵نفربیا .هئیت امام کش وشفا نده راه ننداز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *