دسته‌ها
آرشیو ساری

نشست هم اندیشی شهردار ساری با مدیران خبرگزاری ها

مدیران مسئول و نمایندگان نشریات و پایگاه های خبری در عمارت شهرداری با جواد طالبی شهردار ساری دیدار و گفت و گو کردند.

عکاس( محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری ،گفت وگوی صمیمی جواد طالبی شهردار ساری با مدیران مسئول روزنامه ها، هفته نامه ها و پایگاه های خبری برگزار شد. در این نشست که چهار ساعت به طول انجامید وضعیت بودجه شهرداری ساری، بدهی معوق از گذشته ، ساماندهی نیروها، وضعیت پروژه نیروگاه زباله سوز و مسائلی از این دست مطرح شد.

جواد طالبی شهردار ساری با اشاره به گفت وگوی صمیمی اخیر خود با مدیران و نمایندگان خبرگزاری ها گفت : امروز خرسندم در جمع شما صاحبان اندیشه و قلم حاضرم.

شهردار مرکز استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) بیان داشت : از نقد سازنده و دلسوزانه رسانه ها برای پیشرفت شهر ساری استقبال می کنم و باز هم تاکید می کنم درب دفترم همیشه بر روی اصحاب رسانه گشوده خواهد بود .

مشروح این نشست را بخوانید:

جعفر رعیت مدیر مسئول سایت خزر خبر: شهرداری وظایف سیاسی ندارد اما شهرداری را سیاسی کردند. در گذشته می گفتند ای کاش آقای طالبی شهردار ساری شود، امروز طالبی شهردار است و می بینیم که در بعضی کارها محدود هستید، به نظر می رسد پشتیبانی هایی که باید،  از شهردار ساری انجام نمی شود. می دانیم شهردار ساری چه اندازه محدودیت دارد و به همین دلیل نمی توان بعضی کارها را انجام داد. با توجه به محدودیت  اما باز انتظارات ویژه ای از طالبی وجود دارد. جوسازی رسانه ای در شهرداری زیاد است، عده ای در صفحات مجازی علیه مجموعه مدیریت شهری سنگ اندازی می کنند.

طالبی: همه شهرداران گذشته ساری خدماتی ارائه دادند از اولین شهردار تا مرادی، نمی توان شهرداری که در زمان کرونا مدیریت کرده را با شهرداری که در غیر از این ایام مسئولیت داشته مقایسه کرد. امیدواریم همه خدمات منشا رضایت مندی مردم بوده باشد. اینکه مدیری آثار زیانبار برای مدیران بعدی به جای بگذارد خیلی زیبنده نیست. هر انتقاد سازنده ای که برای شهر بیان شود ، پذیرا هستیم و اینچنین نیست که با رسانه های منتقد ارتباط نداشته باشیم یا پاسخ ندهیم. نمی خواهیم این نگاه باشد که شهرداری نگاه سیاسی داشته باشد اما در مقطعی به این سمت و سو رفته بود . شهرداری نهاد خدماتی اجتماعی است، هر فردی می تواند نگاه سیاسی داشته باشد اما نباید این امر در خدمت رسانی به مردم  تاثیر سوء داشته باشد.  در سمت و سوی سیاسی، فقط نگاه ولایی دارم. رسالت شورای اسلامی نظارت بر رفتار شهرداری است، اختلاف نظر وجود دارد که تضارب آرا اگر در مسیر خدمت به شهروندان قرار گیرد ، خوب است.

قربان نوروزی از روزنامه کیهان: شهرداری باید برای اقدامات فرهنگی، هزینه در نظر بگیرد. با ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی مخالف نیستیم. البته بعضی از این کیوسک ها کاربری شان را تغییر می دهند. در کمربندی پیاده رو وجود ندارد و مشاغل، پیاده رو ها را اشغال کرده اند که نیازمند ساماندهی است.

شهردار ساری: کیوسک های مطبوعاتی دارای محدوده هایی هستند در خارج از این محدوده ها ممکن است مزاحمت ایجاد کنند. رعایت حقوق شهروندی باید برای همه شهروندان باشد. هیچ کاری خارج از روال مزایده و مناقصه انجام ندادیم.

شعبان وفایی نژاد مدیر سایت شمال تایم: جواد طالبی زمانی سکان هدایت شهر را قبول کرد که موجی از بدبینی، بد اخلاقی و دیوار بین شهروندان و شهرداری ایجاد شده بود. زمانی که مدیریت شهرداری را قبول کردید شهرداری چقدر بدهی داشت؟ نیروی مازاد چقدر است؟ امکانات و تجهیزات سازمان ها و شهرداری چگونه بوده و اکنون در چه وضعیتی قرار دارد.؟

طالبی: باید بپذیریم ساری دهه 90 خوبی نداشته است و این دهه یک شبه به وجود نیامده و نتیجه مجموعه عواملی بوده است که حاصلش ،آن اتفاقات ناگوار شد. برای برون رفت از آن مشکلات حاشیه ای که نام ساری را لکه دار کرده باید به سمتی حرکت کنیم که فقط با کار و کار و کار  ، نام ساری به نیکی یاد شود.

وقتی در جایگاه شهردار ساری قرار گرفتم شهرداری 1060 میلیارد تومان بدهی ثبت شده در سیستم مالی داشت، نزدیک به 400 میلیارد تومان در محاکم قضایی پیمانکاران شکایت کرده بودند که هنوز در جریان است، سازمان بازرسی هم در بخش دیگری از این بدهی ها وارد شده و اجازه بدهید منتظر تصمیمات مقامات قضایی در این زمینه باشیم.

امروز پنج هزار نفر نیرو در شهرداری ساری مشغول به کار هستند، تعدادی سر کار نمی آمدند و حقوق دریافت می کردند که با آنها قطع همکاری کردیم. شهرداری ساری  939 پست سازمانی دارد و به 400 الی 600 نیروی شرکتی برای انجام کارهای خدماتی نیز  نیاز دارد. سال 1397تا 99 به میزان 1950 نیروی شرکتی به شهرداری ساری اضافه شد. از اردیبهشت 1400 که من در این سمت حضور دارم ، نیرویی وارد نشد، اگر نیرویی سراغ دارید که در این مدت وارد شهرداری شده اعلام کنید.

سال گذشته بودجه شهرداری 700 میلیارد تومان بوده 150 میلیارد تومان وام و 550  میلیارد تومان به صورت کوششی؛ بعد از چندین سال بودجه ساری پارسال تحقق یافت. از همکارانم در شهرداری قدردانی می کنم که توانستند با تلاش بی وقفه ، سال گذشته بودجه چندین ساله محقق نشده شهرداری را تحقق ببخشند.

718 میلیارد تومان بدون اخذ تسهیلات، درآمد کسب شد که از این مقدار،  538 میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت شد، این میراثی است که برای ما مانده، البته من اینها را دیدم و شهردار شدم. جواد طالبی به شهرداری ساری تعصب دارد ما بحث تعدیل نداریم باید نیروها را ساماندهی کنیم نمی دانم چرا عده ای مداوم بحث تعدیل نیرو را مطرح می کنند.

اگر تلاش استاندار محترم و نمایندگان مرکز استان در مجلس نباشند شاید در انجام کارهای ساده هم شهرداری ساری با چالش مواجه شود. پروژه پل تا پل امروز 550 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا تکمیل شود، چرا در این پروژه بخشی از املاک به شکل اصولی خریداری نشد؟  املاک قبل از پروژه بازگشایی نشد اما برخی املاک بعد از پروژه را بازگشایی کرده اند. رسانه ذهن بیدار جامعه است و باید به نمایندگی از افکار عمومی پرسشگر باشد.

حسین احمدی سرپرست روزنامه قدس در مازندران : روابط عمومی پیشانی هر سازمان است، از ارتباط رسانه و شهردار، هر دو طرف منتفع می شوند. آخرین نشست رسانه ها با شهردار مربوط به بیش از یک دهه پیش است، تقاضا داریم این نشست ها متداوم باشد.

شهردار ساری: تمام تلاش من و همکارانم این است که این نشست ها با اصحاب رسانه تداوم داشته باشد .

سعید منصوری مدیر مسئول سایت آوای خزر: چرا برخی کارمندان شهرداری مشکلات خود را از طریق فضای مجازی منتشر می کنند که شاید باعث برخی سودجویی ها شود. بهتر است درگاهی ایجاد شود تا کارکنان مشکلات خود را به شکل مستقیم با مدیریت مجموعه در میان بگذارند.

شهردار ساری : درب دفتر من پس از ساعات اداری به روی همه همکارانم برای طرح مشکلاتشان باز است. ضمنا حوزه دفتر شهردار هم همیشه شنوای صدای همکاران است.

فاطمه سیفی مدیر مسئول هفته نامه هارش : چه برنامه ای برای سال جاری دارید؟ دستاورد رویداد 2022 برای ساری چه بود؟

جواد طالبی : سال 1400 را برای اصلاح درون سازمانی صرف کردیم. اتوماسیون اداری را برای شهرداری که 16 ساختمان اداری مجزا دارد راه اندازی شد  تا پیگیری ها و مکاتبات اداری شفاف باشد. راه اندازی اتوماسیون اداری به کاهش مصرف کاغذ هم می انجامد و به محیط زیست کمک می کند.

در آستانه یک اتفاق بزرگ بین شهرداری ساری و سازمان نظام مهندسی هستیم. تا امورات مربوط به صدور پروانه تا پایان کار ساختمانی تسهیل و تسریع گردد و نظارت ها بر اساس اصول فنی و مهندسی انجام شود نه سلیقه شخصی.

امروز رویکرد شهرداری ساری حذف برون سپاری و اتکا به ظرفیتهای درون سازمانی است و مسیر شهرداری را در سال 1401 به سمت زیبایی سیما و منظر شهری ریل گذاری کردیم. خیابان ایده آل را از میدان ساعت تا میدان هلال احمر در دست اجرا داریم، مبلمان شهری در این محور در حال تغییر است، در این محور 240 مورد موانع بصری رصد کردیم. سنگفرش چند خیابان قدیمی و بازار شهر را در نظر داریم که به زودی انجام می شود.

شهرداری در رویداد 2022 مسئولیت کمیته ای با نام کمیته شهر خلاق را بر عهده داشت در کنار کمیته های 11گانه این رویداد، اختتامیه 2022 در مهرماه است و پس از آن باید به دنبال نتایج این رویداد باشیم. باید ظرفیت های گردشگری را شناسایی و معرفی کنیم تا صنعت گردشگری مازندران و ساری رونق یابد.

راحله حاجیان  سردبیر نشریه صبح نامه: کسی با نقد مخالف نیست. رسانه ای که در کنار نقد، راهکار ارائه می دهد گل سرسبد است. معتقدم هر مدیر شهرداری یک منتقد در فضای مجازی دارد، پیج هایی که بدون نام یا با نام درباره موضوع بحث می کنند که البته این صحبت ها را نقد سالم نمی دانم. طالبی زمانی مسئولیت شهرداری را بر عهده گرفت که شهرداری در بحران عجیبی بابت ازدیاد نیروها قرار داشت. امنیت شغلی برای نیروها ایجاد شده است. طالبی در بحران در شهرداری مسئولیت گرفت، در مقطعی که شورای شهر منحل شده بود.

طالبی: عفاف و حجاب فقط برای بانوان نیست و آقایان هم باید از پوشش و ظاهر مناسب کارمندی برخوردار باشند. نقد دلسوزانه و منصفانه همه رسانه ها را می پذیریم. برای من نظم و انظباط اداری و حرکت منطبق بر قانون اولویت دارد.

فاطمه درواری مدیر مسئول روزنامه پیک شمال: وضعیت مبلمان شهری به عنوان مرکز استان  قابل قبول نیست. سوء استفاده هایی که در گذشته از سوی برخی شکل گرفته  و با رانت تابلوهای تبلیغاتی را در اختیار گرفتند. از شهردار تقاضا داریم در این زمینه اقدام کند .

طالبی: به سیستم قضایی کشور اعتماد و اعتقاد کامل داریم و بگذاریم اتفاقات گذشته در مسیر قانونی خود پیگیری شود و امیدواریم بهترین اتفاقات برای ساری رقم بخورد، هر نقدی که به شهرداری کمک کند استقبال می کنیم، نقد منصفانه را می پذیرم و گواه حرفم این است که رسانه ها بعد از چندین سال وارد این سالن شدند. به نظم اداری اعتقاد راسخ دارم، جلوی بسیاری از بی نظمی ها گرفته شده است.

رقیه عالی مدیر مسئول روزنامه کرانه شمال:. وقتی شهرداری از ظرفیت جامع پذیری رسانه ها در ارتقای فرهنگ شهروندی استفاده کند مسئولیت پذیری شهروندان افزایش می یابد و بسیاری از این نقدها دیگر وجود نخواهد داشت. چه برنامه ای برای ساماندهی نیروهای شهرداری دارید؟

طالبی: ساماندهی نیروها از دغدغه های ما در شهرداری مرکز استان است  و معاونت برنامه ریزی در این زمینه در حال تدوین طرحی است تا نیروها ساماندهی شوند. و البته اصحاب رسانه می توانند در همه امور و مشکلات پیش روی امروز شهرداری موثر باشند.

عمران حامی مدیر مسئول هفته نامه حامی شمال: امروز کسی که بر مسند شهرداری نشسته است باید پاسخگوی رفتار شهرداران گذشته نیز باشد چرا یک دهه نشست خبری برگزار نشد و خوشحالیم که امروز مهندس طالبی پاسخگوی رسانه است. برای توانمندی نیروها به سمت آموزش نیروی انسانی بروید. کارهای خوبی انجام شده و راه اندازی کارخانه آسفالت و سنگ شکن از این اقدامات است. تقاضا داریم این نشست ها تداوم داشته باشد.

طالبی: آموزش های دروه ای کاربردی توسط معاونت برنامه ریزی در دست اجرا است. با فنی و حرفه ای نیز تفاهم نامه هایی در زمینه آموزش و ارتقا دانش کارکنان در حال تدوین هستیم.

به لطف خدا و همت همکارانم کارخانه آسفالت و سنگ شکن شهرداری پس از سالها توقف امروز به چرخه تولید بازگشته است.

اسحاق پاک نیا سردبیر روزنامه حرف مازندران: ایراداتی که در سطح ملی و در ساری به مسئولان وارد است این مساله است که با مردم صحبت نمی کنند، مشکلات همواره وجود دارد اما چون با مردم صحبت نمی شود انبوهی از مشکلات، نیازها و گلایه ها باقی می ماند. با مردم صحبت کنید چرا نمی توان در ساری پروژه بزرگی انجام داد، تا زمانی که این صحبت ها را پیش خودتان نگهدارید و به مردم نگویید این مشکلات باقی می ماند. بسیاری از مردم نمی دانند در گذشته  چه اتفاقاتی رخ داده است.

طالبی: رسانه ها زبان گویای بین مردم و مسئولان هستند. از رسانه ها درخواست دارم جامعه را آگاه کنند که شهرداری ساری ماهانه 60 میلیارد تومان حقوق و دستمزد می پردازد.

محمد جویباری مدیر مسئول روزنامه تیرنگ: دغدغه شهروندان بحث سد معبر است. اصناف تابلوهای تبلیغاتی خود را در پیاده رو و خیابان قرار می دهند و باعث ایجاد مشکل برای شهروندان می شوند. وضعیت متکدیان زیبنده شهر ساری نیست. در بحث کودکان کار و متکدیان اقدامات خوبی انجام شده اما دیگر دستگاه ها باید به کمک شهرداری بیایند.

طالبی: شهرداری در بعضی از حوزه ها نمی تواند به تنهایی کار را پیش ببرد، در برخی مسائل باید  دستگاه های ذی ربط همسو باشند تا یک معضل اجتماعی را رفع کنیم. همدلی و کار مضاعف و ولایی می تواند مشکلات را حل کند، باید کار کنیم نه اینکه به دنبال شوآف باشیم.

همچنین طالبی در پایان این دیدار با بیان اینکه تلاش من و همکارانم حرکت در مسیر عظمت شهر ساری است، افزود: باید از نخبگان حمایت کنیم جای بسی افتخار است که امسال سه ملی پوش تیم کشتی ساروی بودند، از عسگری محمدیان تشکر می کنم که این شرایط را فراهم کرد از استاندار هم تشکر می کنم بابت وفاقی که برای قهرمانی نساجی در جام حذفی به وجود آورد.

وی بیشترین دغدغه خود را مربوط به پروژه زباله سوز ساری دانست و اعلام کرد: 17 هفته متوالی به تهران رفتم تا پروژه معطل و معوق مانده زباله سوز ساری مجدد راه اندازی شود، بسیج سازندگی در ظرف مدت کوتاهی که در این پروژه مسئولیت پذیرفته اقدامات گسترده ای انجام داده است، رئیس جمهور این پروژه را شخصا بازدید کرد و وزیر کشور، حدود 2 ساعت در این پروژه کار کارگاهی انجام داد. امیدواریم تا پایان سال جاری  زباله سوز را افتتاح کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *