دسته‌ها
آرشیو خبری ساری فرهنگی مازندران

گردهمایی خادمین ستاد برگزاری نماز جمعه ساری

گردهمایی خادمین ستاد برگزاری نماز جمعه مرکز استان مازندران باحضور آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کار مصلی کاری فرهنگی است و نماز جمعه قلب کار فرهنگی است، پس نماز جمعه باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش و حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در گردهمایی خادمین ستاد برگزاری نماز جمعه مرکز استان مازندران در مصلی امام خمینی (ره) ساری اظهار کرد: از اینکه برای نهاد نماز جمعه خدمت ارائه می‌کنید خدا را شکر کنید، بسیار توفیق خوبی است، البته امروز لشکر نمازجمعه احتیاج به خادمان بیشتری دارد.

وی افزود: مسئولیت گاهی دست به دست می‌شود اما همه باید زیر یک پرچم باشیم، نگاهمان باید به توسعه بیشتر باشد، ترکیب جمعیتی خادمان نمازجمعه جوان است اما ما می‌خواهیم نوجوان باشد و سن خادمان کاهش پیدا کند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: نمازجمعه باید جای حضور بچه‌ها نیز باشد، نه به این مفهوم که سنگین و متین نباشد، اصلا شادابی و خوش حال و هوا بودن یک محفل به حضور کوچولوهاست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما هنوز با نمازجمعه آرمانی و ایده آل فاصله زیادی داریم، ادامه داد: این مکان مناسب شهر و برگزاری نماز جمعه نیست، چرا که فاقد پارکینگ، پایگاه مقاومت، جای بازی بچه‌ها، فضای سبز، کتابخانه و غیره است.

امام جمعه با اشاره به اینکه این مصلی یادگار نسل گذشته است و نسل جدید باید به فکر یک مکان جدید باشند، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از کار شما و ما کار فرهنگی است که قلبش نماز جمعه است، نماز جمعه باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش و حرفی برای گفتن داشته باشد، همه مساجد باید با مصلی ارتباط داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: واکنش‌ها و طراحی‌های فرهنگی باید بر محور مدیریت مصلی و نمازجمعه بچرخد، مصلای مخصوص جمعیت ۵۰۰ هزار نفره در ساری که حدود ۳۵۰ هزار نفر شهرنشین هستند باید بیش از این ظرفیت و خادم و تریبونی آزاد برای بیان نقد و نظر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مصلی باید شبانه‌روز میزبان برگزاری مجالس، محافل و برنامه باشد، عنوان کرد: یادواره های شهدا، دعای کمیل و توسل، مراسم محرم، قدر و ایام مناسبتی باید در اینجا برگزار شود، باید در مصلی دارالقرآن داشته باشیم تا آموزش قرآن صورت گیرد، چه ایرادی دارد که مصلی اعلام کند یک هفته جلسه صحیفه سجادیه و غیره داریم، مصلی باید پاتوق گروه‌های جهادی باشد و آنها اینجا دفتر و میز داشته باشند، باید بخش تربیت بدنی داشته باشد در کل همه خدمات باید از اینجا ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *