دسته‌ها
آرشیو خبری مازندران

آغاز عملیات احداث قطعه سوم آزادراه تهران-شمال

رئیس جمهور با حضور در ابتدای مسیر احداث قطعه سوم دستور آغاز عملیات احداث قطعه سوم آزادراه تهران-شمال را به عنوان یکی از خاص‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور صادر کرد. ‎

عکاس(غلامرضا شمس ناتری) منبع: خبرگزاری فارس

دکتر سید ابراهیم رئیسی ، پس از افتتاح مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال به‌صورت زمینی از کل مسیر قطعه دوم بازدید کرده و با حضور در ابتدای قطعه سوم آزادراه تهران-شمال، دستور آغاز عملیات احداث این قطعه در فازهای مطالعاتی، طراحی و اجرا را صادر کرد.

این طرح یکی از ابرپروژه‌های راهداری کشور محسوب می‌شود و در مقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگی‌های خاص مهندسی بسیار متفاوت است.

قطعه سوم آزادراه تهران-شمال به طول تقریبی 54 کیلومتر در انتهای تونل البرز و نقطه پایانی استان البرز، هم‌عرض با پل زنگوله آغاز و تا مرزن‌آباد در استان مازندران ادامه دارد. برآورد اولیه هزینه احداث این مسیر حدود 42 هزار میلیارد تومان است که 70 درصد آن با ساخت 44 تونل در مسیر رفت و برگشت در زیر زمین ایجاد شده و 44 پل نیز در مسیر رفت و برگشت احداث خواهد شد.

مهمترین شاخصه این قطعه آغاز آن در ارتفاع 2 هزار و 200 متری از سطح دریا و پایان آن در ارتفاع حدود صفر از سطح دریا است که این پروژه را با 2 هزار و 200 متر اختلاف ارتفاع در طول مسیر، به یکی از خاص‌ترین طرح‌های راهسازی کشور تبدیل می‌کند که در نوع خود مشابه ندارد.

طول مجموع آزادراه تهران-شمال 121 کیلومتر است که تاکنون 3 قطعه از چهار قطعه آن به بهره‌برداری رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *