دسته‌ها
آرشیو خبری گلستان

نشست خبری استاندار گلستان در آستانه سال جدید

آخرین نشست خبری “دکتر علی‌محمد زنگانه” استاندار گلستان با اصحاب رسانه با محوریت آخرین دستاوردهای دولت در استان و مطالبات صنفی خبرنگاران برگزار شد.

عکاس(دریافتی) منبع: خزرنما

دکتر علی محمد زنگانه در نشست با اصحاب رسانه استان ضمن تقدیر از همراهی ها و تلاشهای شبانه روزی آنان در مسیر اطلاع رسانی شفاف، تصریح کرد: پروژه گردشگری آشوراده در داخل جزیره در ۲۲ هکتار و۱۳۸ هکتار در سایت پشتیبان بندرترکمن در حال اجراست و ورود غیر منطقی و غیر قابل قبول از استان‌های دیگر نمی تواند روند اجرای این پروژه را متوقف کنند و خوشبختانه با حمایت های رئیس کل دادگستری استان و دادستانی استان به هیچ عنوان مداخله در موضوع آشوراده از سوی استان های دیگر قابل قبول نیست و ما با قوت و قدرت به کارمان ادامه میدهیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ،وی ادامه داد : پروژه گردشگری آشوراده با هماهنگی مجاری قانونی در حال اجراست و مجوزات لازم آن از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ شده و خوشبختانه هیچ تعارض قانونی در اجرای این پروژه وجود ندارد و تا به امروز موفق شده ایم جاده دسترسی به طول ۷۰۰ متر را در جزیره احداث کنیم و و روند اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اعتبارات استان گفت: حجم عمده ای از مصوبات سفر از محل بودجه عمومی سهم هر سازمان سهم سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات تملک دارایی ، مولدسازی هر دستگاه ، اعتبارات متمرکز و داخلی دستگاه و تهاتر است.

 استاندار گلستان گفت: خوشبختانه ۱۰۰ درصد تعهدات مالی در سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ انجام شده و از رسانه ها می خواهیم در اجرای پروژه های مصوبات سفر مطالبه‌گری لازم را داشته باشند و اجازه ندهند حاشیه‌ها مانع از روند توسعه استان شود.

وی افزود : گلستان دومین استان حادثه خیز کشور است از ۹۵ نقطه حادثه خیز تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۸۰ درصد آن را مرتفع سازیم.

دکتر زنگانه گفت: خوشبختانه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان مصوبه در حوزه راه های استان اخذ گردیده و از ۲۵۰ کیلومتر شریان اصلی استان ۵۰ کیلومتر نیازمند نوسازی و احداث است.

 وی ادامه داد :تعریض جاده قدیم بندرگز به گرگان برای کاهش بار ترافیکی با اعتبار مصوب ۵۰ میلیارد تومان و تخصیص ۹ میلیارد تومان در دست اجراست، همچنین مسیر های کلاله ،گالیکش، تنگراه در راستای حفظ جان مردم در حال بهبود و مناسب سازی است. استاندار گلستان گفت: اعتبارات حوزه توسعه و احداث بیش از ۳ برابر شده است و تمام پروژه‌های راهی که غیر فعال بوده اند پس از سفر رئیس جمهور فعال شدند و گلستان به کارگاه عمرانی خدمت تبدیل شده است.

وی در خصوص کمربندی گرگان گفت: تلاش داریم از طریق ماده ۲۷ و با ورود سرمایه گذار این پروژه مهم را به پایان برسانیم همچنین مسیر هایی همچون کردکوی به بندر ترکمن، آق‌قلا به گرگان ، جاده رامیان به شاهرود، بزرگراه اصلی استان در حال اجراست و همچنین در جاده بندرترکمن به آق قلا که به طول ۳۴ کیلومتر به جاده مرگ معروف شده بود ۹ کیلومتر از سوی آق قلا و ۹ کیلومتر از طرف بندر آماده بهره برداری است و باقی مسیر نیز در حال اجراست.

استاندار گلستان تاکید کرد: اولویت ما استفاده از پیمانکاران بومی است و در تعاملات صورت گرفته مقرر شد تنها برای ایمنی راه ها بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سفر دوم آقای رئیس جمهور به گلستان اعتبار تعیین شود.

 استاندار گلستان در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه های گردشگری در استان گفت:خوشبختانه با همراهی نماینده مردم علی آباد مجوز تله کابین این شهر در شورای عالی معماری و شهرسازی اخذ شد و پیگیر اخذ مجوز تله کابین گرگان نیز هستیم که نیازمند هم افزایی و همراهی کامل است.

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت بازار تصریح کرد: اختلال در نظام پولی و بانکی دسیسه شمن است، اما تلاش ما نظارت بر بازار جهت کاهش دغدغه های مردمی است در عین حال حرکت به سمت روش هایی جهت شکستن قیمت‌هاست البته خوشبختانه ذخایر میوه و کالاهای اساسی به گونه ای است که جای نگرانی برای مردم ندارد.

وی گفت: تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند بدهی خود به رسانه‌ها را تا پایان سال جاری تسویه کنند و اگر چنانچه همراهی لازم صورت نگیرد،گزارش اقدامات آنها به بازرسی وزارتخانه ایشان منعکس خواهد شد تا در پرونده مدیران دستگاه درج شود.

دکتر زنگانه ادامه داد: دستگاه های اجرایی موظف به استفاده از پیام رسان های داخلی هستند و باید کمک کنند تا زمینه رشد این پیام‌رسان‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد : به شخصه از بله، ایتا و سروش استفاده می کنم و راضی نیز هستم.

استاندار گلستان گفت :به هیچ عنوان زیبنده نیست که مدیر یک مدرسه والدین دانش آموزان را اجبار به نصب پیام رسان واتساپ و دیگر پیام رسان های خارجی نماید و یقین باید با چنین مدیری برخورد شود.

 استاندار گلستان با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه خبرنگاران گفت: یکی از اقشار مظلوم که کاری مهم ارزشمند انجام می‌دهند، خبرنگاران هستند اما متاسفانه مشکلاتی در خصوص بیمه، معیشت و مسکن دارند که باید در مسیر رفع آنها تلاش کنیم.

وی گفت :هدف ما تبدیل گلستان به مقصد گردشگری است و در این مسیر بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سفر رئیس جمهور داشتیم و تاکنون۲۳.۵ میلیارد تومان تامین شده است.

 دکتر زنگانه تاکید کرد: کارگروهی برای ساماندهی اماکن بین راهی و تفرجگاه‌ها با محوریت ستاد اقامه نماز در نظر گرفته شده تا وضعیت نمازخانه ها، استراحتگاه ها و سرویس های بهداشتی را به نحوی شایسته فراهم آورند و از خبرنگاران به عنوان دیده بان می خواهم که مدیریت استان را در این زمینه همراهی کنند.

 استاندار گلستان تاکید کرد: نظارت بر پروژه ها مورد تاکید ماست و تخصیص هر مرحله از اعتبارات را منوط بر اجرای صحیح مرحله قبل کرده ایم.

وی ادامه داد: در سال جاری تعهد ایجاد اشتغال ۳۱ هزار نفر را داشتیم که خوشبختانه تا به این لحظه این رقم به بیش از ۳۶ هزار نفر رسیده است.

دکتر زنگانه یادآور شد: پتروشیمی گلستان یکی از بن بست های توسعه استان بود که خوشبختانه با تفویض اختیارات رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان سرعت گرفت و طی یک سال گذشته بسیاری از موانع پیچیده آن مرتفع شد، خوشبختانه با همراهی وزارت نفت ، هلدینگ خلیج فارس به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه همراهی خود را اعلام کرد و بر اساس مذاکرات صورت گرفته با این هلدینگ سرمایه گذاری، مجوز افزایش سرمایه از طریق بورس صادر شده است.

 وی ادامه داد: اجرای پروژه پتروشیمی گلستان ۴۰ هزار میلیارد تومان به درآمد ناخالص استان اضافه می کند و با توجه به اینکه در ابتدای ورود به استان درآمد ناخالص گلستان ۵۶ هزار میلیارد تومان بود و برای رسیدن به درآمد سرانه میانگین مردم کشور در افق ۱۴۰۴ نیازمند ۲۲۴ همت سرمایه گذاری هستیم این  پروژه تاثیر گذار می باشد.

 وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه پتروشیمی در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان انجام خواهد شد و تا آن زمان انتقال از هیئت مدیره قدیم به هیئت مدیره جدید بر اساس تفاهم نامه امضا شده با دکتر علی عسگری رئیس هلدینگ خلیج فارس صورت می گیرد.

 استاندار گلستان با اشاره به وضعیت خلیج گرگان یادآور شد: خلیج گرگان که امروز بیش از ۶۰ درصد لایروبی کانال اشور آن انجام شده، بیش از ۴۰ سال از وضعیت اسفباری رنج می‌برد و عده‌ای به نام دفاع از محیط زیست که بیشتر بر پایه کج فهمی و عناد بود، زمینه خشک شدن این خلیج را ایجاد کرده بودند، خوشبختانه با حمایت قاطع رئیس جمهور پروژه علاج بخشی خلیج گرگان در حال اجراست و ما برای دفاع از حقوق مردم، آبروی خود را در میان گذاشتیم.

 وی ادامه داد حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان در پروژه خلیج گرگان قابل تقدیر است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم اجازه اجرای این پروژه منجر به صدمه به محیط زیست شود.

وی ادامه داد: طرح گردشگری تله کابین گرگان در قالب طرح جامع ناهارخوران باید اجرایی شود و علیرغم هرگونه مقاومتی این کار انجام خواهد شد، البته به مدیران ملی قول داده ایم که خلاف ضوابط قانونی اقدامی انجام نشود.

استاندار گلستان ضمن تقدیر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت : از نمایندگان مردم می خواهم قاطعانه در کنار پروژه های توسعه ای استان باشند تا بتوانیم به یاری یکدیگر موانع توسعه را مرتفع سازیم. 

وی گفت: منطقه آزاد اینچه برون گلستان پروژه ای بسیار مهم برای استان است که تا پیش از دولت سیزدهم تنها مصوبه ای بر روی کاغذ بود و امروز ضمن تایید اساسنامه بر اساس همراهی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و وزیر اقتصاد و دارایی گزینه های اصلی هیئت مدیره در حال بررسی است و پس از انتصاب مدیرعامل وارد فاز اجرایی خواهد شد. استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: اخذ مصوبه بیمارستان جایگزین ۵ اذر، اخذ مصوبه بیمارستان جایگزین بیمارستان کودکان طالقانی، تکمیل بیمارستان گمیشان ،تکمیل بیمارستان گالیکش، افزایش تخت در بیمارستان های استان، افزایش تخت های دیالیز، تحت پوشش قرار دادن بیش از ۲۱۲ هزار نفر بیمه شده جدید ذیل بیمه سلامت و اخذ بیش از ۱۷۸۰ میلیارد تومان مصوبه در سفر رئیس جمهور تنها بخش کوچکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان است.

 استاندار گلستان گفت: در مسیر محرومیت‌زدایی ۱۵۳۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان در گلستان به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شد و خوشبختانه روند محرومیت زدایی با سرعت در حال انجام است.

وی گفت : از مدیران می خواهم با روی باز و گشاده با اصحاب رسانه مواجه شوند و مدیری که توانسته اعتبارات دستگاه خود را از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد و پروژه که ۹ سال بر زمین مانده بود را در عرض ۹ ماه به مرحله بهره برداری برساند، قابل تقدیر است و ما همواره حامی مدیران سخت کوش بوده‌ایم و در این مسیر ۹۴ درصد مدیران استان از نیروهای بومی بودند و بیش از ۱۰سال جوانگرایی مدیریتی در سیستم استان ایجاد کرده ایم.

 وی ادامه داد : نباید تاوان خیانت برخی مدیران را مردم استان پرداخت کنند و باید تفاوت بین مدیر خادم و خائن وجود داشته باشد.

دکتر زنگانه گفت: از ابتدای حضور در استان زنگ خطر آب را به صدا در آورده ایم و علاوه بر ۲ هزار میلیارد تومان مصوبه سفر، هزار میلیارد تومان نیز در توافق با وزیر نیرو برای حوزه نیرو در استان اخذ مصوبه کردیم .

وی ادامه داد: به دلیل کم توجهی های گذشته ۹۵ درصد آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که این رقم در کشور ۵۰ درصد است و علیرغم هزینه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه منابع آبی استان هنوز هم مشکلاتی آبی وجود دارد.

وی گفت : دو اقدام می تواند آینده آبی روشنی را برای استان رقم زند ، یکی استفاده از ظرفیت پایدار منابع آب با روش شیرین سازی آب دریا است و دیگری بهره گیری از آبهای سطحی با استفاده از سد نرماب است. وی ادامه داد: باید منابع آبی استان از تک منبعی خارج شوند و در این راستا مجوز  شیرین سازی ۷۲ میلیون مترمکعب را از وزارت نیرو اخذ کرده‌ایم و از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم همراهی لازم را در خرید تضمینی داشته باشند.

 دکتر زنگانه تاکید کرد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست محترم جمهوری به گلستان برای سد نرماب مصوب شد که ۶۰۰ میلیارد تومان آن تا به امروز تخصیص یافته و با روند پیشرو اوایل خرداد آبگیری این سد انجام می شود تا بتواند در کنترل سیلاب ها یاری‌رسان استان باشد و البته با تملک اراضی، جابجایی روستاها و ایجاد تصفیه خانه ۵۳۵ هزار نفر از منافع آن بهره مند خواهند شد.

 استاندار گلستان گفت: مطالبه گری رسانه ها در حوزه اخذ مجوز خرید تضمینی سازمان برنامه و بودجه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف توسط مردم یقیناً راهگشاست.

 دکتر زنگانه ادامه داد : همراه با دستگاههای نظارتی قضایی، انتظامی، نظامی، بازرسی و اطلاعاتی در مسیر مقابله با سودجویان قرار داریم و البته این مطابق انتظار مردم است، البته هدف اول ما صیانت و پیشگیری است اما در صورت مقاومت برخورد لازم انجام خواهد شد .

وی یادآور شد: دستگاههای خدمت رسان مراقب باشند چرا که هدف دولت سالم‌سازی است و یقین با دستگاههای متخلف برخورد خواهد کرد.

دکتر زنگانه در بخش دیگری از پاسخ به سوالات خبرنگاران خاطرنشان کرد: گلستان پایلوت اجرای پروژه‌های نماد و پاک در کشور است و تلاش داریم با انتقال مهارت ها بر پایه مفاهیم دینی با روش های مختلف به کودکان، انها را توانمند کنیم و در این مسیر خانواده ها نقش اساسی و مهمی دارند.

دکتر زنگانه گفت: اجرای پروژه فیبر نوری یک آرزو در استان بود ،خوشبختانه با سرعت در حال اجراست و پس از اجرا استان گلستان شبکه عصبی دیجیتال خواهد داشت.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری حساب کسانی که حجاب ضعیفی دارند از کسانی که کشف حجاب میکنند جداست و کسی که کشف حجاب می کند چون خلاف قانون و شرع عمل کرده دستگاه ها نباید به آنها خدمت رسانی داشته باشند.

لازم به ذکر است که در این نشست صمیمانه که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید خبرنگاران و اصحاب رسانه سوالات ، دغدغه ها و مسائل خود را با استاندار گلستان در میان گذاشتند و دکتر زنگانه پاسخگوی آنان بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *