دسته‌ها
آرشیو ساری مازندران ورزشی

ویژه برنامه “پهلوان جان فدا” در زورخانه مرحوم عمادی ساری

مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان پهلوان جان فدا در گود زورخانه مرحوم عمادی ساری برگزار شد.

عکاس(آرمان رسول پور) منبع: خزرنما

ربمناسبت پاسداشت دهه بصیرت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مراسم سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان پهلوان جان فدا به همت اداره ورزش و جوانان ساری با حضور نوبخت فرماندار مرکز استان، عالیشان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و دلیری سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری، خانواده معظم شهدا، پهلوانان، ورزشکاران و پیشکسوتان و عموم مردم گرانقدر در زورخانه مرحوم عمادی شهرستان ساری برگزار شد. ‎

عباد دلیری سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری ابتدا ضمن خوشآمدگویی عنوان کرد:یکی از اهداف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین حفظ و احیای ارزش های دفاع مقدس در بین ورزشکاران و جوانان است و بی شک شهدای ورزش ما نمونه‌ها و الگوهای حقیقی ایثارند که نامشان بر تارک تاریخ ایران می‌درخشد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز باید برای رسیدن به این مهم و تربیت ورزشکارانی که از منش پهلوانی برخوردار هستند، برنامه‌های تاثیرگذار را در جامعه ورزش ساری و استان مازندران تدوین و پیاده کنیم، ادامه داد: ورزشکاران نیز باید همانند سایر اقشار جامعه، شهدا را به‌عنوان کسانی که باتربیت صحیح و درک درست از حقیقت عالم به قرب الهی رسیدند، الگوی خود در همه عرصه‌ها قرار دهند.

در ادامه محمد علی نوبخت در مراسم پهلوان جان فدا ضمن گرامیداشت ایام سومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: پهلوان شهید حاج قاسم سلیمانی، صاحبِ بازوبند مروت، رشادت و اطاعت از ولایت بود.

مقام عالی دولت در شهرستان ساری با بیان اینکه ورزش پهلوانی غلبه معرفت، مردانگی، ایثار و شعور بر جسم و کالبد است گفت: ورزش پهلوانی را می توان بعنوان یک مدرسه اخلاق نامید چرا که در تصمیم گیری به شاگردانش می آموزد که منصف باشند و در داوری، عدالت را رعایت نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهدا با الهام از مکتب امام علی(ع) پرچم دار مبارزه با استکبار و استبداد بودند افزود: نظام اندیشگی پهلوانان مبتنی بر تقریر حقیقت و تقلیل مرارت است.

فرماندار شهرستان ساری در ادامه اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمانی بدون مرز، اسطوره ای فداکار و پهلوانی جان فدا بود که با شجاعت، اخلاص، پایداری، نبوغ نظامی و درایت بساط سفره ی زیاده خواهان عالم در خاورمیانه را جمع کرد و ریشه داعش و تکفیری را خشکاند.

این مراسم با عنوان پهلوان جان فدا و با تکریم و پاسداشت خانواده معظم شهدا؛ شهید ورزشکار سیدمجتبی علمدار، شهید امنیت احمد صالحی و شهیده سلامت سیده عظمت موسوی و گرامیداشت مرحوم کهن کسوت محمد حسن دانشور با حضور جامعه ورزش و جوانان در گود زورخانه مرحوم عمادی ساری برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *