دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری”رشیدی” مدیر امور شعب بانک ملی مازندران

نشست خبری “خانعلی رشیدی” مدیر امور شعب بانک ملی استان مازندران به مناسبت نود وچهارمین سالروز تاسیس بانک ملی در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

 رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی مازندران با اظهار این که پرداخت ۱۱هزار و ۲۶۴میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای از محل منابع بانکی در سفر هیات دولت به این استان تصویب شد، گفت : تاکنون ۴۰درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا ، خانعلی رشیدی در جمع خبرنگاران به مناسبت نود و چهارمین سالروز تاسیس بانک ملی افزود : این میزان تسهیلات برای کمک به سرمایه ثابت و سرمایه درگردش ۶۴۶ طرح تولیدی و اقتصادی استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که هفت هزار و ۵۴۸میلیارد تومان از مجموع تسهیلات سفر سرمایه ثابت و سه هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان سرمایه در گردش است ،ادامه داد:  از آن جایی که چندین طرح  تولیدی و اشتغالزایی استان جزء طرح های بزرگ استان محسوب می شوند ، برای برخورداری این طرح ها بانک مرکزی به صورت ویژه حمایت کرده است که ساخت هتل پنج ستاره در چالوس با ۹۰ میلیارد تومان و توسعه کارخانه فولاد ذوب آمل با ۷۰ میلیارد تومان از جمله آنها است.

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی مازندران با بیان این که در سفر رئیس جمهور به مازندران ۱۳ بانک دولتی و هفت بانک خصوصی تعهد پرداخت تسهیلات را متقبل شدند ، گفت : یکی دیگر از مصوبات سفر مربوط به شبکه بانکی مازندران پرداخت وام قرض الحسنه است که  تا کنون نیمی از مجموع ۳۱ هزار و ۶۲۵ تقاضای ۱۵ میلیون تومانی ارجاع شده در قالب نامه به رئیس جمهور به کارمزد چهار درصدی از سوی پنج بانک عامل استان پرداخت شده است.

پرداخت ۳۲۷ میلیارد تومان وام فرزندآوری 
رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی مازندران  به طرح حمایتی دولت سیزدهم از جوان سازی و فرزندآوری در مازندران هم اشاره کرد و اظهار داشت : طبق آمار تا پایان مرداد ماه امسال ۱۰ هزار و ۶۵۹ نفر تقاضای وام فرزند آوری در استان داشتند که به این افراد ۳۲۷ میلیارد تومان از سوی بانک های عامل عضو شورای هماهنگی بانک های استان پرداخت شد.

وی افزود : در مجموع یکهزار و ۱۵۵ نفر متقاضی وام فرزند آوری اول ، پنج هزار و ۳۶ نفر فرزند دوم ، یکهزار و ۳۹۳ نفر فرزند سوم ، ۱۵۴ نفر فرزند چهارم و ۳۱ نفر هم فرزند پنجم بودند.

رشیدی یکی دیگر از خدمات شبکه بانکی مازندران طی سال جاری را حمایت از ۱۸۹ واحد اقتصادی و تولیدی تملیکی استان عنوان کرد و توضیح داد : با پیگیری استاندار مازندران ، دادستان مرکز استان و بازرسی تا کنون ۱۱۷ واحد از حالت تملیکی خارج شدند و تولیدشان را شروع کردند. 
وی با توضیح این که طبق دستورالعمل جدی شورای پول و اعتبار دولت سیزدهم ، شبکه بانکی استان به اهلیت سرمایه گذار و توجیه اقتصادی طرح ها برای پرداخت  تسهیلات به صورت جدی توجه دارد ، افزود : : در حال حاضر طبق آمار بانک مرکزی ، مازندران در منابع بانکی کشور با ۲.۶ درصد منابع کشور رتبه هفتم و در مصارف منابع نیز با ۲.۲ درصد رتبه ششم کشور را دارد.
رشیدی با ذکر این نکته که تخصیص بهینه تسهیلات منابع بانکی مازندران مورد تاکید جدی استانداری است و بانک های عضو شورای هماهنگی استان با تمام دقت این موضوع را عملیاتی می کنند ، گفت : امروز منابع بانکی در حوزه زیر ساختی و رونق تولید استان به درستی ورود پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *