دسته‌ها
آرشیو

نشست خبری استاندار مازندران به مناسبت هفته دولت

نشست خبری سید محمود حسینی پور استاندار مازندران باحضور جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

عکاس(زینب ذبیحی) منبع: خزرنما

سید محمود حسینی پور در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در استانداری مازندران افزود: ۹۳۵ طرح در هفته دولت در استان افتتاح خواهد شد که برای آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها، چهارهزار و ۴۷۳ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، وی با بیان این که با افتتاح این طرح ها برای یکهزار و ۵۳۹  اشتغالزایی شده است، گفت: همچنین در هفته دولت امسال ۲۰۷ طرح با سه‌هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.
استاندار مازندران با بیان این که از مجموع ۹۳۵ طرح قابل افتتاح در استان ۱۳۲ طرح راه اندازی بنگاه‌های تولیدی است، اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۷۷۴ میلیارد تومان هزینه شد.
حسینی پور تصریح کرد: شعار هفته دولت امسال دولت مردم است و دولت سیزدهم خود را از جنس مردم می داند و در این راستا با کمک آحاد جامعه برای گره گشایی از مشکلات جامعه حرکت کند.

افول کرونا در کشور با درایت دولت
 
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: در ابتدای آغاز دولت سیزدهم شیوع کرونا در کشور در حال تشدید شدن بود ،اما با درایت مسوولان و شخص رئیس جمهور این چالش به نوعی برطرف شد.
وی ادامه داد: باوجود آنکه دولت قبلی دست دوستی با کشورهای غربی داده بود اما آنان حاضر نبودند که واکسن در اختیار مردم ایران بگذارند اما دولت سیزدهم با پیگیری‌ها مستمر و واردات واکسن با اشکال مختلف، شیوع کرونا در کشور مدیریت شد.
حسینی پور تصریح کرد: اکنون می‌بینیم که در کشور چیزی به نام کمبود واکسن وجود ندارد و کرونا به عنوان دغدغه اصلی مطرح نیست.  
وی اضافه کرد: اکنون مازندران در بحث تزریق واکسن رتبه نخست کشور را دارد و با برنامه ریزی اصولی اوج گیری دوباره شیوع کرونا در استان در هفته های گذشته مهار شد.

دیپلماسی اقتصادی راهبرد اصولی دولت 

استاندار مازندران اضافه کرد:  دیپلماسی اقتصادی و سیاسی دولت سیزدهم بسیار چشمگیر است و با وجود آنکه دولت قبل در جهان منزوی بود اما دولت سیزدهم با پیروی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقدامات به موقع توانست از ارزش های این نظام دفاع کند.
حسینی پور تصریح ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم توانست کشورهای غربی را به میز مذاکره بکشاند و آنان از خواسته خود عقب نشینی کردند و در آینده نزدیک همه ما تحول خوبی را در مذاکرات هسته ای شاهد خواهیم بود.
وی افزود :دیپلماسی اقتصادی هم باجدیت در دستور کار است و در دولت قبل از ظرفیت کشورهای منطقه چندان استفاده نشد اما ایران اسلامی در این مقطع زمانی ارتباطات خوبی را با همسایگان آغاز کرده است.
استاندار مازندران تصریح کرد: بندر امیرآباد در مازندران ظرفیت قابل توجهی دارد که بخشی از صادرات کشور روسیه در آینده به نقاط مختلف جهان از این بندر برنامه ریزی شده که این رویه بسیار ارزشمند است.
حسینی پور ادامه داد: ۱۴ سفیر و هیات های اقتصادی مختلف در یکسال گذشته وارد استان مازندران شدند که این رویه یک دیپلماسی اقتصادی ارزنده است که به طور حتم مردم حلاوت این تلاش ها را خواهند چشید.  
وی اضافه کرد: قرارداد انتقال سنگ معدن کشورهای منطقه به هند را می‌بندیم که تنها با ترانزیت کالا در این حوزه سالانه ۵۰ میلیارد تومان نصیب استان از درگاه بندر امیرآباد خواهد شد.

صادرات یک میلیارد دلاری مرکبات به چین

حسینی‌پور اضافه کرد: تا سقف یک میلیارد دلار راجع به صادرات مرکبات مازندران با کشور چین مذاکره شد و با برنامه ریزی اصولی در آینده نزدیک محصولات کشاورزی استان به بازارهای هدف جدید خواهد رسید.
وی با بیان این که، در سال گذشته ۳۰ درصد مرکبات استان از بین رفت، گفت: باید انگیزه تولید را با صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی به کشاورزان برگردانیم.
وی خاطر نشان کرد: اولویت ما در مازندران بحث کشاورزی است چراکه از دیرباز این استان بیشترین تولیدات محصولات کشاورزی و لبنی را داشت و بازار بسیاری از کشورهای عربی را به دست گرفتیم که باید این شرایط تدوام یابد.
حسینی پور با بیان این که، مازندران رتبه نخست تولیدات محصولات کشاورزی کشور را دارد، گفت: راهبرد امنیتی غذایی در دنیای امروز از امنیتی نظامی بالاتر است و مازندران اکنون در این مسیر برای تولیدات محصولات کشاورزی در تلاش است.
استاندار مازندران با بیان این که، مازندران به واسطه تولید محصولات کشاورزی و ورود به امنیت غذایی استان دارای اقتدار است، گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان در بحث تولید باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و مسوولان ارشد استان در این مسیر در حال حرکت هستند.
حسینی پور اضافه کرد: تمامی شرکت های دانش بنیان کشور در حوزه های کشاورزی استان مازندران بسیج شدند و با این راهبرد درصدد ایجاد اشتغال پایدار و همچنین افزایش تولید محصولات کشاورزی هستیم.

سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه آب مازندران 

وی خاطر نشان کرد: برنامه های بسیار مهمی از نظر کمی و کیفی در استان برنامه ریزی شده و در بحث سرمایه گذاری خارجی برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه آب با فعالان اقتصادی خارجی و داخلی رایزنی هایی در دست انجام است.
حسینی پور با بیان این که، زهکشی اراضی کشاورزی باجدیت باید از سوی مسوولان امر در استان پیگیری شود، گفت: کشاورزی اولویت اول استان است.
استاندار مازندران ادامه داد: در پنج سال گذشته در ارتباط با میزان حمایت دولت از بخش کشاورزی مازندران بررسی هایی شد که متاسفانه ساخت و سازها ۷۰ درصد سهم تسهیلات را داشتند که این رقم امسال تغییر کرد و اکنون بخش کشاورزی و تولید بیشترین تسهیلات و حمایت های دولتی را داشتند.
وی ادامه داد: دستاوردهای کشورهای توسعه یافته برای افزایش ارزش افزوده برای تولید محصولات کشاورزی با اصلاح بذر بسیار چشمگیر است که مازندران هم در این مسیر در حال حرکت است.
برنامه ریزی برای ورود یک میلیون گردشگر خارجی به مازندران 

وی بابیان این که، در زمان حاضر ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی سالانه به‌ استان سفر می کنند، گفت: هدفگذاری ما تا پایان این دولت رسیدن به یک میلیون نفر است.
حسینی پور گفت: ظرفیت پذیرش گردشگر مازندران بیش از این رقم برنامه ریزی شده است که باید با تلاش همگانی برنامه ها را به سمت جذب گردشگر خارجی باهدف ارز آوری سوق دهیم.
استاندار مازندران اضافه کرد: مازندران ظرفیت های گردشگری مختلفی از جمله تالاب میانکاله دارد که برای توسعه اقتصادی و جذب گردشگر در این منطقه اقداماتی انجام خواهد شد.
حسینی پور تصریح کرد: باید طبیعت گردی در میانکاله به حرکت در بیاید و در سواحل مازندران هم می توانیم سازه هایی را ایجاد کنیم که می تواند به جذب گردشگر، توسعه‌ اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار بیانجامد.

مردمی بودن مهم‌ترین ویژگی شخصیتی شهید رجایی 

استاندار مازندران گفت: آنچه که در دولت شهید رجایی مطرح است مردمی بودن آن است و این شخصیت ارزنده برای دیگر مسوولان نظام الگو شد. برخی از رفتارها در دولت شهید رجایی به عنوان شاخص در نظام اسلامی ما ثبت شد که باید همه ما از رفتار این شخصیت ارزنده به معنای واقعی درس بگیریم.
حسینی پور تصریح کرد: با ترور شهید رجایی نه تنها راهبرد مردم داری ایشان در کشور از بین نرفت بلکه رفتارهای اداری ایشان به عنوان یک نماد در لایه های مختلف نظام رسوخ پیدا کرد و اکنون هم ادامه دارد. شهید رجایی مجذوب امام (ره) بود و بی چون و چرا ایشان خود را مطیع ولایت فقیه می دانست که این رویه به افزایش محبوبیت ایشان منجر شده است.
استاندار مازندران تصریح کرد: سبک مدیریتی حاج قاسم سلیمانی هم شبیه شهید رجایی بود و ایشان به معنای واقعی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند.
حسینی پور خاطر نشان کرد: هر دولتی که بعد از شهادت شهید رجایی آمد اگر خواست محبوبیتی کسب کند، خواستار الگوبرداری از دیدگاه های دولت مردمی این شهید وارسته در اوایل انقلاب است.
استاندار مازندران اضافه کرد: دولت سیزدهم هم با تاسی از دولت شهید رجایی با سفرهای شهرستانی و استانی درمیان مردم بودن را جزو اولویت ها خود می داند و مسوولان ارشد استان هم در محافل و در شهرستان های  مختلف حضور پیدا کرد که دستاوردهای خوبی داشته است.

لزوم توجه به جهاد تبیین
حسینی‌پور با بیان این که، جهاد تبیین یکی از برنامه های اصولی دولت سیزدهم در مقابله با تحریف دستاوردها و بنیان انقلاب اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که باید آحاد مردم و افکار عمومی در مقابل جنگ رسانه ای دشمنان هوشیار باشند.
وی گفت: رسانه‌های استان خوشبختانه در بحث جهاد تبیین خوش درخشیدند و با تولید فرآورده های خبری توانستند در این حوزه قدم های خوبی بردارند.
استاندار مازندران اضافه کرد: اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در جنگ رسانه ای دشمنان دارند و استکبار جهانی به دنبال آشفتگی در افکار عمومی جامعه ما است که رسانه ها می تواند در مقابله با این توطئه نقش آفرینی کند.
حسینی پور اضافه کرد: هفته دولت مزین به نام شهیدان رجایی و باهنر است که باید تمام مسوولان به بازخوانی رسالت و مدل مدیریتی خود با مدل مدیریتی این شهیدان بکوشد و اگر زاویه ای وجود دارد برای اصلاح آن به سمت تفکر انقلابی در پذیرش مسوولیت بکوشند.
استاندار مازندران ادامه داد: اصحاب رسانه هم با بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می تواند برای گره گشایی از مشکلات اقشار مردم بکوشد . 
به گزارش ایرنا، انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی،   رئیس جمهور و محمد جواد باهنر،   نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *