دسته‌ها
آرشیو

همایش ملی “دانش و خلاقیت در دفاع مقدس” در نوشهر

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نخستین همایش ملی “دانش،فناوری وی خلاقیت در دفاع مقدس ” به میزبانی نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد .

عکاس(غلامرضا شمس ناتری) منبع: خبرگزاری فارس مازندران

در این همایش امیردریاردار سیاری معاون هماهنگ گننده ارتش، رئیس عقیدتی سیاسی ارتش، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و شماری از امرا و فرمادهان نیروی سه گانه ارتش و دانشجویان حضور داشتند . در حاشیه این همایش نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناروی دانشگاه‌های ارتش به نمایش در آمد. در این همایش ۱۶۸ مقاله به دبیرخانه راه یافت که ۹۰ مقاله پدیرفته شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی در همایش ملی جایگاه دانش، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس جهاد تبیین را یک فریضه واجب و لازم دانست و اظهار کرد: این همایش در این راستا در حال برپایی است.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس چگونه توانستیم بر بیش از ۵۰ کشور غالب شویم و از آزمون سخت سربلند بیرون آئیم، گفت: با بهره‌گیری از علم و دانش توانستیم بر همه تکنولوژی دنیا غالب شویم و با به کاری آموخته‌ها، دشمن زمین‌گیر شد و تمام آنچه در خیالاتش بود از بین رفت.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: امروز باید پاسداشت ویژه‌ای از تلاش‌های ایثارگران دفاع مقدس داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم بخش کوچکی از وظیفه بزرگ که بر عهده همه ما نظامیان، ارتشیان و نیروهای مسلح است را اجرا کنیم.

ایرانی یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: امروز جوانان در راهی قدم گذاشتند که مردان بزرگ آن را در سخت‌ترین شرایط طی کردند و توانستند پرچم ایرانی اسلامی را به اهتزاز درآوردند و قطعاً آینده‌ای روشن در انتظار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *