دسته‌ها
آرشیو فرهنگی

یادواره ۴۰۰ شهید روحانی و طلبه استان مازندران در ساری

یادواره ۴۰۰ شهید روحانی و طلبه استان مازندران امروز با حضور حجت‌الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور، مسئولین، جمعی از علما، مدیران حوزه‌های علمیه و خانواده‌های معزز شهدای روحانی همراه با رونمایی از فرهنگ نامه شهدا و آزادگان روحانی مازندران شامل چند جلد کتاب و تجلیل از خانواده‌های شهدای روحانی در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد.

عکاس(ارسالی) منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا تویسرکانی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین امروز در یادواره ۴۰۰ شهید روحانی و طلبه مازندران با بیان اینکه تلاوت و توجه به آیات قرآن انسان را از آشوب ذهنی دور می‌کند، اظهار داشت: اولین پیام فتنه ایجاد آشوب ذهنی است و کسی در فتنه‌ها برنده است که دچار آشوب ذهنی نشود و آرامش و طمأنینه داشته باشد و محکم باشد.

ضرورت انجام کار فرهنگی بر پایه قرآن

وی با اشاره به اینکه کسی که عالم به امر خدا و ائمه اطهار نباشد از گزند فتنه‌ها در امان نیست، افزود: باید در فتنه‌ها کار فرهنگی بر مبنای محتوای قرآن انجام دهیم.

حجت الاسلام تویسرکانی ریشه فتنه‌ها، حوادث، آشوبها و توهین‌ها را در مهجوریت قرآن دانست و گفت: فرهنگ قرآن در آموزش عالی و آموززش و پرورش و حوزه‌ها باید حاکم باشد.

این مسئول کارآمدی نیروهای مسلح را در سایه قرآن دانست و با بیان اینکه ما نیروی دفاعی قدرتمند داریم و به راحتی می‌توانیم آمریکا را مورد هدف قرار بدهیم به پیشرفتهای نیروهای مسلح در پهپاد و پدافند و موشک و … اشاره کرد و گفت: امروز جزو قدرتهای ابرقدرت دنیا در حوزه مسائل دفاعی هستیم و خیلی از کشورهای دنیا به دنبال خرید سلاح از ما هستند و این توفیقات را تحت رهبری یک حکیم قرآنی عمل می‌کند اما اقتصاد و فرهنگ تحت مدیریت قرآنی نیست.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه قرآن و ولایت در نیروهای مسلح حاکم است، گفت: در اقتصاد و سیاست و فرهنگ باید قرآن حاکم شود و باید به برکت قرآن سیستمهای مشرکانه حاکم بر جهان را نابود کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن راهبرد نجات است و با صدای بلند می‌گوییم سازش با آمریکا موجب خروج ما از اسلام می‌شود، تصریح کرد: شهدا برای اجرای احکام الهی شهید شدند و این جریان به چیزی جز اسلام فکر نمی‌کرد و باید پرچم اسلام را در مقابل فرهنگ لیبرالی بلند کنیم.

فرهنگ غرب بر پایه خشونت و شهوت است

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ غرب بر پایه خشونت و شهوت است، ادامه داد: اعتراض و انتقاد قانون دارد و شعارهایی که در اغتشاشات داده می‌شود محصول فرهنگ غرب است.

حجت الاسلام تویسرکانی یادآور شد: آن‌هایی که آشوب و اغتشاش را برپا کردند تعداد قلیلی در کشور هستند و اکثریت دانشجویان و دانشگاهیان ما انقلابی هستند.

این مسئول با اظهار اینکه ما نباید بترسیم؛ این سیستم آمده تا ما را بترساند، متذکر شد: امام پرچم برائت از مشرکین برداشت و در راس مشرکین آمریکا است و هر کسی طرفدار ارتباط اسارت بار با آمریکا باشد مشرک است.

حجت الاسلام تویسرکانی اذعان داشت: همه این داستانها برای این است که ما برجام را امضا کنیم و ما برجام اسارت بار را امضا نمی کنیم چراکه در مسیر قدرت هستیم.

وی با بیان اینکه ما از در حال عبور از این جنگ رسانه‌ای و ترکیبی دشمنان هستیم و دشمن به وحشت افتاده است، تصریح کرد: قرآن برای همه ما درس و تابلوی راهبردی و معیار و شاخص است و شهدا به خاطر خدا و ولایت به شهادت رسیدند و این سرمایه عامل بقای انقلاب اسلامی است.

راهبرد ما قرآن و شرح صدر است

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه کسانی که انتظار براندازی نظام را دارند و خودنمایی می کنند بدانند که این اتفاق نمی‌افتاد، گفت: دشمن به دنبال کشته سازی‌های متراکم و حرکتهای هیجانی است و راهبرد ما قرآن و شرح صدر است.

وی اضافه کرد: دشمن نمی‌خواهد یک کشور قوی توسط یک نظام دینی با نگاه اهل بیت ساخته شود و تحملشان تمام شد و شیعه قدرتمند نمی‌خواهد و ما عبور کردیم از صحنه‌های سخت و با اراده الهی ایران را زمینه ساز ظهور امام زمان کنیم. 

این مسئول با بیان اینکه دوران مظلومیت روحانیت گذشته است، گفت: امروز هر کسی که از قرآن و ولایت جدا شد طعمه گرگ می‌شود و ما با قرآن و ولایت هستیم و زن و مرد ما زیر سایه اسلام کرامت پیدا می‌کند و به عدالت و پیشرفت و معنویت و اخوت و ارزشهای الهی دست پیدا می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *