دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ویژه ماه رمضان

نشست خبری حجت الاسلام “شریف تبار ” مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به مناسبت ماه مبارک رمضان در ساری برگزار شد.

عکاس(محسن هدایتی بنیادآباد) منبع: خزرنما

حجت الاسلام «محمد مهدی شریف تبار» در نشست خبری ویژه ماه مبارک رمضان که در اداره تبلیغات اسلامی ساری برگزار شد، ضمن تبریک ایام و آرزویقبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: نور قرآن پاک‌کننده زنگارها و غفلت‌ها بوده و رمضان ماه بهار قرآن است، امروزه بحث افزایش عیار معنویت و اخلاق در جامعه به فرموده مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان شکل می‌گیرد.

به گزارش شبستان ،مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه در این ماه فرصت تامل و تفکر به‌دست می‌آید، افزود: آنچه که در ماه رمضان میتواند محور قرار بگیرد مساجد است، رمضان فرصتی برای جامعه‌پردازی است هدفمان این است که بگوییم فعالیت مسجد محدود به فضای جغرافیایی مسجد نمی‌شود.

حجت الاسلام شریف تبار ادامه داد: مسجدی حرکت‌آفرین است که بتواند در فعالیت‌های اجتماعی و رویکردهای مختلف نقش‌آفرین باشد، همانطور که در دوران صدر اسلام مسجد کانون توجهات بوده و بزرگترین انفاق‌ها و تصمیمات بزرگ تاریخی در مسجد اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: مساجد همیشه کانون مبارزه با باطل بوده است پس امروز هم باید مساجد را تقویت کنیم تا حالمان خوب باشد، از طرفی مسجد مکانی برای مناجات است.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به انجام اقدامات مقدماتی این سازمان برای ورود به ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: تشکیل ستاد استانی عملیات رمضان جهت برنامه‌ریزی هم‌افزا میان نهادها و دستگاه‌های مختلف، برقراری جلسات ستاد شئون با هدف احیای فرهنگ اصیل اسلام ناب، نوید بازگشایی کامل مساجد پس از گذشت دو سال شرایط کرونایی، برگزاری چهار نشست منطقه‌ای تبلیغی با هدف آماده‌سازی امامان محله، غبارروبی و تکریم مساجد و غیره از قبیل این اقدامات بود.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در سال جاری، اعلام کرد: برگزاری جشن روزه اولی‌ها، تکریم ویژه نسبت به حضرت خدیجه (س) در روز وفات ایشان، برپایی سفره‌های افطاری مادرانه، بحث افطاری ساده با همت تشکل‌های مردمی، راه اندازی پویش‌«حال خوب من در مسجد»، پویش «به امید خدا و توان خدا»، توسعه محافل دینی قرآنی، برگزاری محافل شب شعر آئیینی، برپایی محافل کرسی تلاوت قرآن با استفاده از ظرفیت دارالقرآن‌های شهر و روستا و غیره از جمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از روزه‌خواری در ملا عام برنامه‌ها و فضاسازی انجام شد، اذعان کرد: از شب هفتم ماه رمضان پخش ۲۰ برنامه اینترنتی سازمان با ترافیک رایگان با هدف رونق به جریان توجه به مسجد در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *