دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

آغاز برنامه های هفته هنر انقلاب در حوزه هنری مازندران

برنامه های هفته هنر انقلاب در حوزه هنری مازندران آغاز شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

در دیدار جمعی از مسئولان حوزه هنری با خانواده شهید مدافع حرم هادی باغبانی برنامه ها و فعالیت های هفته هنر انقلاب اسلامی این مرکز با یاد و خاطره آن شهید آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، با حضور میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان های حوزه هنری در این مرکز و رونمایی از سردیس شهید آوینی در ورودی ساختمان حوزه هنری مازندران، آن مقام مسئول در خانه پدری شهید هادی باغبانی حاضر شده و یاد و خاطره آن شهید را گرامی داشت.

مهدی معصومی گرجی رییس حوزه هنری مازندران ضمن اشاره به فرارسیدن هفته هنر انقلاب گفت: مجموعه حوزه هنری به پاس فعالیتهای فرهنگی هنری شهید باغبانی، همچنین ویژگیهای برجسته اخلاقی و معنوی آن شهید، ارادت خاصی نسبت به وی داشته و این دیدار نقطه آغازی بر فعالیت هفته هنر انقلاب امسال در مازندران است.

وی برنامه ها و تولیدات حوزه هنری مازندران را هم مسیر  ارزشهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: شهید باغبانی نمونه ارزشمندی از هنرمند متعهد به حقیقت و انقلابی بوده است و امیدواریم روح ملکوتی وی در این ایام یاریگر ما باشد.

در ادامه این دیدار پدر، مادر و خواهر شهید هادی باغبانی هریک به نقل خاطراتی از آن شهید پرداختند و درباره ویژگی‌های  اندیشه ای، مراقبتهای رفتاری، مشی اجتماعی و مردم داری،  اعتقادات مذهبی و سایر بینش و سجایای اخلاقی وی نکاتی را مطرح ساختند.

در این دیدار که با همراهی رییس و معاون فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران صورت گرفت، مرادی بیناباج فرا رسیدن هفته هنر انقلاب را فرصتی برای ارج نهادن و گرامیداشت هنرمندان و چهره های اصلی هنر انقلاب دانست.

وی افزود: شهید هادی باغبانی از جمله کسانی بوده است که با شهادتش پس از سالها به حوزه هنری اعتبار و هویت دوباره بخشید.

مرادی بیناباج گفت: جریان هنر انقلاب از آنجا که روایتگر ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب است، همواره وامدار حرکت و نهضت شهدا می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: هنرمندان همواره در جبهه فرهنگ و اندیشه جنگیدند و شاید کمتر رخ داده که هنرمندان تولید کننده، خود در معرض شهادت قرار بگیرند و جالب است که پس از شهادت سید مرتضی آوینی که خود از موسسان حوزه هنری بوده ( و این ایام به واسطه یاد و خاطره وی به هفته هنر انقلاب موسوم است) اکنون می بینم که شهید هادی باغبانی هم این اتفاق خجسته را تکرار می کند و از خانواده حوزه هنری شهید هنرمند دیگری تقدیم انقلاب می شود که این آبرو و افتخار ی برای حوزه هنری می‌باشد. شهادت هادی باغبانی تکرار یاد و خاطره شهید آوینی بود.

معاون راهبری استانهای حوزه هنری گفت: شهید هادی باغبانی الگویی است برای هنرمندانی که علاقمند هستند راه او و راه شهیدان و مسیر انقلاب اسلامی را ادامه دهند، همچنان که نیز ما در مجموعه حوزه هنری شهید باغبانی و شهید آوینی را الگوهایی در عرصه هنر انقلاب می‌شناسیم.

وی افزود: اینکه هادی باغبانی توفیق یافت در جبهه علیه تکفیری‌ها در سوریه حضور یابد این بواسطه خوردن نان حلال و تربیت درست والدینش بوده است و ما امروز بدین واسطه جهت عرض ارادت و احترام خدمت رسیده ایم و هم اینکه امیدوار یم دعای خیر شما (در آستانه هفته هنر انقلاب و آغاز فعالیت های حوزه هنری)  مدد و یاریگر ما باشد تا در سال جاری که به تاکید مقام معظم رهبری سال تولید و جهاد تببین است اهداف خود که همانا بازنمایی ارزش‌های انقلاب و آرمانها ی حضرت امام ( ره) است، را به درستی دنبال کنیم. انشالله.

شایان ذکر است که هادی باغبانی، پیش از شهادت در سوریه و میدان دفاع از حرم( سال ۱۳۹۲) در دوره های آموزشی و مستند سازی حوزه هنری حضوری فعال داشته است.

در پایان این نشست تابلویی گرافیکی از چهره شهید هادی باغبانی از طرف حوزه هنری مازندران به والدین شهید هدیه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *