دسته‌ها
آرشیو خبری فرهنگی مازندران

آئین عمامه گذاری طلاب مازندران در عید مبعث

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان مازندران، همزمان با عید سعید مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) در دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شد.

عکاس(ارسالی) منبع: خبرگزاری شبستان

 حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در مراسم جشن عید سعید مبعث و آئین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب استان، ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد:خدا را شاکریم که ما را به دستاورد بعثت یعنی هدایت و ایمان آشنا، معتقد و باورمند کرد، از برکات بعثت، بعثتی است که در این عصر و زمان اتفاق افتاده، انقلاب اسلامی ایران تبدیل به انقلاب اسلامی جهان خواهد شد و مستکبرین جهان را از کرسی عزت و شوکت پوشالی و سیطره استکباری به زیر می آورد و براساس اراده الهی مستضعفین جهان را به حاکمیت می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که نه تنها نقش یک مسلمان و بلکه در نقش یک مبلغ دین ظاهر شدیم و لباس پیامبر (ص)را بر تن کردیم، وظیفه و رسالت ایشان را بر دوش کشیدیم و قبول کردیم که وارثان پیامبرانمان باشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه رسالتی که به پیامبران واگذار شده هم شیرینی دارد و هم تلخی، گفت: شیرینی‌های نهفته در تلخی‌ها به مراتب شیرین‌تر است، ما وارثان آن بزرگواران باید همه را اعم از شیرینی و تلخی‌ها را بپذیریم، پوشیدن این لباس پوشیدن لباس ترویج و تبلیغ دین است.

وی با اشاره به آیه ۷۹ سوره توبه، افزود: مسلمانان، مهاجرین و انصار در زمان جنگ و سختی‌ها نیز کنار پیامبران بودند، اما منافقان فقط در زمان آسانی در کنارشان بودند.

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: امروز ممکن است گاه شرایط ما سخت باشد چهل و چهار سال کشور تهدید، تحریم و مورد جنگ‌های ظاهری و پنهانی قرار گرفت، بعد از ماجرای حرم حضرت شاهچراغ ۴۶ نفر از آن شبکه و باندی که آن غائله را به‌وجود آوردند دستگیر شدند و تا الان ۲۰۰ بمب‌گذاری از سال ۱۳۹۳ تاکنون کشف شد، سربازان امام زمان (عج) و نیروهای امنیتی هوشمندانه پیگیر این مسائل هستند، نه مردم اسلام را رها کردند و نه روحانیت عزیزمان، ایشان در میان این سختی‌ها با ناملایمات ویژه‌ای مواجه هستند چون دشمن می‌داند که اینها ریشه اصلی اسلام هستند با شما سر جنگ دارد.

وی اضافه کرد: دشمن عوامل خود را حساب شده برای توهین و اعمال فشار و عمامه پرانی می‌فرستد، پس همانطور که شرایط خوب را می‌پذیریم این شرایط بد را باید بپذیریم که لذت‌بخش‌تر است و هم اینکه خودمان را برای انواع زشتی‌ها و زیبایی‌ها آماده کنیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: امیدواریم کسانی که این لباس را بر تن می‌کنند و به تکلیف رسالتی می‌رسند چنین روزی را جشن بگیرند، چرا که این لباس رسمی سربازان امام زمان (عج) است، عزت و احترامی که این لباس بین مردم دارد به‌خاطر کارکرد خوب صاحبان این لباس در طول تاریخ بوده است، البته عده‌ای هم به این لباس صدمه‌های فراوان زدند.

وی تاکید کرد: بعد از این لباس باید بیشتر مراقب رفتار و کردارتان باشید که همان بعثت معنوی یا بعثت از خلق به سوی خالق بوده است که پیامبر اکرم (ص) در دستور کار قرار داد، بعثت دوم را ما می‌توانیم داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *